Ducati Deel#120 "supera il bel tempo"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga waarschijnlijk toch voor de Rosso 2 voor mijn 848. Nu ben ik opzoek naar een dop 41. Dop 30 heb ik gelukkig al voor het voorwiel. Gebruikt iedereen gewoon stalen doppen of die speciale aluminium doppen? Verder moet ik nog opzoek gaan naar 2 momentsleutels, 1 voor het achterwiel die 230nm redt (is trouwens die 230nm aan te raden?) en een kleinere voor de kleine bouten van het voorwiel. Iemand advies voor een redelijk merk? Als laatste heb ik nog een uitlijn tooltje gevonden. Is zoiets handig om te gebruiken bij het voorwiel? http://www.midlock.nl/Images/Laser/Z-5337.png Ohja en natuurlijk een bok voor het voorwiel. Iemand ervaring met deze van Datona? Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

Hoop vragen maar begin liever goed voorbereid!
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga waarschijnlijk toch voor de Rosso 2 voor mijn 848. Nu ben ik opzoek naar een dop 41. Dop 30 heb ik gelukkig al voor het voorwiel. Gebruikt iedereen gewoon stalen doppen of die speciale aluminium doppen? Verder moet ik nog opzoek gaan naar 2 momentsleutels, 1 voor het achterwiel die 230nm redt (is trouwens die 230nm aan te raden?) en een kleinere voor de kleine bouten van het voorwiel. Iemand advies voor een redelijk merk? Als laatste heb ik nog een uitlijn tooltje gevonden. Is zoiets handig om te gebruiken bij het voorwiel? http://www.midlock.nl/Images/Laser/Z-5337.png Ohja en natuurlijk een bok voor het voorwiel. Iemand ervaring met deze van Datona? Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

Hoop vragen maar begin liever goed voorbereid!

zou gewoon 180 Nm aanhouden, is voldoende en dan hoef je niet een hele dure momentsleutel te kopen
 
Heb inderdaad al even navraag gedaan over die 230nm. Schijnt alleen voor de 1098, 1198 enz te zijn. En 180nm is voor de 848. Maar om die 230 te halen mag je wel een momentsleutel hebben van 50 of 60 cm.
 
Heren en dames,

Ik ben weer in de markt voor een Ducati. En wel een monster 600cc. Waarom? Omdat m'n vriendin ook bezig is met haar rijbewijs en die kan dan ook mooi op deze motor rijden. Maar mijn vraag is: is dit wat? (Zie link) ik kan namelijk nergens een monster 600 vinden met goudkleurig frame en een zilveren jasje, of ik ben scheel. Voor de rest ziet hij er natuurlijk keurig uit en is prima onderhouden.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga waarschijnlijk toch voor de Rosso 2 voor mijn 848. Nu ben ik opzoek naar een dop 41. Dop 30 heb ik gelukkig al voor het voorwiel. Gebruikt iedereen gewoon stalen doppen of die speciale aluminium doppen? Verder moet ik nog opzoek gaan naar 2 momentsleutels, 1 voor het achterwiel die 230nm redt (is trouwens die 230nm aan te raden?) en een kleinere voor de kleine bouten van het voorwiel. Iemand advies voor een redelijk merk? Als laatste heb ik nog een uitlijn tooltje gevonden. Is zoiets handig om te gebruiken bij het voorwiel? http://www.midlock.nl/Images/Laser/Z-5337.png Ohja en natuurlijk een bok voor het voorwiel. Iemand ervaring met deze van Datona? Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

Hoop vragen maar begin liever goed voorbereid!
Uitlijntooltje heb je niet nodig toch?
 
Heren en dames,

Ik ben weer in de markt voor een Ducati. En wel een monster 600cc. Waarom? Omdat m'n vriendin ook bezig is met haar rijbewijs en die kan dan ook mooi op deze motor rijden. Maar mijn vraag is: is dit wat? (Zie link) ik kan namelijk nergens een monster 600 vinden met goudkleurig frame en een zilveren jasje, of ik ben scheel. Voor de rest ziet hij er natuurlijk keurig uit en is prima onderhouden.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
Lijkt me niet origineel (helemaal niet origineel zelfs :+ ook de koplampen ed. ) en 't is een import (toelating NL in 2006 bron: RDW) maar verder op de foto's ziet ie er netjes uit. De mijne is ook een import en daar heb ik al 4 jaar plezier van, zonder al te rare fratsen (blok in de soep ed.)
 
Lijkt me niet origineel (helemaal niet origineel zelfs :+ ook de koplampen ed. ) en 't is een import (toelating NL in 2006 bron: RDW) maar verder op de foto's ziet ie er netjes uit. De mijne is ook een import en daar heb ik al 4 jaar plezier van, zonder al te rare fratsen (blok in de soep ed.)

wij hebben hier alleen maar importmotoren 8-)
nou ja het grootste deel is half import _O- _O-
 
Heren en dames,

Ik ben weer in de markt voor een Ducati. En wel een monster 600cc. Waarom? Omdat m'n vriendin ook bezig is met haar rijbewijs en die kan dan ook mooi op deze motor rijden. Maar mijn vraag is: is dit wat? (Zie link) ik kan namelijk nergens een monster 600 vinden met goudkleurig frame en een zilveren jasje, of ik ben scheel. Voor de rest ziet hij er natuurlijk keurig uit en is prima onderhouden.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

http://link.marktplaats.nl/m919503783


Ik zou persoonlijk eerder voor deze gaan

http://link.marktplaats.nl/m919503783

Of

http://link.marktplaats.nl/m915675289

Of

http://link.marktplaats.nl/m916267616

Dan die met die lelijke koplampen en foute uitlaten ;)

Maar ik heb er geen verstand van :+
 
U
http://link.marktplaats.nl/m919503783


Ik zou persoonlijk eerder voor deze gaan

http://link.marktplaats.nl/m919503783

Of

http://link.marktplaats.nl/m915675289

Of

http://link.marktplaats.nl/m916267616

Dan die met die lelijke koplampen en foute uitlaten ;)

Maar ik heb er geen verstand van :+

Maar die lelijke uitlaten en foute koplampen vind ik juist zo tof haha. En deze bovenstaande zijn me iets te ver weg. Ik rijd niet verder meer dan 75 km voor een motor/auto. Maar de genomen moeite om een alternatief te zoeken waardeer ik zeer!
 
Laatst bewerkt:
UMaar die lelijke uitlaten en foute koplampen vind ik juist zo tof haha. En deze bovenstaande zijn me iets te ver weg. Ik rijd niet verder meer dan 75 km voor een motor/auto. Maar de genomen moeite om een alternatief te zoeken waardeer ik zeer!

620i.e. schijnt beter te zijn. ( 600 had nog wel eens last van kantelende zuigers)

en een 750 is ook niet echt een motor met heel veel power, moet je vriendin het ook wel op redden
 
Uitlijntooltje heb je niet nodig toch?

Ik zit een beetje na te denken over hoe je het voorwiel weer vast moet zetten. Wat ik tot nu toe steeds lees is het volgende.

1. Plaats de as terug.
2. Tijdelijk de rechter asklem bouten aandraaien.
3. Draai de asmoer aan de linker zijde op het moment.
4. Draai de linker asklem bouten aan op het moment.
5. Remklauwen terug zetten en aandraaien.
6. De rechter asklem bouten weer los draaien.
7. De motor van de steun af en een aantal keer de remmen pompen en de voorvork meerdere keren goed inveren zodat alles goed uitlijnt.
8. Draai de rechter asklem bouten weer aan op moment.

Het enige wat ik niet helemaal begrijp is dat de as aan de rechter zijde kan bewegen als je de bouten losdraait bij stap 6 en daarmee dan toch speling ontstaat. Of wordt het wiel vastgehouden door de verdikking die de as heeft aan de rechter zijde? Misschien leg ik het moeilijk uit maar hopelijk begrijpt iemand mijn vraag :+
 
Ik zit een beetje na te denken over hoe je het voorwiel weer vast moet zetten. Wat ik tot nu toe steeds lees is het volgende.

1. Plaats de as terug.
2. Tijdelijk de rechter asklem bouten aandraaien.
3. Draai de asmoer aan de linker zijde op het moment.
4. Draai de linker asklem bouten aan op het moment.
5. Remklauwen terug zetten en aandraaien.
6. De rechter asklem bouten weer los draaien.
7. De motor van de steun af en een aantal keer de remmen pompen en de voorvork meerdere keren goed inveren zodat alles goed uitlijnt.
8. Draai de rechter asklem bouten weer aan op moment.

Het enige wat ik niet helemaal begrijp is dat de as aan de rechter zijde kan bewegen als je de bouten losdraait bij stap 6 en daarmee dan toch speling ontstaat. Of wordt het wiel vastgehouden door de verdikking die de as heeft aan de rechter zijde? Misschien leg ik het moeilijk uit maar hopelijk begrijpt iemand mijn vraag :+



de asbouten voorkomen het doordraaien van de as als je hem op moment zet.

Volgens mij de as wel (met de hand) licht aandraaien, maar niet op moment. dan de asbouten losdraaien en remmend voorvork in laten veren.

Daarna alles op moment vastdraaien. je centreert zo de voorpartij.
 
Laatst bewerkt:
Heren en dames,

Ik ben weer in de markt voor een Ducati. En wel een monster 600cc. Waarom? Omdat m'n vriendin ook bezig is met haar rijbewijs en die kan dan ook mooi op deze motor rijden. Maar mijn vraag is: is dit wat? (Zie link) ik kan namelijk nergens een monster 600 vinden met goudkleurig frame en een zilveren jasje, of ik ben scheel. Voor de rest ziet hij er natuurlijk keurig uit en is prima onderhouden.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
Tof!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan