Ducati Deel#120 "supera il bel tempo"

Status
Niet open voor verdere reacties.
redelijke kans dat het de regelaar is.
er zit ook nog een grote zekering tussen, die kan ook stuk zijn.
om wat voor Duc gaat het trouwens?
 
750 SuperSport uit 1993.

Die grote zekering zat ik ook aan te denken. Maar dacht die kan het nooit zijn want als die er tussen uit is dan doet toch niets het meer??
 
Grappig ik had een soortgelijk probleem gisteravond, maar bij mij bleek t sluiting in een van de knipperlichten te zijn B|

Eerst deden de knipperlichten links niets meer, toen de dashboardverlichting en toerenteller niet meet.
 
750 SuperSport uit 1993.

Die grote zekering zat ik ook aan te denken. Maar dacht die kan het nooit zijn want als die er tussen uit is dan doet toch niets het meer??

ik bedoel de grote zekering die niet in de zekeringkast zit maar rechts achter de kuip.
die zit tussen de regelaar en accu. kijk ook naar de connectors tussen dynamo en regelaar.
 
Meten is weten idd.
Voor gelijk en wisselstroom zit er een andere stand op je multimeter. AC voor wissel en DC voor gelijkstroom
Als je wilt weten of de spanningsregelaar stuk is meet je de spanning over de accupolen met draaiende en stilstaande motor.
Meestal als de regelaar stuk is geeft die een veel te hoge spanning ipv een te lage. Dus dat spreekt niet helemaal samen met jouw signaleringen in de aanloop van dit probleem.
Het kan goed zijn dat de accu te weinig capaciteit over heeft. En dat kan weer door ouderdom komen maar ook doordat in t verleden een kaduke spanningsregelaar de accu "overladen" heeft
 
Okay, situatie is als volgt. Accu vanaf gisteren aan de lader gehad. Voltage op de accu ruim 12v.
Spanning gemeten op de 2 draden komende vanaf de dynamo bij 3000rpm ruim 30v (laadstroom op de accu 0).

@Rob Troost, de zekering achter de kuip aan de rechterkant bedoelde ik ook.

Als ik daarvan de kabel die naar de accu gaat los pak en ga meten op de kabel die overblijft (komt van de spanningsregelaar af ga ik vanuit) dan heb ik een waarde van 40v.
Als ik vervolgens de kabel die ik net los gepakt heb weer terug vast zet op de zekering meet ik geen 40v maar gewoon de accu spanning van 12v. :?

Als ik ga meten op de bedrading komende uit de spanningsregelaar meet ik niks :? :?

Aangezien ik dit niet helemaal begrijp hoe dit kan, zou ik zeggen dat de spanningsregelaar kapot is. Of heeft iemand nog ideeen/suggesties?

@Mr. McDuc, `t is waarschijnlijk het Ducati virus. ;)
 
Even een rectificatie.

Als ik ga meten op de bedrading komende uit de spanningsregelaar meet ik niks

Moet zijn, meet ik ook iets van 35v. Had de eerste keer niet goed gemeten :+ :$

Dus spanningsregelaar weldegelijk kapot.
wat ik dan nog steeds niet begrijp is waarom meet ik die hoge spanning dan niet direct op de accu??
 
maar even vierwielig leven in de brouwerij.
komend weekend (1 en 2 Augustus) gaan we weer de Borgloh Bergrennen rijden met ThoRR :)
dit jaar ben ik de teamleider :N
is een erg mooi evenement, met allerlei auto's tot F1 toe in de buurt van Osnabruck en je mag als bezoeker gewoon overal in het rennerskwartier komen :Y
full
 
_O-
maar even vierwielig leven in de brouwerij.
komend weekend (1 en 2 Augustus) gaan we weer de Borgloh Bergrennen rijden met ThoRR :)
dit jaar ben ik de teamleider :N
is een erg mooi evenement, met allerlei auto's tot F1 toe in de buurt van Osnabruck en je mag als bezoeker gewoon overal in het rennerskwartier komen :Y [afbeelding]
Tips voor bezoekers..... :?
 
Ben ik weer.

Ben een paar daagjes afwezig geweest om alles voor te bereiden voor de Zwarte Cross, en daarna nog een paar daagjes met zonder enige crosservaring proberen een lompe BIG overeind te houden tussen de KTM'metjes, BETA's en huskies van de helft van het gewicht en het dubbele aan pk's ;)

Zo is de BIG uiteindelijk geworden:
iVnWqRv.jpg


Filmpje (doorspoelen naar een minuut of 4 als je alleen mij wil zien rijden ;)):
 
Ben ik weer.

Ben een paar daagjes afwezig geweest om alles voor te bereiden voor de Zwarte Cross, en daarna nog een paar daagjes met zonder enige crosservaring proberen een lompe BIG overeind te houden tussen de KTM'metjes, BETA's en huskies van de helft van het gewicht en het dubbele aan pk's ;)

Zo is de BIG uiteindelijk geworden:
[afbeelding]

Filmpje (doorspoelen naar een minuut of 4 als je alleen mij wil zien rijden ;)):
Proost _O- _O-
 
hoi vraagje misschien dat jullie mijn kunnen helpen
ik heb een s2r 800 2005 die gekeurd moet worden us motor

ik heb het volgende

technische maximum massa ???
technische maximum massa as ?

ik heb al veel rond gezocht maar geen resultaat
alvast erg bedankt
 
Ben ik weer.

Ben een paar daagjes afwezig geweest om alles voor te bereiden voor de Zwarte Cross, en daarna nog een paar daagjes met zonder enige crosservaring proberen een lompe BIG overeind te houden tussen de KTM'metjes, BETA's en huskies van de helft van het gewicht en het dubbele aan pk's ;)

Zo is de BIG uiteindelijk geworden:
[afbeelding]

Filmpje (doorspoelen naar een minuut of 4 als je alleen mij wil zien rijden ;)):

Moet nog wel een opblaaspop voorop/achterop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan