Waarom zoveel?Onderhoud is blijkbaar bij de nieuwe nauwelijks nodig
Bij de 950 elke 15000 olie en 30000 kleppen was vorig jaar nog 12 en 24
In de praktijk maakt het weinig uit want de mijne had 8500 km al de derde verversing
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zoveel?Onderhoud is blijkbaar bij de nieuwe nauwelijks nodig
Bij de 950 elke 15000 olie en 30000 kleppen was vorig jaar nog 12 en 24
In de praktijk maakt het weinig uit want de mijne had 8500 km al de derde verversing
Gelukkig weet ik als automonteur het verschil tussen voorgeschreven onderhoudsinterval en benodigd interval.Onderhoud is blijkbaar bij de nieuwe nauwelijks nodig
Bij de 950 elke 15000 olie en 30000 kleppen was vorig jaar nog 12 en 24
In de praktijk maakt het weinig uit want de mijne had 8500 km al de derde verversing
Welke kilometerstanden dan? En ik begrijp ook wel dat betrouwbaarheid afhankelijk is van hoe je ermee omgaat.Dealer hier zegt dat de betrouwbaarheid nu echt wel ok is, als je tenminste niet probeert te rekken tot die kmstanden.
Gelukkig weet ik als automonteur het verschil tussen voorgeschreven onderhoudsinterval en benodigd interval.
Bij Citroën zijn er bedrijfsbusjes die 50.000km als verversingsinterval hebben voor de motorolie.
Persoonlijk houd ik het lekker bij max. 15000km of een jaar, dan kan je een stuk langer van je spulletjes genieten.
Is bij elke motor merk….ze kunnen allemaal stuk gaan.Welke kilometerstanden dan? En ik begrijp ook wel dat betrouwbaarheid afhankelijk is van hoe je ermee omgaat.
In eerste instantie ging na 500km ofzo de koppelings cilinder op het blok lek.Welke problemen?
Ja, bij mij was het met de Audi vorig jaar ook wel 3500km tussen de verversingenElk jaar nieuwe in doen...of max 15000 km bij langere stukken..of 10.000 kortere ritjes.
Ik dus om de 3000 en elk jaar..
Ik had hem met 3500 km gekocht een demo ze hebben er toen nieuwe olie in gedaan, toen de jaarbeurs bij goed 8000 km dus 1000 , 3500 , 8000 kmWaarom zoveel?
Exact dit.Elk jaar nieuwe in doen...of max 15000 km bij langere stukken..of 10.000 kortere ritjes.
Ik dus om de 3000 en elk jaar..
Hoe verhoudt de prijs zich t.o.v. andere 848 evo's? Kijkend naar het aanbod op Marktplaats is dit zeker niet de goedkoopste.Vraagje hier aan de mensen met kennis van Ducati:
Zag een Evo 848 op marktplaats. Lijkt mij een pracht fiets maar klopt dat ook? Ofwel, betrouwbaar, echt uniek, aanschaf waard?
≥ Ducati 848 Evo 2011 UNIEK — Motoren | Ducati — Marktplaats
Zoals gezegd, ik heb met de mijne wel het 1 en ander gehad(848), maar afgezien van de afgebroken stator bouten is eigenlijk alles onderhoud.(denk er ook om, mijn 848 staat inmiddels op 45.000km)Ik heb altijd begrepen dat de 848/1098/1198 allesbehalve probleemloos () zijn, maar ik weet niet of ook echt zo is...
Bij spuitwerk word ik altijd zenuwachtig, heeft de motor geen schade gehad?
Wat betreft betrouwbaarheid, alles staat of valt bij goed onderhoud. Ducati's zijn hier naar mijn mening net zo gevoelig in als andere motoren, enkel is het wat omslachtiger. Door het Desmo kleppen systeem en de distributieriemen kost het soms iets meer tijd en geld dan met de gemiddelde japanner. Maar die riemen heb je eens in de 5 jaar, dus als dat alles is...
Ik heb zelf met m'n 999 werkelijk 0 problemen gehad wat betreft betrouwbaarheid. Een 848 rijdt wel echt fantastisch. Ik heb nog niet eerder op een motor gereden die zo makkelijk de bocht in viel.
Het was vroeger 2, tegenwoordig houden ze 5 jaar aan.5 jaarmet j riemen? Das best veel??
Zover mijn kennis rijkt, was dat het big-end er nog wel eens uit ligt bij een 1098/1198.Ik heb altijd begrepen dat de 848/1098/1198 allesbehalve probleemloos () zijn, maar ik weet niet of ook echt zo is...
mijn historie is wel bekend, grootste onkostenpost was de grote beurt bij vd Biggelaar met 78k….inmiddels 119k, de bekende SR en een tweedehandse stator van Rob….grootste kostenposten zijn banden en brandstof
851 complete revisie bij 100.073km
ST4s schakelvork bij 60.000km
oh ja, bij de 851 en keer de spanningsregelaar, maar ja wat wil je dat is Japanse troep die ook bij Honda gebruikt wordt
Uiteindelijk is het jouw beslissing natuurlijk. Het spuitwerk is smaakvol gedaan. Misschien is het wel een reden om de motor extra goed na te lopen op eventuele beschadigingen. Het is in ieder geval fijn dat er onlangs nog veel geld in de motor is gestoken.Dank allen voor de reacties. Motoren is emotie. Als ik op internet kijk zie ik ook wel goedkopere Duc's maar deze is in mijn ogen echt wel uniek en niet zo standaard. In ieder geval niet de kleurstelling. Uitgaande wat de verkoper zegt, pro-spuiter en afname keur denk ik dat het wel goed zit. Kijken naar de onderhoudsgeschiedenis is zeker een aanrader. Zal toch nog eens goed nadenken en de opmerkingen hier meenemen.