ducati goed of niet goed??

Oh ja ik heb een Honda van 15.000 pleuro's en die moet ik ook aanduwen terwijl ie nog geeen 10.000km heeft gelopen.
had ik maar een duc gekocht ;)
 
beste mavri, informeer maar eens naar de onderhoudsprijzen en met nane de inetrvallen van het onderhoud, dan zul je nog wel eens versteld kunnen staan.


By the way, wat is duur. voor de een is een 1 euro voor een ijsje al duur, ik bedoel maar.
 
Als ie goed onderhouden is geweest (door een Ducati dealer/specialist), dan lijkt me de aanschaf geen probleem. Onderhoud is wel iets duurder dan bij een Japannertje. Maar ja, emotie mag ook wat kosten, toch? ;)
Gewoon voor meer info de ducati club nederland benaderen. Succes!
 
beste mavri, informeer maar eens naar de onderhoudsprijzen en met nane de inetrvallen van het onderhoud, dan zul je nog wel eens versteld kunnen staan.


By the way, wat is duur. voor de een is een 1 euro voor een ijsje al duur, ik bedoel maar.
ja voor de ander een 600 SS, joh daar gaat het ehelemaal niet over. een duc is duurdr in onderhoud mede doordat er meer onderdelen preventief telkens worden vervangen
Een FireBlade
6000 km. : 154 euro
12.00 km : 180 euro
18.000 km 154 euro
24.000 km 350 euro

EEn duc 748
10.000 km 450 euro
20.000 km 1000 euro (bij Biggelaar)

kun je tellen? tel maar even op en dat weet je wat "duurder" is
kun je heel veel ijsjes voor kopen.
 
1000 euro bij 20000km klopt, maar je kunt dan ook weer 20.000 kilometer rijden ZONDER onderhoud, dus slechts 50 euro per 100 kilometer.
 
En is er na een grote beurt nog wat mis.. dan fixen ze dat zo even onder garantie :}

Met een jap kan je dan meteen ophoepelen met je brommer en gaan ze moeilijk doen :+
 
Als ze goed staan afgesteld en het blok is warm, geen enkel probleem...gas er op!
Wel moet het geregeld worden bijgesteld.
Dat kleppen stellen gebeurt bij biggelaar(daar heb ik mijn fiets gekocht en in onderhoud, wereldzaak, ze schrijven service met hoofdletters)om de 20duizend km , valt dus wel mee denk ik. En idd, goed warmrijden is het devies. Mijn motor gekocht met 42kkm op de klok, nu, 30 kkm verder,buiten het reguliere onderhoud 1 relais kapot gehad, en 2 accu's versleten.Een Duc trekt nogal veel stroom bij 't starten, dus een accu gaat plm. 2 jaar mee. Verder geen problemen, behalve dat ik ruim 100 km van mijn vriendin woon, en een hond heb. Gevolg: ik kan niet iedere keer met de motor naar haar toe, heb niet ieder weekend oppas voor m'n waffie.
 
Laatst bewerkt:
mavtri, ziet het er toch naar uit dat we nog geld overhouden voor een lekker Italiaans ijsje :9
 
En is er na een grote beurt nog wat mis.. dan fixen ze dat zo even onder garantie :}

Met een jap kan je dan meteen ophoepelen met je brommer en gaan ze moeilijk doen :+
Wat dacht je bij voorbeeld van een klant van Biggelaar, die zijn 748 particulier gekocht had, en na een grote beurt bij Big problemen had, motor werd opgehaald, gemaakt en thuisgebracht. Op zich nix bijzonders zou je zeggen, maar die klant woont in Friesland, plm. 250 km van Oisterwijk. Kom daar maar eens om bij een willekeurige dealer van welk japans merk dan ook.
 
De tweeklepsblokken zijn super...... Ik heb een aantal jaar in Amsterdam gewoond en moest voor woon-werk verkeer mijn Pantah gebruiken. Heb een drietal jaar op dat ding gereden zonder onderhoud. Daarna 5 jaar de schuur in en na die tijd nieuw accu, starten en lopen.

Heb er toen maar wel even nieuwe riemen opgezet en olie ververst. Hij heeft nooit een klap verkeerd gegeven. Ben nu aan mijn derde Duc toe en heb geen problemen gehad... buiten die die mijn eigen schuld waren..... |(
 
ja voor de ander een 600 SS, joh daar gaat het ehelemaal niet over. een duc is duurdr in onderhoud mede doordat er meer onderdelen preventief telkens worden vervangen
Een FireBlade
6000 km. : 154 euro
12.00 km : 180 euro
18.000 km 154 euro
24.000 km 350 euro

EEn duc 748
10.000 km 450 euro
20.000 km 1000 euro (bij Biggelaar)

kun je tellen? tel maar even op en dat weet je wat "duurder" is
kun je heel veel ijsjes voor kopen.

Is een 748 niet een heel ander verhaal als een 750 ss? volgens mij heeft zo'n 748 iets meer kleppen om te stellen (hang me dr niet aan op).
Ik rij zelf op een 600 ss, maar net 2000 kilometer (van 18k naar 20k) en kan je nog niets vertellen over het onderhoud.
Hij loopt als een zonnetje en je hebt redelijk wat bekijks. en het geluid van mn open pijpje :}
 
Wat Biggelaar doet is ook wel lichtelijk overdreven 'schijnt', bij zo'n beurd het complete blok uit elkaar jassen...

Je zou gewoon een japans blok onder een duc moeten gooien }) , allowel je dan wel het koppelingsgeluid/desmo-termignoni-gedonder mist '(
 
Wat ik begrepen heb bij B2 motoren in Nijmegen is dat het kleppenstellen veel werk is, maar dat het maar zelden nodig is.
En qua betrouwbaarheid: wat er niet aan zit kan niet stuk gaan. Een 900/750 ss is een eenvoudige motor, op de kleppen na.
Er zijn al cagiva´s met Ducati-blok die tegen de 200.000 km zitten, met dezelfde zuigers en koppen. Da´s best knap.

En warmrijden is inderdaad belangrijk, maar een motorrijder met wat gevoel voor techniek laat het wel uit z´n botte #$&! om dat niet te doen. Bij elke motor.
 
was laatst bij startwin in loenen [bij apeldoorn] vertelde kees [the one and only] dat hij een 996 in onderhoud had met 120.000 op de klok...niets mee aan de hand... :} en mijn maat rijd op een 851 uit 1990,daar staat ook al 105.000 op de klok....dus ducati slecht????? dacht het niet!!!
 
Voordat we een hele discussie over onderhoud gaan krijgen lijkt het me belangrijker dat je je gewoon eerst 's goed gaat orienteren op wat je nou eigenlijk wilt en wat bij je past: ga gewoon eerst lekker uitgebreid proefrijden, huur 's een paar keer een motor (lenen is goedkoper, en er zijn op dit forums vast genoeg casanova's die je van dienst willen zijn :+ ).

Uiteraard is 'looks' ook belangrijk, maar daar kan je altijd later zelf nog een boel aan doen.

Als uiteindelijk blijkt dat een Duc echt jouw ding is, dan heb je die paar extra centen onderhoud er dik voor over, neem dat van me aan...

Succes ermee
 
Ergens staat mijn relaas hier op het forum;

Inmiddels 105.000km op de teller, dus ruim 20.000km na een grote revisie bij Biggelaar. Heb afgelopen winter een grote beurt laten doen van 595Euro (ex btw) en voor de rest slijtage onderdelen die nu met een ton op teller eraan zaten te komen; wiellagers, koppelingspomp enz.

Waar ik wel achter ben is het feit dat je nooit en te nimmer op onderhoud moet bezuinigen anders kom je jezelf tegen. Wellicht heb ik in de ogen van anderen toentertijd teveel geld (1700 euro) in een oude motor gestopt maar ondertussen heb ik wel een technisch uitstekende duc in mijn bezit waar ik afgelopen 2 jaar nog steeds plezier eraan beleef.

Komt nog bij dat ik zonder problemen(= heel goede inruilprijs) de duc kan inruilen aldaar.

Bij de grote motorketen SAFE, toentertijd aldaar gekocht, hebben ze geen enkele belangstelling bij inruil op een andere duc van 10.000 Euro. Nou ik kan me nog de lul verhalen nog herinneren; Meneer geen enkele probleem bij hoge km standen bij inruil. Nu kunnen ze die uitspraken ook niet meer herinneren omdat inmiddels die verkopers van toen er ook niet meer werken. Oftwel snelle jongens, gladde praatjes, snelle verkopen en voor de rest oprotten, vul de rest zelf maar in.

Mijn devies is: je moet bij de specialisten zijn die hart voor je merk hebben.

Oh ja: idd 27/28/29 mei de ducati club races te Assen.
 
Laatst bewerkt:
Ergens staat mijn relaas hier op het forum;

Inmiddels 105.000km op de teller, dus ruim 20.000km na een grote revisie bij Biggelaar. Heb afgelopen winter een grote beurt laten doen van 595Euro (ex btw) en voor de rest slijtage onderdelen die nu met een ton op teller eraan zaten te komen; wiellagers, koppelingspomp enz.

Waar ik wel achter ben is het feit dat je nooit en te nimmer op onderhoud moet bezuinigen anders kom je jezelf tegen. Wellicht heb ik in de ogen van anderen toentertijd teveel geld (1700 euro) in een oude motor gestopt maar ondertussen heb ik wel een technisch uitstekende duc in mijn bezit waar ik afgelopen 2 jaar nog steeds plezier eraan beleef.

Komt nog bij dat ik zonder problemen(= heel goede inruilprijs) de duc kan inruilen aldaar.

Bij de grote motorketen SAFE, toentertijd aldaar gekocht, hebben ze geen enkele belangstelling bij inruil op een andere duc van 10.000 Euro. Nou ik kan me nog de lul verhalen nog herinneren; Meneer geen enkele probleem bij hoge km standen bij inruil. Nu kunnen ze die uitspraken ook niet meer herinneren omdat inmiddels die verkopers van toen er ook niet meer werken. Oftwel snelle jongens, gladde praatjes, snelle verkopen en voor de rest oprotten, vul de rest zelf maar in.

Mijn devies is: je moet bij de specialisten zijn die hart voor je merk hebben.

Oh ja: idd 27/28/29 mei de ducati club races te Assen.
Mee eens Swetty, ik heb mijn 851 ook bij de ECHTE dielurt gekocht, en in onderhoud (Biggelaar dus), en ben volledig tevreden. Als ik mijn 851 ooit inruil, wordt 't een 888(mogelijk SP uitvoering), en de toko waar ik haar haal is ook al bekend. Zit aan de Pastoor Van Beugenstraat in Oisterwijk :+

En volgende week zondag ben ik ok in Assen te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan