ducati goed of niet goed??

esmeedaphne

Rookie
1 mei 2005
1
0
terneuzen
hoi
ik wil al jaren een motor kopen nu is het zover dat het kan omdat ik nu een garage heb!!
ik heb nog nooit een motor gehad en nu was ik eens aan het rondsnuffelen op Internet en daar zag ik een schitterende ducati 750 ss cerenata staan!!
maar nu hoorde ik dat ducaties hele slechte motoren zijn en ontzettend duur in het onderhoud!
ik heb er zelf helemaal geen verstand van dus ik dacht ik ga het eens vragen op dit forum
alvast bedankt!!!!
 
het zijn geen slechte motoren, maar het onderhoud is idd duurder dan de andere motoren.
op de site van biggelaar staan de prijzen van onderhoudsbeurten
 
Bah wat een lelijk ding

SS_750.jpg


:+

/just kidding, plaatje van een fiets.

Volgens mij stammen die verhalen van vroeger. Toen (20-25 jaar geleden) viel er regelmatig wel eentje uit tijdens een rit. Maar dat was toen, toen konden japanners ook nog geen fatsoenlijk frame maken. Wiebel wiebel door de bochten |(
Ik denk dat een ieder hier wel kan bevestigen dat elk merk duur is in onderhoud. Wil je het laten doen door een dealer dan kan het aardig in de centen lopen. En als je een stuurfiets koopt maar je maakt er erg veel kilometers mee (15-20K per jaar) dan wordt 'ie wel duurder dan een toerfiets. Door een korter onderhouds interval (6K ipv 10K).
Maar naar mijn idee maakt Duc de laatse jaren uitstekende fietsen, net zoals Guzzi een enorme inhaalslag heeft gemaakt met hun fietsen.
Daarbij zijn het prachtige fietsen met een enorm viriel geluid.
 
onderhoud moet vaker, en kost meer. En onderhoud moet je ook echt laten doen anders gaat je duc'je kapot.

Ik ken iemand die rijd z'n hele leven al duc's en die liet altijd het onderhoud op tijd en goed uitvoeren en ineens met 30000 op de klok naaide die zich vast, klep door de zuiger!

Als je ze goed onderhoud gaan ze wel ff mee, maar toch denk ik persoonlijk dat de kwaliteit van een ducati wat minder is als van een japanner.
 
onderhoud moet vaker, en kost meer. En onderhoud moet je ook echt laten doen anders gaat je duc'je kapot.

Ik ken iemand die rijd z'n hele leven al duc's en die liet altijd het onderhoud op tijd en goed uitvoeren en ineens met 30000 op de klok naaide die zich vast, klep door de zuiger!

Als je ze goed onderhoud gaan ze wel ff mee, maar toch denk ik persoonlijk dat de kwaliteit van een ducati wat minder is als van een japanner.
De unieke desmodromisch bediende kleppen (geen veren maar aparte nokken voor openen en sluiten) kosten meer tijd om te stellen, da's voornaamste reden dat ze wat duurder zijn in onderhoud. Latere Ducati's hebben langere onderhoudsintervallen (10 of 12 duizend?), dus dat zegt wel wat over de verbeterde kwaliteit. Tja, wat zijn reputaties waard? Mijn laatste BMW had bij 16.000 een klep door de zuiger, vrat versnellingsbakken en cardans alsof het chocola was. Op mijn Honda Africa Twin met 35.000 km ging in 3 maanden tijd de benzine-pomp, gelijkrichter, ventilator, wiellagers, balhoofdlagers en koppelingskorf kapot.

Alleen mijn Buell kan ik vertrouwen: Die gaat tenminste netjes regelmatig kapot, precies zoals je van dit merk verwacht :+

Als de Duc goed onderhouden is (boekjes erbij?) kun je er best op vertrouwen, en als het karakter je echt aanspreekt zul je waarschijnlijk niet gelukkig worden met een huilende 4-in-lijn.
 
Gewoon doen wat je hart je ingeeft. Oke, het onderhoud is iets duurder maar het gevoel wat je krijgt van het rijden op een Duc is gewoon zo goed. Ik ben blij dat ik toch voor een duc gekozen heb.
 
natuurlijk is een ducati goed....oke ze zijn wat duurder in onderhoud,maar je moet het vergelijken met een mooie vrouw,duur in onderhoud,maar heerlijk om mee te pronken :9~
 
Laat je niks wijsmaken, door al die negatieve verhalen heb ik eerst 10 jaar (helaas) op japanse fietsen gereden, niks mis mee maar ze missen net even dat extraatje wat een ducati wel heeft. Als je wat gedetailleerde informatie wilt hebben van echte kenners moet je maar eens op www.ducatiforum.nl kijken.

29 mei heb je de ducati clubraces op Assen, ga hier maar eens naar toe en je bent verkocht voor het leven.
 
Laat je niks wijsmaken, door al die negatieve verhalen heb ik eerst 10 jaar (helaas) op japanse fietsen gereden, niks mis mee maar ze missen net even dat extraatje wat een ducati wel heeft. Als je wat gedetailleerde informatie wilt hebben van echte kenners moet je maar eens op www.ducatiforum.nl kijken.

29 mei heb je de ducati clubraces op Assen, ga hier maar eens naar toe en je bent verkocht voor het leven.
:^ :^

Helemaal goed Desmodroom! Ducs zijn heerlijk! En het Clubweekend is helemaal ge-il :9~
 
Als je zekerheid wilt, koop je toch een Aprilia??
Twee cilinder italiaans!! Maar dan betaalbaarder in onderhoud!!

Ik heb nog nooit een duc gehad en ken dus ook alleen de verhalen, wat ik wel weet is dat ik 1x kawa heb gehad met 2 kapotte motorblokken, de volgende Kawa weer kapot ging en een honda waar de zuiger niet tegen een klep kon..
Dus Jappeners altijd deugedelijk??? Echt niet.

Ik heb op basis van wat onderzoek een Aprilia gekocht, die zijn zeker betrouwbaar. (Al moet je altijd een beetje geluk hebben)
 
Mijn vriendin is ook niet perfect en ik zou haar ook niet willen inruilen.


hoge onderhoudskosten en maandelijkse lekkages. :X :P
 
prima fietsen,sturen als een beest,klinken als een bommenwerper en zien er uit als een fotomodel.....en dat terwijl ik honda rijd :+

ga idd ook eens kijken (mocht je tijd hebben) op de ducati clubraces eind mei op assen.
ik ben er ook alle dagen om de kleine biggelaar te helpen.....tis een wereld weekend ook al rijd je totaal geen ducati.
 
Als je zekerheid wilt, koop je toch een Aprilia??
Twee cilinder italiaans!! Maar dan betaalbaarder in onderhoud!!

Ik heb nog nooit een duc gehad en ken dus ook alleen de verhalen, wat ik wel weet is dat ik 1x kawa heb gehad met 2 kapotte motorblokken, de volgende Kawa weer kapot ging en een honda waar de zuiger niet tegen een klep kon..
Dus Jappeners altijd deugedelijk??? Echt niet.

Ik heb op basis van wat onderzoek een Aprilia gekocht, die zijn zeker betrouwbaar. (Al moet je altijd een beetje geluk hebben)
Volgens mij zijn de Ducs de Appies de laatste jaren wel voorbij gegaan in betrouwbaarheid
 
nog even een tip als je naar de clubraces gaat, poltiekorps regio twente en de klpd zijn bezig met een draaiboek voor geluidscontrole's, db killers erin als je niet in de problemen wilt komen
 
Laat je niks wijsmaken, door al die negatieve verhalen heb ik eerst 10 jaar (helaas) op japanse fietsen gereden, niks mis mee maar ze missen net even dat extraatje wat een ducati wel heeft. Als je wat gedetailleerde informatie wilt hebben van echte kenners moet je maar eens op www.ducatiforum.nl kijken.

29 mei heb je de ducati clubraces op Assen, ga hier maar eens naar toe en je bent verkocht voor het leven.

:^

Het beste advies in dit topic :)
 
Bah wat een lelijk ding

(Afbeelding)

:+

/just kidding, plaatje van een fiets.

Volgens mij stammen die verhalen van vroeger. Toen (20-25 jaar geleden) viel er regelmatig wel eentje uit tijdens een rit. Maar dat was toen, toen konden japanners ook nog geen fatsoenlijk frame maken. Wiebel wiebel door de bochten |(
Ik denk dat een ieder hier wel kan bevestigen dat elk merk duur is in onderhoud. Wil je het laten doen door een dealer dan kan het aardig in de centen lopen. En als je een stuurfiets koopt maar je maakt er erg veel kilometers mee (15-20K per jaar) dan wordt 'ie wel duurder dan een toerfiets. Door een korter onderhouds interval (6K ipv 10K).
Maar naar mijn idee maakt Duc de laatse jaren uitstekende fietsen, net zoals Guzzi een enorme inhaalslag heeft gemaakt met hun fietsen.
Daarbij zijn het prachtige fietsen met een enorm viriel geluid.

Kijk dit si nou een geval van ik heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt
Elke 6000 km een beurt,het is geen Buell
Als je bij den Biggelaar een grote beurt laat doen is de volgende grote beurt weer na 20000 km
tussen door een keertje andere olie erin filterje je riemen een keer controleren en klaar ben je
 
Desmodrome kleppen is een schitterend systeem, maar erg gevoelig voor juist gebruik. Daar waar bij andere fietsen de uitzetting van de kleppen ed. bij ene koude motor wordt gecompenseerd door speling is dat niet mogelijk bij een desmodromisch kleppensysteem. Met andere woorden, koud staat de "klepspeling" bij die dingen erg slecht, omdat dat niet anders kan door die constructie. Als ze goed staan afgesteld en het blok is warm, geen enkel probleem...gas er op!
Wel moet het geregeld worden bijgesteld. Verder hoor ik van mijn dealer (is een Ducatist, dus wel bevooroordeeld) heel erg weinig negatiefs over de Duucs.. Noch elektrich, nog technisch...
 
ducati is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed en ik spreek uit ervaring, 60.000 km op mijn supersport en alleen het normale onderhoud gehad.
 
ducati is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed en ik spreek uit ervaring, 60.000 km op mijn supersport en alleen het normale onderhoud gehad.

je moet er ook bij vertellen dat die beurten met een Duc telkens een derde duurder zijn dan bij de Jappen.
Onderhoud bij een Duc is dus veel duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurder
 
Terug
Bovenaan Onderaan