Ducati Deel #121 Xmas edition

Ook hier een plastic gevalletje ontvangen.......sleutelhanger gelijk ge-update en klaar

Gert, net als bij een duc succes met de revisie....als ervaringsdeskundige: het helpt, ook voor de Sex..... 8-)


Ohja, verder weinig te melden.....UPO zag er goed uit... _O-
 
Beste ducatisten, ik heb een vraag:

Een vriend van mij (zit niet op MF) is in bezit van een ducati 750SS uit 1994 met ongeveer 40K op de klok. Vorig jaar zijn de koppelingsplaten vervangen omdat de koppeling aan het slippen was. Ik heb dit zelf ook gemerkt tijdens het wisselen van motoren. Na het over schakelen slipt de koppeling om daarna weer langzaam aan te grijpen, alsof je de hendel veel te langzaam aan het loslaten bent.

Nu reed ik laatst weer op zijn duc ( met fantastisch geluid) en het viel me op dat de koppeling weer aan het slippen was. Het was hem zelf ook al opgevallen. "Moeten maar weer nieuwe platen in dan". Dit vind ik wel erg snel na een jaar en hooguit 5000km. Mijn vraag dus: wat kan het nog meer zijn? In het verleden heb ik op een forum ooit eens gelezen van een relatief simpele ingreep, iets met andere veren of een extra plaatje ertussen, maar dat kan ik niet weer vinden.
Motor krijgt gewoon z'n beurten (olie is castrol 10w40) en er wordt niet mee gestunt.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)
 
Laatst bewerkt:
Zijn de veren niet gewoon versleten?

Hier overigens bijzonder slechte ervaringen met Castrol, onze Ducs (o.a. ook van begin jaren 90) werden hier echte olieboten van :(
Hebben echter droge koppeling, dus of deze olie invloed heeft op een natte koppeling, weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Beste ducatisten, ik heb een vraag:

Een vriend van mij (zit niet op MF) is in bezit van een ducati 750SS uit 1994 met ongeveer 40K op de klok. Vorig jaar zijn de koppelingsplaten vervangen omdat de koppeling aan het slippen was. Ik heb dit zelf ook gemerkt tijdens het wisselen van motoren. Na het over schakelen slipt de koppeling om daarna weer langzaam aan te grijpen, alsof je de hendel veel te langzaam aan het loslaten bent.

Nu reed ik laatst weer op zijn duc ( met fantastisch geluid) en het viel me op dat de koppeling weer aan het slippen was. Het was hem zelf ook al opgevallen. "Moeten maar weer nieuwe platen in dan". Dit vind ik wel erg snel na een jaar en hooguit 5000km. Mijn vraag dus: wat kan het nog meer zijn? In het verleden heb ik op een forum ooit eens gelezen van een relatief simpele ingreep, iets met andere veren of een extra plaatje ertussen, maar dat kan ik niet weer vinden.
Motor krijgt gewoon z'n beurten (olie is castrol 10w40) en er wordt niet mee gestunt.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)
De 750ss heeft een natte koppeling, hier moet wel olie in die hiervoor geschikt is.
 
Vandaag even een dekseltje gewisseld :j

Deksel.jpg
 
Moggol :W

Pakketje inmiddels ook ontvangen, las idd dat Gert zijn voorzitterschap overdraagt.
Gert bedankt voor je inzet! :) en beterschap gewenst. :Y :W
 
Ow, ehm, goede morgen trouwens :$

:+ :W

Straks als het droog wordt (volgens buienradar tegen half 1) nog even een rondje fietsen, en daarna een stukje hollen. 80 en 10 km, Z3.
Netjes, 3 u in 3 (jij werkt ook in de 5 van de tri bond?)... Wel passend voorbereidend voor de hele. Btw, is dat die op hartslag? Gebruik dat nu ook, is echt handig.

Hier uurtje MTB gedaan, interval tussen grofweg 80-100%. Beetje spinning idee. Naseizoen, ook lichaam laten herstellen voor t winterseizoen. Volgende week mooi reisje door Frankrijk gepland :)
 
Laatst bewerkt:
Mannen welk sporthorloge gebruiken jullie? Ik heb nu een Mio, maar die heeft geen backlight en dat zie ik slecht tijdens het fietsen. Ik wil er één zonder borstband, die makkelijk aan strava te koppelen is.
 
Mannen welk sporthorloge gebruiken jullie? Ik heb nu een Mio, maar die heeft geen backlight en dat zie ik slecht tijdens het fietsen. Ik wil er één zonder borstband, die makkelijk aan strava te koppelen is.
Oh, ik gebruik Suunto Ambit. Is wel met borstband, waterdicht overigens. Is snel en accuraat, makkelijk te bedienen. GPS start heel snel en je kan van alles aankoppelen aan sensoren. Strava koppeling ook. Ben er erg tevreden mee.
 
inmiddels de vívoactive® HR aangeschaft ...
Verstandige keuze, vooral de 24h hr-monitor, Garmin Connect en Move IQ bevallen mij goed.
Hou er wel rekening mee dat de hr-monitor om de pols niet zo secuur werkt als bij een band.
Ik zie vaak grote verschillen als ik ga fietsen met borst- en polsmonitor om, vooral in max hr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ff vraag. Ducati Condor, niet op NL kenteken, redelijke staat, wat is die waard? Bandbreedte uiteraard. Is een eenpitter uiteraard. Zit in buitenland nu, krijg ff geen foto's er op.
 
Gisteren morgen ff langs de IJssel gereden en toen via wat weggetjes binnendoor naar 4houten gereden.....warm...en op de terugweg druk op de A1. Dus niet zo geslaagd.

Beusichem was me te ver....

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan