Ducati Deel #121 Xmas edition

Ik was aan het verhuizen, heeft er iemand foto's van gemaakt?

De SL2 ging op het allerlaatste moment niet door ( maar we hebben er wel één tijdens viva-Italia)

28059488_1771319169605604_3292404615877762283_n.jpg


met RideRick TSC en FijnZO
28378088_1776284092442445_5876218699909317688_n.jpg


met Paul851 McDuc, ?, FijnZo en ?
28379018_1776283979109123_4786790185876777350_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de foto's.
Ja Fred heeft altijd mooie fietsen, die vorige waren/zijn erg mooi.
Ik vond alleen zonde van die Mh900e.
 
Het was een vermakelijke dag tussen al dat geweld...alleen maar leuke mensen en vooral ducati eigenaren gesproken.

Voor herhaling vatbaar...
 
Voor de beste antwoorden, toch maar hier vragen.
(en eigenlijk te lui om tig topics te moeten door snuffelen..)

Als Jappenman, vindt ik de lijnen van de 748 toch wel het mooist.
En speel al hééél lang met de gedachte om er een zondag fiets te nemen..
En dan ook echt heel lang.

Maar zoals iedereen die nooit geen Duc heeft gehad, kent men de verhalen wel over de Ducati's in de zinnen van stukga.....
(nee, wil niemand kwetsen).

Dus mijn vraag als komplete Duc leek..
Is het nu idd zo dat de 748's meer aandacht willen hebben, en meer/hogere onkosten hebben?
Of valt dat allemaal in de regel wel mee?
(ten opzichte van de Jappen)

En waar kan je beter een eerlijk antwoord krijgen dan hier on het Ducatisten gedeelte.
 
Hogere onkosten krijg je zeker al is het alleen maar het reguliere onderhoud,grote beurt met kleppenstellen en riemen vervangen kost al een klein vermogen,verder is het een zaak
de motor goed te laten onderhouden bij Biggelaar bijvoorbeeld.
een maat van mij rijd al zijn hele motor verleden op Ducati,s van 2 tot 4 kleppers,altijd
zijn fietsen laten onderhouden bij Biggelaar,buiten een keer een kapot lager van de
uitgaande as van de bak nooit geen problemen mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
Hogere onkosten krijg je zeker al is het alleen maar het reguliere onderhoud,grote beurt met kleppenstellen en riemen vervangen kost al een klein vermogen,verder is het een zaak
de motor goed te laten onderhouden bij Biggelaar bijvoorbeeld.
een maat van mij rijd al zijn hele motor verleden op Ducati,s van 2 tot 4 kleppers,altijd
zijn fietsen laten onderhouden bij Biggelaar,buiten een keer een kapot lager van de
uitgaande as van de bak nooit geen problemen mee gehad.

En wat versta je onder een klein vermogen?
Moet ik dan gaan denken richting 4cijfers, of is dit overdreven?
Heb al wat adverts voorbij zien komen met 'riemen' vervangen etc..

Tevens wat zou een 748 moeten opbrengen?
Echt geen flauw idee namelijk

Komt er dus op neer, goed onderhoud is behoud (zelfde als mijn Jappie).
Maar dan wel bij een Duc specialist, ivm de juiste tools en kennis.
 
In de gebruikershandleiding van de 999S 2006 staat dat er verschillende bougies erin kunnen.
Champion:
RG4HC
8654
RG59V

NGK:
CR9EK

Ik heb dus de NGK CR9EK besteld, maar die blijkt dus een kop te hebben met schroefdraad in tegenstelling tot
de Champion met een nippel. Het gedeelte waar de bobine op zit.

NGK CR9EK:
csm_cr9ek___4548_c3d829f36e.jpg


Champion RG4HC:
CCH_309_P04_FRO.JPG


Mijn vraag is gaat dit zo werken?
Is het een issue?
 
En wat versta je onder een klein vermogen?
Moet ik dan gaan denken richting 4cijfers, of is dit overdreven?
Heb al wat adverts voorbij zien komen met 'riemen' vervangen etc..

Tevens wat zou een 748 moeten opbrengen?
Echt geen flauw idee namelijk

Komt er dus op neer, goed onderhoud is behoud (zelfde als mijn Jappie).
Maar dan wel bij een Duc specialist, ivm de juiste tools en kennis.

Nee zeker niet overdreven,een grote buurt kost 1295,- (zie prijslijst Naamloos document ) als je zelf het nodige kan doen scheelt dat natuurlijk.
Ook zijn er wel bedrijven die het goedkoper doen,maar persoonlijk zou ik een Ducati alleen maar naar Biggelaar brengen.Maar dan nog blijft het heel wat prijziger dan een gemiddelde Japanner.Prijzen zijn afhankelijk van de km stand en of de motor er nog netjes uit ziet
en nog veel belangrijker goed onderhouden is.Ik zou nooit een Ducati kopen zonder onderhoudshistorie en dan nog het liefst gedaan door Biggelaar er zijn zelfs mensen die
speciaal daarvoor uit het buitenland komen om hun Ducati door Biggelaar te laten tunen en
onderhouden.
Prijzen liggen gemiddeld zo tussen de 3500 tot 5000,- euro.
Maar waarom specifiek een 748 en geen 916,prijzen voor
de 916 zijn maar een fractie hoger.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan