Ducati Deel #121 Xmas edition

Dat aanlopen was niet toen je de deksel monteerde?

Slecht koppelen lijkt mij een probleem met de koppeling zelf, de koppelingspen of de lagers in het blok waar deze doorheen loopt.
Zit er speling op de koppeling?

Zelf heb ik niets met de open koppeling gedaan of gemonteerd . 4 maanden geleden gekocht en nu een aantal keer mee gereden.

Verder niets gemerkt met het koppelen . Nou ben ik een technisch leek en weet ik niet wat wel of niet hoort. Het betreft dus een open deksel en daar lopen nu de ‘koppelings veren ‘ tegen aan. Als ik de koppeling nu intrek dan gaat de koppeling met de veren naar buiten zeg maar waardoor ze tegen de open koppelings deksel komen. Nu kan ik dat met de hand iets terug duwen. In de plat die achter de veren zit zit wel iets speling ..
 
Iwema niet gezien, Walraven was er wel en ging er ook nog ff bij liggen.Ryan ken ik niet. Was best grote groep en ging ook behoorlijk hard met al die snelle gasten.Zo links en rechts vlogen er nog wel een paar af op de dag.Zelf nog ff geholpen bij een van de coureurs die op de baan bleef liggen.
Ik zag dat Bo Bendsneyder eind van de middag ook aan het rijden was.
Klopt het dat ik Jasper Iwema en Ryan van de Lagemaat ook zag?
 
Zelf heb ik niets met de open koppeling gedaan of gemonteerd . 4 maanden geleden gekocht en nu een aantal keer mee gereden.

Verder niets gemerkt met het koppelen . Nou ben ik een technisch leek en weet ik niet wat wel of niet hoort. Het betreft dus een open deksel en daar lopen nu de ‘koppelings veren ‘ tegen aan. Als ik de koppeling nu intrek dan gaat de koppeling met de veren naar buiten zeg maar waardoor ze tegen de open koppelings deksel komen. Nu kan ik dat met de hand iets terug duwen. In de plat die achter de veren zit zit wel iets speling ..

de veren zitten met boutjes op de koppelingskern gemonteerd. die boutjes kan je los draaien en de veren en drukplaat verwijderen. dan zie je de kern zitten, deze is met een centale moer gemonteerd. kijk of deze moer nog vast zit.
verder kan er speling gekomen zijn op de kern, dat merk je als je 'm met je handen probeer naar voor en achter te trekken, dat is op te lossen door de centrale moer los te draaien en de bloemvormige plaat te vervangen (als het erg veel is ook de kern).
als er zijdelingse speling op de kern is en je zie de centrale moer mee bewegen, dan zijn de lagers in het blok stuk en heb je een blokrevisie aan je lederen pak..
 
de veren zitten met boutjes op de koppelingskern gemonteerd. die boutjes kan je los draaien en de veren en drukplaat verwijderen. dan zie je de kern zitten, deze is met een centale moer gemonteerd. kijk of deze moer nog vast zit.
verder kan er speling gekomen zijn op de kern, dat merk je als je 'm met je handen probeer naar voor en achter te trekken, dat is op te lossen door de centrale moer los te draaien en de bloemvormige plaat te vervangen (als het erg veel is ook de kern).
als er zijdelingse speling op de kern is en je zie de centrale moer mee bewegen, dan zijn de lagers in het blok stuk en heb je een blokrevisie aan je lederen pak..

Oke dank voor de info ! Ik ga er mee aan de slag en hopen op het beste ...
 
Ook Supermoto plannen las ik?voor circuit is 570 te zwaar.En mag volgens mij ook niet op juniortrack . Zou voor een 450 of 510 gaan. Let wel goed op staat blok want weet uit ervaaring wat blok revisie kost.
Ik zag je volgens mij nog lopen op een afstandje.
 
Ook Supermoto plannen las ik?voor circuit is 570 te zwaar.En mag volgens mij ook niet op juniortrack . Zou voor een 450 of 510 gaan. Let wel goed op staat blok want weet uit ervaaring wat blok revisie kost.

Ik was voornamelijk straatgebruik van plan. De RS125 laat me een beetje in de steek voor op straat.
Zijn er nog tekenen van buitenaf die duiden op een ral blok?
 
Klein ploatie van afgelopen weekend, zo leek het tenminste nog wat ;)

18AH4-6934-446.jpg
 
Hey allemaal,

Moet voorvork keerringen vervangen
van mijn SS 600. Kan iemand mij een dealer
aanraden omgeving Aalsmeer?

Bedankt!

PS: ik dacht aan motortoer in A'dam.
 
Dealers in die omgeving ken ik niet.

Je zou wel kunnen overwegen de voorvork meteen eens goed aan te laten pakken (de motor is tenslotte minimaal 20 jaar oud) en naar een veringspecialist gaan. (Maar ook die ken ik niet in die omgeving...)

In Midden-Nederland zit HK Suspension (Tiel), in het oosten heb je SO products (bij Almelo), in het noorden kun je naar Rooske (Tynaarlo).
In West-Nederland zit vast ook wel een soortgelijk bedrijf.
 
Dealers in die omgeving ken ik niet.

Je zou wel kunnen overwegen de voorvork meteen eens goed aan te laten pakken (de motor is tenslotte minimaal 20 jaar oud) en naar een veringspecialist gaan. (Maar ook die ken ik niet in die omgeving...)

In Midden-Nederland zit HK Suspension (Tiel), in het oosten heb je SO products (bij Almelo), in het noorden kun je naar Rooske (Tynaarlo).
In West-Nederland zit vast ook wel een soortgelijk bedrijf.

Bedankt voor de tip!
 
Goeiemiddag! Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een knalgele 748 *D . Nu wil ik binnenkort mijn nieuwe aanwinst eens aan de tand voelen op circuit Zolder. Echter heb ik geen DB killers gekregen bij de carbon dempers die erop zaten. Daarnaast kan ik nergens achterhalen welk merk mijn uitlaat dempers zijn (ik zie nergens markeringen op de dempers staan)

mijn vraag is; hoe kom ik aan db killers, en passen deze in alle dempers of is dat merk afhankelijk.
full



Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Voor de db killers zou je kunnen kijken bij Star Twin in Loenen.
Bij hen op het terrein zit iemand die zelf uitlaten en db killers maakt.
Ik was voor een setje rond de 75 euro kwijt dacht ik.

Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan