Ducati Deel #121 Xmas edition

Zelf totaal geen voorstander van Michelin op Ducati's. De V vorm van de band en de lichte voorkant van de duc's gaan niet samen en maken de motor erg onrustig imo. Zelf nooit geen Michelins meer op m'n duc. Ga zelf voor Pirelli, afhankelijk van het gebruik, Rosso 2's als je er mee op de weg rijd, en anders lekker supercorsa's eronder plakken :)

Lijkt me afhankelijk van rijstijl, afstelling van de motor en persoonlijke voorkeur.
Ik vind de Pilot Powers prima op mijn SL en ben juist afgestapt van de Pirelli's.
 
Laatst bewerkt:
Ik had gehoopt dat het af en toe gestotter voorbij zou zijn maar helaas, hieronder het verhaal:

Een jaar geleden zijn de carburateurs ultrasoon gereinigd.
Motor reed normaal. Collega merkte op tijdens het rijden achter me dat er sindsdien een benzine lucht waarneembaar is. Gemiddeld gebruikte de Duc nu 1 op 16 wat hoger is dan ervoor.

De bougie vd liggende cilinder was behoorlijk zwart en nat. Mengsel
schroef was 1 volle slag verder uitgedraaid (geen idee waarom de monteur dat heeft gedaan) en heb deze gelijk gezet tov vd andere carburateur (2 en een kwart).

Nieuwe bougie erin, gesynchroniseerd en hij liep weer voorbeeldig.

Na een dagje circuit was het stotteren weer terug, en weer een natte zwarte bougie.

De Duc gebruikt geen olie. Op aanraden de bougie kap vervangen. Morgen weer verder.

Ik vraag me af wat het verder kan zijn...
 
naaldbuizen bekijken en indien nodig vervangen.
die slijten hard, vooral als er een Dynojetkit gemonteerd is.

Geen dynojet kit maar ik ga zeker kijken en meten. Bedankt!

Vandaag weer op Zandvoort gereden en bij voluit accelereren is er gelukkig niks aan de hand.
 
Andere motorlaarzen gekocht, ik denk ik wil eens iets helemaal anders _O-

1g3uojz8f7e.jpeg
 
naaldbuizen bekijken en indien nodig vervangen.
die slijten hard, vooral als er een Dynojetkit gemonteerd is.

Ik zou bijna zeggen dat dat het meest aannemelijke is.

Mengsel afstellen haalt niks uit. Nieuwe bougie kan het een tijdje volhouden totdat deze het te rijke mengsel niet meer aan kan.

Wordt vervolgd..
 
Yep, daar ga ik in mee. Iemand enig idee wat ze kosten? Hopelijk zijn ze nog leverbaar..

Mikuni's zijn niet specifiek voor Ducati, de onderdelen zijn vast nog wel leverbaar.
Bestelnummer voor een 900 is 132.4.004.1a, weet zo snel niet of ze voor een 600 anders zijn, maar ik denk het niet. Volgens mij zitten de verschillen meer in de sproeiers en instellingen.
In de VS zag ik ze voor ca 45 dollar (klik), zal in Europa dan wss. een paar tientjes zijn.
Gewoon even vragen bij de Ducati-dealer, of op zoek naar een leverancier van Mikuni-onderdelen.
 
Mikuni's zijn niet specifiek voor Ducati, de onderdelen zijn vast nog wel leverbaar.
Bestelnummer voor een 900 is 132.4.004.1a, weet zo snel niet of ze voor een 600 anders zijn, maar ik denk het niet. Volgens mij zitten de verschillen meer in de sproeiers en instellingen.
In de VS zag ik ze voor ca 45 dollar (klik), zal in Europa dan wss. een paar tientjes zijn.
Gewoon even vragen bij de Ducati-dealer, of op zoek naar een leverancier van Mikuni-onderdelen.

Bedankt voor de tip.

Laatste vraag:

Welke remschijf raden jullie me aan?

De originele Brembo raakte namelijk gauw krom bij een dagje circuit.
 
Had er in het verleden (Sam) geen last mee,,,

Misschien kan ik gewoon niet remmen😂

Frixion wave remschijf van jossmit motoren.

Of EBC. Respectievelijk 169,95 en 162,50

Iemand ervaring met genoemde schijven?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan