Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ja voor de ander een 600 SS, joh daar gaat het ehelemaal niet over. een duc is duurdr in onderhoud mede doordat er meer onderdelen preventief telkens worden vervangenbeste mavri, informeer maar eens naar de onderhoudsprijzen en met nane de inetrvallen van het onderhoud, dan zul je nog wel eens versteld kunnen staan.
By the way, wat is duur. voor de een is een 1 euro voor een ijsje al duur, ik bedoel maar.
Dat kleppen stellen gebeurt bij biggelaar(daar heb ik mijn fiets gekocht en in onderhoud, wereldzaak, ze schrijven service met hoofdletters)om de 20duizend km , valt dus wel mee denk ik. En idd, goed warmrijden is het devies. Mijn motor gekocht met 42kkm op de klok, nu, 30 kkm verder,buiten het reguliere onderhoud 1 relais kapot gehad, en 2 accu's versleten.Een Duc trekt nogal veel stroom bij 't starten, dus een accu gaat plm. 2 jaar mee. Verder geen problemen, behalve dat ik ruim 100 km van mijn vriendin woon, en een hond heb. Gevolg: ik kan niet iedere keer met de motor naar haar toe, heb niet ieder weekend oppas voor m'n waffie.Als ze goed staan afgesteld en het blok is warm, geen enkel probleem...gas er op!
Wel moet het geregeld worden bijgesteld.
Mijn vriendin is ook niet perfect en ik zou haar ook niet willen inruilen.
hoge onderhoudskosten en maandelijkse lekkages.
Wat dacht je bij voorbeeld van een klant van Biggelaar, die zijn 748 particulier gekocht had, en na een grote beurt bij Big problemen had, motor werd opgehaald, gemaakt en thuisgebracht. Op zich nix bijzonders zou je zeggen, maar die klant woont in Friesland, plm. 250 km van Oisterwijk. Kom daar maar eens om bij een willekeurige dealer van welk japans merk dan ook.En is er na een grote beurt nog wat mis.. dan fixen ze dat zo even onder garantie
Met een jap kan je dan meteen ophoepelen met je brommer en gaan ze moeilijk doen
ja voor de ander een 600 SS, joh daar gaat het ehelemaal niet over. een duc is duurdr in onderhoud mede doordat er meer onderdelen preventief telkens worden vervangen
Een FireBlade
6000 km. : 154 euro
12.00 km : 180 euro
18.000 km 154 euro
24.000 km 350 euro
EEn duc 748
10.000 km 450 euro
20.000 km 1000 euro (bij Biggelaar)
kun je tellen? tel maar even op en dat weet je wat "duurder" is
kun je heel veel ijsjes voor kopen.
Mee eens Swetty, ik heb mijn 851 ook bij de ECHTE dielurt gekocht, en in onderhoud (Biggelaar dus), en ben volledig tevreden. Als ik mijn 851 ooit inruil, wordt 't een 888(mogelijk SP uitvoering), en de toko waar ik haar haal is ook al bekend. Zit aan de Pastoor Van Beugenstraat in OisterwijkErgens staat mijn relaas hier op het forum;
Inmiddels 105.000km op de teller, dus ruim 20.000km na een grote revisie bij Biggelaar. Heb afgelopen winter een grote beurt laten doen van 595Euro (ex btw) en voor de rest slijtage onderdelen die nu met een ton op teller eraan zaten te komen; wiellagers, koppelingspomp enz.
Waar ik wel achter ben is het feit dat je nooit en te nimmer op onderhoud moet bezuinigen anders kom je jezelf tegen. Wellicht heb ik in de ogen van anderen toentertijd teveel geld (1700 euro) in een oude motor gestopt maar ondertussen heb ik wel een technisch uitstekende duc in mijn bezit waar ik afgelopen 2 jaar nog steeds plezier eraan beleef.
Komt nog bij dat ik zonder problemen(= heel goede inruilprijs) de duc kan inruilen aldaar.
Bij de grote motorketen SAFE, toentertijd aldaar gekocht, hebben ze geen enkele belangstelling bij inruil op een andere duc van 10.000 Euro. Nou ik kan me nog de lul verhalen nog herinneren; Meneer geen enkele probleem bij hoge km standen bij inruil. Nu kunnen ze die uitspraken ook niet meer herinneren omdat inmiddels die verkopers van toen er ook niet meer werken. Oftwel snelle jongens, gladde praatjes, snelle verkopen en voor de rest oprotten, vul de rest zelf maar in.
Mijn devies is: je moet bij de specialisten zijn die hart voor je merk hebben.
Oh ja: idd 27/28/29 mei de ducati club races te Assen.