Ducati Deel #121 Xmas edition

Mooie staat, die BMW.

De XX9 serie was toen afschuwelijk, maar is zeer gracieus verouderd. Ik vind het nu een zeer mooie motor.
Mijn 2003 is gewoon betrouwbaar.
 
Mooie staat, die BMW.

De XX9 serie was toen afschuwelijk, maar is zeer gracieus verouderd. Ik vind het nu een zeer mooie motor.
Mijn 2003 is gewoon betrouwbaar.
En je moet inderdaad een beetje geluk hebben:Y vind het alleen jammer dat bij latere bouwjaren de kleur geel niet meer is gemaakt.
 
Nou vooruit dan, moet wel even de moed bij elkaar rapen om dit in een Ducati topic te posten :+ Bekijk bijlage 1567677Bekijk bijlage 1567676

Er lijkt geen middenweg te zijn wat je van de 749 vind, of je vind 'm prachtig of afschuwelijk. Mijn vader noemt 'm een diaprojector.:Y zelf vind ik het een prachtige motor. Niet zo mooi als bijvoorbeeld een 888 of 748, maar ik zocht een redelijk moderne fiets omdat ik met mijn boxercup amper rij, maar in de toekomst zullen er nog wel wat klassiekers bijkomen. Persoonlijk vind ik dit de laatste ècht mooie Ducati. De 848 vind ik nog oke maar van de rest kan ik echt niet warm worden. Dat ligt niet alleen aan Ducati dat heb ik eigenlijk met alle merken. De 2003 versie is sowieso minder gewild omdat deze elektronisch niet zo betrouwbaar is, ook schijnt die vaker stil te vallen en deze heeft het eerste type achterbrug. Dit alles is vanaf latere bouwjaren veranderd en/of verbeterd . Zelf vind ik het mooiste aspect van de 2005 dat het frame in de lakkleur is gespoten...:t
Die boxers reden toen in het bijprogramma van de TT Assen in 2003, volgens mij reed Kevin Schwantz toen ook mee.
 
Nou vooruit dan, moet wel even de moed bij elkaar rapen om dit in een Ducati topic te posten :+ Bekijk bijlage 1567677Bekijk bijlage 1567676

Er lijkt geen middenweg te zijn wat je van de 749 vind, of je vind 'm prachtig of afschuwelijk. Mijn vader noemt 'm een diaprojector.:Y zelf vind ik het een prachtige motor. Niet zo mooi als bijvoorbeeld een 888 of 748, maar ik zocht een redelijk moderne fiets omdat ik met mijn boxercup amper rij, maar in de toekomst zullen er nog wel wat klassiekers bijkomen. Persoonlijk vind ik dit de laatste ècht mooie Ducati. De 848 vind ik nog oke maar van de rest kan ik echt niet warm worden. Dat ligt niet alleen aan Ducati dat heb ik eigenlijk met alle merken. De 2003 versie is sowieso minder gewild omdat deze elektronisch niet zo betrouwbaar is, ook schijnt die vaker stil te vallen en deze heeft het eerste type achterbrug. Dit alles is vanaf latere bouwjaren veranderd en/of verbeterd . Zelf vind ik het mooiste aspect van de 2005 dat het frame in de lakkleur is gespoten...:t
0358D232-136A-42BE-A3C8-94837EEF421D.png

Toch ook mooi toch😉
 
Nou vooruit dan, moet wel even de moed bij elkaar rapen om dit in een Ducati topic te posten :+ Bekijk bijlage 1567677Bekijk bijlage 1567676

Er lijkt geen middenweg te zijn wat je van de 749 vind, of je vind 'm prachtig of afschuwelijk. Mijn vader noemt 'm een diaprojector.:Y zelf vind ik het een prachtige motor. Niet zo mooi als bijvoorbeeld een 888 of 748, maar ik zocht een redelijk moderne fiets omdat ik met mijn boxercup amper rij, maar in de toekomst zullen er nog wel wat klassiekers bijkomen. Persoonlijk vind ik dit de laatste ècht mooie Ducati. De 848 vind ik nog oke maar van de rest kan ik echt niet warm worden. Dat ligt niet alleen aan Ducati dat heb ik eigenlijk met alle merken. De 2003 versie is sowieso minder gewild omdat deze elektronisch niet zo betrouwbaar is, ook schijnt die vaker stil te vallen en deze heeft het eerste type achterbrug. Dit alles is vanaf latere bouwjaren veranderd en/of verbeterd . Zelf vind ik het mooiste aspect van de 2005 dat het frame in de lakkleur is gespoten...:t

Zou ik zelf zo graag nog hebben die Boxercup!
 
Al aardig wat gelezen over een Panigale 1199, wisselende reviews qua ergonomie en berijdbaarheid op de openbare weg.

Nu kom ik van een 996, wat kan ik verwachten ? Qua ergonomie en hoe rijdt het t.o.v. een 996 ?

Voordat ik een test rit ga maken en helemaal gek wordt van de motor is het misschien handig om hier ervaringen te vragen,

Alvast bedankt.
 
Geen hands-on ervaring maar ik denk dat de ergonomie een vooruitgang zal zijn, berijdbaarheid, je zult zoveel meer vermogen hebben. Ik ben van een 998/HM naar een 1098S gegaan en uiteindelijk weer terug naar een 996, ik vond de 1098 gewoon too much, kon er geen vriendjes mee worden. rond de 100pk is voor op de openbare weg meer dan genoeg en goed te handelen. Maar dit is mijn eigen bescheiden mening hoor.
 
Op schrift moeilijk te beschrijven....is gewoon puur persoonlijk hoe je de zitpositie ervaart.

Ik heb de 916 geprobeerd en had het enorm gevoel van ‘je neus op de voorwiel’, hard rijden om druk van je polsen te minderen. Mijn 888 is vergelijkbaar met de SS en vind het na 15 jaar in mijn bezit wel goed zo. Maar ook dat namate mijn leeftijd vordert dat ik meer moeite mee heb.

Over paar weken ga ik formeel met pensioen maar de 888 niet....:+

Kortom, proefrijden en beoordelen.

En pk’s zegt mij nu niets meer, ik heb aan 100pk meer dan genoeg.
 
@RoySurf01, @swetty ; PK's is niet het gene waar ik op zoek naar ben, vind het gewoon een hele mooie motor ;-)

De 996 vind ik qua ergonomie soms to much, zit is erg extreem en koppeling zwaar - vandaar de vraag qua ergonomie - ben me er bewust van dat de 1199 geen sofa is.
 
Heb je al eens geprobeerd 2 bouten met veren uit koppelingsplaat te halen? kan zonder probleem en wordt koppeling lichter van zonder aan functie te verliezen.

Maar als je eenmaal je mind gezet hebt op een andere fiets gaan dit soort truukjes je niet meer helpen is mijn eigen ervaring _O- .
 
@RoySurf01, thx ; heb ik idd gelezen m.b.t. die veren weg laten, ga ik zeker eens proberen.

Het is ook niet dat ik vandaag of morgen een 1199 wil hebben maar was wel benieuwd hoe de ervaringen hier zijn.

Heb je al eens geprobeerd 2 bouten met veren uit koppelingsplaat te halen? kan zonder probleem en wordt koppeling lichter van zonder aan functie te verliezen.

Maar als je eenmaal je mind gezet hebt op een andere fiets gaan dit soort truukjes je niet meer helpen is mijn eigen ervaring _O- .
 
Geen hands-on ervaring maar ik denk dat de ergonomie een vooruitgang zal zijn, berijdbaarheid, je zult zoveel meer vermogen hebben. Ik ben van een 998/HM naar een 1098S gegaan en uiteindelijk weer terug naar een 996, ik vond de 1098 gewoon too much, kon er geen vriendjes mee worden. rond de 100pk is voor op de openbare weg meer dan genoeg en goed te handelen. Maar dit is mijn eigen bescheiden mening hoor.
Vandaag proef gereden op 1199s, groot verschil qua ergonomie met een 996...... vond het erg fijn rijden ook op lage snelheden..

Enige min punt was de hitte ontwikkeling, zelfs met deze temperaturen merkbaar, nu zijn er een aantal fixes voor zoals hitte folie toepassen en een ander hitte schild voor de uitlaat. Voor dat laatste het hitte schild is het beter een metalen of een carbon schild ? Er zit nu een standaard uitlaat op, is het ook beter om een open uitlaat te hebben m.b.t. hitte ?

Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan