Ducati fabrieksteam verlaat WSBK

Volgens mij is het gewoon een politiek spelletje van Ducati. Ze willen van de inlaatrestrictors af als ze de superquatrata gaan lanceren. Daarvoor hebben ze nog een jaar ontwikkeltijd nodig.

Door nu te dreigen met opstappen, hopen ze een consessie te krijgen zodat het volledige potentieel uit de nieuwe machine benut kan worden.

Ducati Superquadrata - a new direction for Ducati Sportbikes

Ducati wil gewoon het geld wat ze normaal in de SBK stoppen anders gebruiken. Ze zijn druk bezig met het ontwikkelen van een 1200cc twin met korte slag en grote boring. Door de korte slag zijn hogere toerentallen mogenlijk. Ik denk dat ducati over 2 jaar ijzersterk terug komt met een machine waar de meesten U tegen kunnen zeggen.
Ik denk dat het besluit niet gek is, omdat er nu veel meer geld beschikbaar is in Italië voor de ontwikkeling. Rossi staat hier denk ik volledig los van.

MRD_18_2010_10_jpg_813734.jpg

Foto effe gejat uit het Haga/Kawasai topic
 
Ducati heeft groot gelijk.
In de loop v.d. jaren zijn de regels alleen maar in het nadeel v.d. tweeclinders geworden ( en Ducati).
Maar ja , dat willen de meeste toch niet inzien .
Ducati heeft altijd al met een full fabrieksteam mee gereden, De meeste Jappen niet, en nu hebben ze gewoon even iets meer tijd en geld voor ontwikkeling van hun nieuwe wapen nodig (en Rossi).
Het is gewoon belachelijk om ze voor laf uit te maken, ze hebben meer als een ander merk aan de S.b.k. geinvesteerd ( natuurlijk ook eigen belang).
Wacht maar af, de Duc`s komen wel terug.
CIAO :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp alleen niet zo goed wat ze bedoelen dat ze het blok 90 graden gedraaid hebben, de cilinders staan toch nog steeds als op de gewone superbikes?
 
De grote problemen voor Ducati zijn vorig jaar al begonnen. Met Haga hebben ze een dure en ongemotiveerde rijder in huis. Het was Davide Tardozzi die geen teamorders gaf, Haga moest maar harder werken. Hij had helemaal gelijk in mijn ogen. Maar goed, Tardozzi er dus uit....
Dit jaar is een graadje erger geworden, ze krijgen zelfs klop van BMW....waar ene Davide Tardozzi zit. Daarnaast nog Aprilia, mijlenver voor de Ducs.
Zeker weten dat wanneer Ducati nu op 1 had gestaan in het WK, ze dit niet gedaan hadden. Ze hebben gewoon een goede rijder nodig.
Daarnaast denk ik ook dat ze alles op alles zetten om de titel in de MotoGP binnen te slepen met Rossi. Dat zou alle aandacht immers daarnaar uit laten gaan, ipv de Superbikes. Het is jammer,maar de MotoGP is nog altijd een klap populairder dan WSB.
 
Alles goed en wel,maar hoe zit het met fabrizio dan?
die reed vorig jaar heel sterk(overtuigend 3e),maar staat dit jaar achter haga op een 9e plaats.
Als haga,vorig jaar, zo ongemotiveerd was dan had ie de 2e plek met slechts 6 punten achterstand achter spies niet gehaald.
Wat ik wel vond is dat haga na zijn crash,vorig jaar in donington,wel heel snel opgaf, bv 2e manche nurburg-ring,en zo punten liet schieten. '(
Dit jaar lijkt ie wat rond te toeren en lijkt zijn motivatie op een nulpunt te zijn.
Haga had ook de pech dat fabrizio zo nu en dan zeer sterk reed en zo van hem punten afsnoepte,waar spies met sykes totaal geen last van had.

P.s. ducati heeft in het verleden,met tardozzi wel degelijk team orders gegeven,xaus moest bayliss eens voor laten gaan op assen(2001),zodat deze zijn wereld kampioenschap daar al kon pakken. :Y

En wat als ducati met rossi helemaal geen wereld kampioen wordt?
Eerst zien dan geloven ;)
 
Laatst bewerkt:
:o


bizar nieuws...

Ducati is WSBK en WSBK is Ducati.

die 2 hebben elkaar naar grote hoogten gebracht qua succes, populariteit en merkbekendheid.

Dit is heel triest nieuws. '(
 
Zo'n ramp is het ook niet hoor

Ze gaan alleen niet door met het fabrieksteam, maar er zullen nog wel ducati's blijven die voorin meerijden, misschien zelfs wel kampioen worden :)

Ze doen 't gewoon net als Honda. Want Ten Kate is toch ook geen echt fabrieksteam :? Ze krijgen wel technische ondersteuning van HRC, maar dat krijgen de privé ducati's ook wel denk ik
Juist , kijk maar eens naar Checa is soms nog sneller dan het fabrieksteam :Y
 
Tja, er moet natuurlijk een desmosedici ontwikkeld worden voor/met Rossi en dat kost geld. Er zal Ducati veel aan gelegen zijn om, binnen 2 jaar, de GP titel te pakken met Rossi (Rossi deed dit immers ook met yamaha ..) en dat kost veel geld, nog maar niet te spreken over Rossi's paycheck. Denk wel dat Ducati over een jaar of wat terug komt in het WSBK met een superfiets, maar niet eerder als dat de regels (in hun voordeel) zijn aangepast ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja, er moet natuurlijk een desmosedici ontwikkeld worden voor/met Rossi en dat kost geld. Er zal Ducati veel aan gelegen zijn om, binnen 2 jaar, de GP titel te pakken met Rossi (Rossi deed dit immers ook met yamaha ..) en dat kost veel geld, nog maar niet te spreken over Rossi's paycheck. Denk wel dat Ducati over een jaar of wat terug komt in het WSBK met een superfiets, maar niet eerder als dat de regels (in hun voordeel) zijn aangepast ;)
denk je nou echt dat ducati zelf rossi betaalt??
 
denk het wel, wie doet dat anders? Kan toch nooit allemaal sponsorgeld zijn lijkt mij??
 
Laatst bewerkt:
denk et wel ja!

grootste(zoniet alles)zal toch sponsorgeld zijn.

Geloof best dat phillip morris/marlboro er veel geld in steekt, maar als het zo zou zijn dat ze alles zouden bekostigen hoefden ze toch niet de stekker uit het SBK project te trekken. Of het is allemaal een politiek spelletje om van die restrictors af te komen. Zoals in de meeste gevallen zal dit ook een financiele kant hebben, althans dat is mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
denk idd wat jij als eerste zegt ook een reden is(blijft een politiek spelletje)maar we praten nu alleen over het loon,maar development etc etc.het gaat ze iig ook zelf veel geld kosten:)
 
denk idd wat jij als eerste zegt ook een reden is(blijft een politiek spelletje)maar we praten nu alleen over het loon,maar development etc etc.het gaat ze iig ook zelf veel geld kosten:)

Wat betreft de looneisen heb ik ergens gelezen dat Yamaha hem 9 mln bood, meer was daar niet mogelijk ivm met ene Lorenzo. Rossi wilde 14 mln, maar wilde eerst wel voor 9 mln rijden. Toen hij vernam dat er niet meer geld was omdat Lorenzo meer ging verdienen (van 4 naar 9 mln) wilde Rossi niet meer en is hij verder gaan kijken. Ducati bood hem daarop 15 mln, en daar rijdt Rossi volgend jaar dus.
Uiteraard heb ik dit ergens gelezen en is dit gepubliceerd onder de noemer ' volgens goed geinformeerde bronnen ..'. Als ik alles moet geloven wat is lees ben nog ff bezig ;)
Wat er echt van waar is zullen we toch nooit weten ..
 
Laatst bewerkt:
Toedeledokie omaatje.

Xerox Ducati bereid zich voor op emotionele laatste race.

Voor veel Ducati fans zullen de races op Magny-Cours een trieste aangelegenheid zijn want daar zal het Ducati Xerox team haar laatste race rijden. Noriyuki Haga en Michel Fabrizio zijn er dan ook op gebrand om goed te presteren.
Op zondag 3 oktober komt er een einde aan een tijdperk. Na de finish van de tweede race op Magny-Cours is het over en sluiten voor het officiële fabrieksteam van Ducati wat de afgelopen jaren zoveel successen heeft gekend met onder andere Raymond Roche, Doug Polen, Carl Fogarty, Troy Corser, Neil Hodgson, James Toseland en Troy Bayliss. In totaal heeft Ducati 13 maal (11x met het fabrieksteam) het wereldkampioenschap op hun naam geschreven en 16 keer werd men wereldkampioen bij de fabrikanten.
Qua wereldtitels als fabrikant in het WK Superbike hoeft het nog niet voorbij te zijn voor Ducati want men zal wel betrokken blijven bij het kampioenschap maar niet in de hoedanigheid als officieel fabrieksteam, in ieder geval niet in 2011.
De huidige rijders – Noriyuki Haga en Michel Fabrizio - willen dan ook het team met een hoogtepunt vaarwel wensen.
“Ik heb het hier op Magny-Cours altijd goed gedaan en ik hoop dat komend weekend het tot nu toe beste wordt. Ik wil Ducati, het team en de sponsors bedanken voor deze laatste twee jaar. Het was een fijn bij het Ducati Xerox team en ik hoop mijn monteurs te kunnen bedanken met twee goede resultaten komende zondag,” vertelde Haga.

“Ik wil dit weekend zoveel mogelijk punten pakken om mijn eindresultaat nog wat te verbeteren. Het was jammer dat het niet beter ging in Imola en nu zal ik in Frankrijk twee goede resultaten voor het team moeten scoren. Ik kan nog steeds niet geloven dat dit het laatst weekend zal zijn voor het Ducati fabrieksteam. We zijn allemaal erg emotioneel,” aldus Fabrizio.
;( ;( ;( ;( ;( ;(

Bron ; Racesport
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan