Ducati Deel #121 Xmas edition

Waarom, personeel kan toch rouleren. Bovendien zijn er zat mensen die graag op zondag wat doen. Saaie dag toch.....😉
Zondag is een mooie dag om zelf te gaan rijden dus allesbehalve saai, en laat het personeel op zondag op adem komen..... :+
 
Hey die ken ik! :9

Inmiddels met nieuwe gear, matcht nog lekkerder O-)
18 augustus trackday Assen met de SF *O*

51144659724_020b6ff5fe_b.jpg
 
Eind van de middag op de A7 tussen Zaandam en Purmermend een auto met een schitterende rode 888 in race-trim op de aanhanger. Iemand/bekende van hier?

Edit: er stond volgens mij Lord op de plek van het achterlicht.
 
Is hier iemand die een reverse shift kit op een 1299S gemonteerd heeft ?
Ik heb de originele ducati kit aangeschaft (96580081B) en gemonteerd. Mechanisch werkt het prima, maar de quickshifter doet het nu niet meer.
De bijgeleverde kabel zou de polen moeten draaien, maar dat is niet te zien. Zou het kunnen zijn dat ik wellicht een verkeerder kabel heb ontvangen?

Iemand meer info hierover, of foto van zijn montage >?
 
Aan de kleur vd draadjes kun je toch snel genoeg zien of ze ook daadwerkelijk omgedraaid zijn?

En krijg je ook een ENG melding op het dashboard?

Heb je op de weg getest of alleen op de paddockstand bij laag toerental?
 
het lijkt erop dat de draadjes niet omgedraaid zijn, dat is toch raar. is er ook een kabel die alleen maar doorlust.. ? en dat ze die toevallig verkeerd erbij gedaan hebben....

ik haal vanmiddag even de beschermhoes eraf of er daadwerkelijk geen twist in zit.

En ik krijg de DES melding op het dashboard. en getest op de weg ja, doet niet.
 
ik haal vanmiddag even de beschermhoes eraf of er daadwerkelijk geen twist in zit.
Meten is weten, hoef je niks eraf te halen ;)

Daarnaast, als het goed is zijn het verschillende kleuren en kun je vlak achter de stekker al zien of ze gedraaid zijn tov de originele aansluiting.
 
Gek genoeg lijkt het inderdaad zo te zijn dat er geen twist in de kabel zit. zie foto's. zwart blijft zwart, bruin word rood en blijft rood, en groen word blauw, en dat blijft ook zo.

De kabels in het doorlus deel zitten wel gedraaid, maar eindigen op dezelfde plaats. hele vreemde zaak.

IMG_7424.JPEG

IMG_7425.JPEG
 
Gek genoeg lijkt het inderdaad zo te zijn dat er geen twist in de kabel zit. zie foto's. zwart blijft zwart, bruin word rood en blijft rood, en groen word blauw, en dat blijft ook zo.

De kabels in het doorlus deel zitten wel gedraaid, maar eindigen op dezelfde plaats. hele vreemde zaak.

Bekijk bijlage 1633334
Bekijk bijlage 1633335
Je kan nog proberen om de qs aan te sluiten zonder het kabeltje, als het goed is heb je dan het zelfde effect.

En anders de pinnetjes van 1 stekker omwisselen :)

DES melding is van de vering. Geeft ie die of bedoel je DQS?

Ik heb overigens nog een los nieuw female stekkertje liggen mocht je er 1 nodig hebben.
 
ik ga dat hulp kabeltje doorknippen, dan kan ik gewoon wisselen. Zal eens kijken of het dan werkt of dat er wat anders aan de hand is.

Ter info, dit setje kost 112 euro, je krijgt een platter heveltje en een stukje kabel. die kabel heb je eigenlijk niet nodig want zo het lijkt draait die gewoon twee polen om, wat je zelf ook wel kan regelen. En het bestaande heveltje kan je ook een platte zijde geven met een flink stuk schuurpapier.

Ik krijg wel echt de DES melding, waarschijnlijk is de boel dan gewoon in de war omdat er een verkeerde waarde binnenkomt van de DQS.
 
hoop geld voor iets dat simpel is en ook nog eens niet werkt... misschien retourneren en zelf iets maken voor een paar euro? :)

Als er iets met de DQS mis is geeft ie ENGINE als melding. Met elektronica weet je het maar nooit, maar denk niet dat die DES melding iets met je DQS te maken heeft. Simpele vraag: zitten de stekkers van de shock en de stekker in de BBS goed?

Heb je zelf de apparaatjes om foutmeldingen uit te lezen?
 
nee ik heb geen uitlees apparatuur helaas.

ik heb de 'hulp kabel' doorgeknipt en rood en wit/groen gewisseld, zwart (aarde dacht ik) zo gelaten. Toen kreeg ik inderdaad een engine melding.
Dat was dus niet goed, hierna heb ik rood en zwart gewisseld en nu werkt het. QS doet het en geen meldingen meer.

IMG_7428.JPEG
 
MAW, die fijne 100 euro kabel was verkeerd. en hier kwam toch ook de DES melding vandaan.

Resumé :

Als je omgekeerd wil schakelen voor bv op het circuit, geef geen geld uit aan de originele kit. In de bestaande draadboom kan je rood en zwart omdraaien voor de elektronica, dan werkt je QS naar behoren, en ik heb een S, dus ook de blipper werkt.
Die hevel is het zelfde als de bestaande hevel, die je 180 graden draait. je zult de bestaande hevel iets dunner moeten schuren/slijpen/zagen omdat je anders tegen je frame aan loopt door de nieuwe situatie.
Tevens als laatste punt heb ik de schakelstang met het zwarte elektronica doosje omgekeerd ( naar beneden) , omdat deze ook precies het frame zou kunnen raken.
 
Ik soldeer nu deze 'hulpkabel' op de juiste manier netjes in elkaar en vooral heel kort :-) dan heb je ook geen lange toestanden om weg te werken.
 
Fijn dat je het hebt kunnen fixen!

Voor het uitlezen heb je een laptop, obd2 verloopstekker en een bluetooth obd2 dongle nodig. Gratis software Melcodiag downloaden en voor 2 a 3 tientjes ben je klaar (ervan uitgaande dat je geen nieuwe laptop hoeft te kopen :9). Dan kun je o.a. ook de foutcodes die je nu had er weer uit halen.
 
Fijn dat je het hebt kunnen fixen!

Voor het uitlezen heb je een laptop, obd2 verloopstekker en een bluetooth obd2 dongle nodig. Gratis software Melcodiag downloaden en voor 2 a 3 tientjes ben je klaar (ervan uitgaande dat je geen nieuwe laptop hoeft te kopen :9). Dan kun je o.a. ook de foutcodes die je nu had er weer uit halen.
Goede tip, ga ik regelen
 
ik heb de 'hulp kabel' doorgeknipt en rood en wit/groen gewisseld, zwart (aarde dacht ik) zo gelaten. Toen kreeg ik inderdaad een engine melding.
Dat was dus niet goed, hierna heb ik rood en zwart gewisseld en nu werkt het. QS doet het en geen meldingen meer.

Ok iets te vroeg gejuicht helaas. De QS doet wat ie moet doen, maar de DES melding is er nog, DES - Inertial Sensor - SCU
Nu begrijp ik dat de IMU bij de koplamp zit, waar ik niet ben aangekomen.
Of is dit een melding betreffende de meetunit die ik heb omgedraait op de schakelstang ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan