Ducati Deel #121 Xmas edition

Vervang eerst die 2 kleine relaistjes onder het zitje; Ecu en brandstofpomp.....of nieuwe accu plaatsen of bedrading op corrosie beoordelen of

Oude benzine of slechte benzine getankt?
de brandstofpomp doet het prima, als hij loopt rijdt hij prima. Accu is volgens mij goed, ik zal hem even doormeten vanavond. bedrading ook niet gecorrodeerd. Hij slaat uiteindelijk wel aan, maar je hoort gewoon dat de startmotor er veel moeite mee heeft.
Ik weet niet wat mijn ECU ermee te maken heeft en mn injectierelais ook niet. hij loopt verder als een zonnetje.

en nee, geen oude benzine ofzo.
 
Ducs staan over het algemeen niet bekend als de beste starters. Een accu die iets minder wordt, kan al problemen veroorzaken. Ook wat slechtere contacten kunnen ervoor zorgen dat er niet niet voldoende stroom naar de startmotor gaat.
 
Er is dan maar één oplossing: nieuwe set (dikkere) startcircuit bekabeling. Ervaring van mij is dat de startmotor met een druk op de startknop zonder aarzeling vrolijk ronddraait!

Slechte accu: tijdens het starten ECU kan hoogstens te weinig spanning krijgen waardoor vreemde effecten ontstaan.....slecht schakelende ecu relais geeft ook dezelfde effect zoals ik ervaren heb.
 
Er is dan maar één oplossing: nieuwe set (dikkere) startcircuit bekabeling. Ervaring van mij is dat de startmotor met een druk op de startknop zonder aarzeling vrolijk ronddraait!

Slechte accu: tijdens het starten ECU kan hoogstens te weinig spanning krijgen waardoor vreemde effecten ontstaan.....slecht schakelende ecu relais geeft ook dezelfde effect zoals ik ervaren heb.
ok ik ga ermee aan de slag.. maar het is volgens jullie sowieso niet de startmotor?
 
ok ik ga ermee aan de slag.. maar het is volgens jullie sowieso niet de startmotor?
Oude, en dunnere bedrading is het probleem....setje vind je terug op internet. En zoals al schreef het slome op gang komen vd startmotor is verleden tijd.
 
Eindelijk weer eens een rondje op de 851.

20190920_133134.jpg
 
Hier busy as ever. Weinig tijd voor motorhobby '(
Maar verder wel gelukkig en gezond, da's ook veel waard ;)

Das goed om te horen.

Ik heb een jaar of 5 min of meer sabbatical gehouden en flink bijgestudeerd.
Bijgevolg is dat alle materiële zaken me niks meer interesseren.
Toch is het wel leuk om het gebruik van leuke spullen te hebben.
Over een tijdje maar eens een ritje op een goede all road, paar maanden europa en Noord Afrika doortoeren lijkt me wel wat.
 
Eindelijk weer eens een rondje op de 851.

Bekijk bijlage 1429158
Ff een vraagje tussendoor,is de achterbrug wel eens gelast aan de zijkant,zo te zien zit daar op de foto een plek?
Je zou denken waarom deze vraag,nou een maat van mij had vroeger een 851 en die was op die plek gelast,ooit had daar de
uitlaat tegenaan gezeten en was de brug beschadigd.Motor kwam uit Maasland.
 
Die plek valt me nu pas op, dus geen idee.
Ik heb hem bij Biggelaar gekocht, was van vader op zoon, daarna naar mij.
Ok,zo veel zullen er niet zijn in Nederland,dus wie weet is het hem wel,hij heeft hem in begin jaren 90 verkocht.
 
als ik goed heb stuk of 35 van de 92 uitvoering in Nederland, nou ja 1 minder dan (die van mij telt niet meer mee)
Die plek op de achterbrug viel mij meteen op,de achterbrug van die van mijn maat was op die plek beschadigd en dat
heeft hij laten repareren,je zag er buiten een ietwat donkere plek niets meer van,vandaar dat ik dacht dat kan hem wel eens zijn,
er zat een lager origineel uitlaat systeem onder.
 
Ik vond het wel leuk.
Zal binnenkort ook op youtube staan.
Nou, heb er helemaal niks mee.

Zal met mijn leeftijd en instelling te maken hebben maar ik ben tevreden met mijn oude meuk, en totaal geen interesse in dat nieuwe spul; StarWars en de ING zijn er blij mee...... _O-

Maar ze moeten ook wat, aandeelhouder Audi wil zijn aankoopbedrag terug verdienen en dus over de nieuwe motoren flink wat marge met dure onderhoud etc.....Dealers worden ook gelijk met ‘verplichte’ aankoop kosten/inrichting/kleding etc opgezadeld.

Ik ben en was nooit interessant; olie filter etc......en mocht hij heel erg stuk gaan dan is het schrootprijs...8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan