Ducati Deel #121 Xmas edition

Afgelopen zondag had ik de 848 precies 1 jaar, en dat heb ik mogen vieren met een zelfde soort rit als toen ik em kocht, bijna 100km door de stromende regen terug naar huis |(
Wel leuk om het verschil te zien tussen de dag dat ik de 848 kocht en hoe die er nu bij staat.
31-7-2021.
Bekijk bijlage 1789293

1 van de meeste recente foto's
Bekijk bijlage 1789295
Mooi ( behalve de wheel stripe) Kuip is erg mooi zo
 
Afgelopen zondag had ik de 848 precies 1 jaar, en dat heb ik mogen vieren met een zelfde soort rit als toen ik em kocht, bijna 100km door de stromende regen terug naar huis |(
Wel leuk om het verschil te zien tussen de dag dat ik de 848 kocht en hoe die er nu bij staat.
31-7-2021.
Bekijk bijlage 1789293

1 van de meeste recente foto's
Bekijk bijlage 1789295

Hele mooie Duc zo!! 848 is enorm fijne fiets vind ik persoonlijk.
 
p5pb23107872.jpg
 
Misschien dat ik ook even kom kijken met m’n 999. Hij staat nog in Aliexpress-FILA trim. Makkelijk te herkennen
 
Vanmorgen samen met @kloin-moidje op haar Monster 750, @Jaegermeister op mijn Monster S4(met een SRAD kan je niet bij de Ducati Club aan komen) en ikzelf op mn 848 naar de Rijper Eilanden gereden.
Was super gezellig om daar o.a. met @Rode Raket en @Luz916 even de praten en de motoren te bewonderen.
ac43f9fd-f2ad-4893-b6fb-f92f744c8ffd.jpg

Op de terugweg bij Ursem nog even gestopt en een kwartiertje aan het water gezeten, waarna Maaike(kloin-moidje) en Ronnie(Jagermeister) nog even van Monster wisselde zodat Maaike de S4 ook nog even kon proberen.
Daarna heerlijk terug gereden langs de dijkjes richting Obdam, al met al een geslaagd dagje met een heerlijke rit.
 
Vanmorgen samen met @kloin-moidje op haar Monster 750, @Jaegermeister op mijn Monster S4(met een SRAD kan je niet bij de Ducati Club aan komen) en ikzelf op mn 848 naar de Rijper Eilanden gereden.
Was super gezellig om daar o.a. met @Rode Raket en @Luz916 even de praten en de motoren te bewonderen.
Bekijk bijlage 1790983
Op de terugweg bij Ursem nog even gestopt en een kwartiertje aan het water gezeten, waarna Maaike(kloin-moidje) en Ronnie(Jagermeister) nog even van Monster wisselde zodat Maaike de S4 ook nog even kon proberen.
Daarna heerlijk terug gereden langs de dijkjes richting Obdam, al met al een geslaagd dagje met een heerlijke rit.
Was gezellig. En potverdikkeme wat heeft die powerranger op de achtergrond een mooi pakkie aan 😆👌
 
Vanmorgen samen met @kloin-moidje op haar Monster 750, @Jaegermeister op mijn Monster S4(met een SRAD kan je niet bij de Ducati Club aan komen) en ikzelf op mn 848 naar de Rijper Eilanden gereden.
Was super gezellig om daar o.a. met @Rode Raket en @Luz916 even de praten en de motoren te bewonderen.
Bekijk bijlage 1790983
Op de terugweg bij Ursem nog even gestopt en een kwartiertje aan het water gezeten, waarna Maaike(kloin-moidje) en Ronnie(Jagermeister) nog even van Monster wisselde zodat Maaike de S4 ook nog even kon proberen.
Daarna heerlijk terug gereden langs de dijkjes richting Obdam, al met al een geslaagd dagje met een heerlijke rit.
Was leuk, tnx voor de rit op de s4, ben weer totaal verpest
 
Een vraag over de laadspanning van een 900ss ,92.
Hoeveel spanning zou de 2fase generator bij draaiende motor ongeveer moeten leveren ?
En hoe meet ik dat ? Meter op AC en dan meten op de 2 fasen of tussen fase en aarde ?
Voor alle duidelijkheid, m'n accu wordt niet bijgeladen en ik wil vaststellen of dat aan de spanningsregelaar ligt of aan de generator.
Bedrading lijkt in orde.
Alvast bedankt.
 
Een vraag over de laadspanning van een 900ss ,92.
Hoeveel spanning zou de 2fase generator bij draaiende motor ongeveer moeten leveren ?
En hoe meet ik dat ? Meter op AC en dan meten op de 2 fasen of tussen fase en aarde ?
Voor alle duidelijkheid, m'n accu wordt niet bijgeladen en ik wil vaststellen of dat aan de spanningsregelaar ligt of aan de generator.
Bedrading lijkt in orde.
Alvast bedankt.
ongeveer 70V AC tussen de 2 gele draden.
je kan ook een ohmse meting doen, motor uit en draden los van de regelaar, tussen de gele draden en de massa moet de weerstand ongeveer oneindig zijn. tussen de 2 gele draden een paar ohm weerstand.
het wil ook nog wel eens voorkomen dat de stekers het probleem zijn.
 
ongeveer 70V AC tussen de 2 gele draden.
je kan ook een ohmse meting doen, motor uit en draden los van de regelaar, tussen de gele draden en de massa moet de weerstand ongeveer oneindig zijn. tussen de 2 gele draden een paar ohm weerstand.
het wil ook nog wel eens voorkomen dat de stekers het probleem zijn.

Ohmse waardes in orde, uitgaande spanning bij ong. 3000 toeren rond de 50 volt.
Stekkers allemaal in orde.
Ik heb een mosfet gekocht bij Carma.
Bedankt voor de hulp.
 
Zal waarschijnlijk de nieuwe MotoE fiets zijn. Kan me niet voorstellen dat ze een Desmosedici uitbrengen zonder een kampioenschap gewonnen te hebben.
Als ik mij niet vergis kwam de Desmosedici uit in 2007 gebaseerd op de GP6, laatste jaar 990cc.
Caey Stoner werd in 2007 wereldkampioen op de GP7, 1e jaar 800cc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan