ducati goed of niet goed??

esmeedaphne

Rookie
1 mei 2005
1
0
terneuzen
hoi
ik wil al jaren een motor kopen nu is het zover dat het kan omdat ik nu een garage heb!!
ik heb nog nooit een motor gehad en nu was ik eens aan het rondsnuffelen op Internet en daar zag ik een schitterende ducati 750 ss cerenata staan!!
maar nu hoorde ik dat ducaties hele slechte motoren zijn en ontzettend duur in het onderhoud!
ik heb er zelf helemaal geen verstand van dus ik dacht ik ga het eens vragen op dit forum
alvast bedankt!!!!
 
het zijn geen slechte motoren, maar het onderhoud is idd duurder dan de andere motoren.
op de site van biggelaar staan de prijzen van onderhoudsbeurten
 
Bah wat een lelijk ding

SS_750.jpg


:+

/just kidding, plaatje van een fiets.

Volgens mij stammen die verhalen van vroeger. Toen (20-25 jaar geleden) viel er regelmatig wel eentje uit tijdens een rit. Maar dat was toen, toen konden japanners ook nog geen fatsoenlijk frame maken. Wiebel wiebel door de bochten |(
Ik denk dat een ieder hier wel kan bevestigen dat elk merk duur is in onderhoud. Wil je het laten doen door een dealer dan kan het aardig in de centen lopen. En als je een stuurfiets koopt maar je maakt er erg veel kilometers mee (15-20K per jaar) dan wordt 'ie wel duurder dan een toerfiets. Door een korter onderhouds interval (6K ipv 10K).
Maar naar mijn idee maakt Duc de laatse jaren uitstekende fietsen, net zoals Guzzi een enorme inhaalslag heeft gemaakt met hun fietsen.
Daarbij zijn het prachtige fietsen met een enorm viriel geluid.
 
onderhoud moet vaker, en kost meer. En onderhoud moet je ook echt laten doen anders gaat je duc'je kapot.

Ik ken iemand die rijd z'n hele leven al duc's en die liet altijd het onderhoud op tijd en goed uitvoeren en ineens met 30000 op de klok naaide die zich vast, klep door de zuiger!

Als je ze goed onderhoud gaan ze wel ff mee, maar toch denk ik persoonlijk dat de kwaliteit van een ducati wat minder is als van een japanner.