Ducati Deel #121 Xmas edition

Laatste tijd weinig gehoord over slechte blokken....nou loopt het hier ook niet storm dus daarover kunnen we hier weinig van vernemen.....behalve de 748.

En ondertussen draait de mijne vrolijk door.....kuch, hangt aan de optimate.. :+
 
En waarom is het een tikkende tijdbom? Is het dan niet verstandig om preventief wat te doen ipv wachten totdat ie barst?
 
Kom nou, 45k is echt helemaal niets voor zo'n blok.
Inderdaad netjes onderhoud, normaal mee rijden, dan is er helemaal niets aan de hand.
Er zijn genoeg Duc's met ruim een ton op de teller, ik ken een 749 die in 1,5 ton geen motorische problemen heeft gekend. Alleen elektr(on)isch wil er wel eens wat minder degelijk zijn.
 
Gisteren sinds lange tijd de 888 uitgelaten...Zwolle, Nijmegen en retour en met mijn pas aangeschafte koelvest, zo’n onderdompelbare uitvoering was het op de motor prima uithouden.

Mijn lagers zijn preventief vervangen bij 74k, achteraf was het niet nodig maar mijn blok lag toch open ivm een tik...bleek koolafzetting in de kop te zijn maar dat terzijde. Inmiddels 117k op de teller en met de nieuwe Pirelli rosso’s stuurt hij messcherp, zoal het hoort tov de versleten MPR’s.

Kortom, ben benieuwd hoe lang mijn blok het nog uithoudt...... :+
 
even een vraagje aan ducati eigenaars: een stuurdemper op een standaard 848 zetten. iemand ervaring mee? welk merk moet ik hebben? gubellini is een mooi ding maar schijnt niet meer gemaakt te worden.
ook ben ik geen fan van lelijke klemmen op de kroonplaat.
alle suggesties welkom.
(stond eerder in verkeerd forum)
 
En net terug van Gildehaus, genoeg oude meuk gezien:

1405765
 
Als je je blok netjes behandelt, dan gaan ze erg lang mee hoor, er zijn er die ze in 5Kkm kapot krijgen waar andere een ton er mee rijden......
 
Heeft iemand een tip waar ik makkelijk originele Ducati schroeven kan bestellen?
Ik ben de schroeven kwijt waarmee de achterrem vast zat en wil geen bouwmarkt spul op mijn motor. Zaltbommel vind ik lastig, ze zijn daar wel vriendelijk maar je moet eerst tig keer zeuren voordat er wat gebeurt.
 
Ondanks de dooie boel hier rij ik nog steeds vrolijk rond.....afgelopen zondag langs de IJssel. Was te doen maar echt vrolijk werd ik er niet van, met 60-70 km/h net niet lekker rijden op mijn stoomboot. Provinciale wegen zijn ook saai want je mag nergens meer inhalen. Hoogstens vooraan bij de verkeerslichten kruipen en een korte sprintje trekken....kuch tot de tweede versnelling want het is het al te snel....

A3897487-647C-42D6-B94C-F357ED37905B.jpeg



Dan maar kuieren bij de café in Heino....

611501A3-2BA2-48F6-85D8-CBC8289D18CC.jpeg
 
Hallo, Mijn 996 heeft moeite met starten. Het lijkt alsof de startmotor hem niet lekker rond krijgt. een paar keer opnieuw op de startknop drukken wil dan helpen. Soms backfired hij dan ook een beetje, en hij maakt ook wel een hoop lawaai tijdens dat slechte starten. zowel bij koude als bij warme motor heeft hij dit. Wat zou dit zijn? Kan het de startmotor zijn?
 
Vervang eerst die 2 kleine relaistjes onder het zitje; Ecu en brandstofpomp.....of nieuwe accu plaatsen of bedrading op corrosie beoordelen of

Oude benzine of slechte benzine getankt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan