Ducati hypermotard 1100 slaat af en toe af bij terugschakelen

randy_128

MF'er
15 feb 2021
31
5
Hallo
Ik ben sinds een paar maanden in bezit van een hyper 1100 uit 2012 evo
Ik had zelf nog geen rijbewijs dus heeft iemand die ik ken er 70 km mee gereden reed helemaal goed nergens last van
Ik heb er daarna wel meteen nieuwe olie en bougies en een k&n filter ingezet en een healtech quicqshifter geïnstalleerd de kleppen zijn ook gecontroleerd en nieuwe riemen bij motorpuro die stonden goed de kleppen


Maar nu heb ik mijn rijbewijs een 200 km mee gereden reed als een zonnetje

Alleen sinds vorige week was ik 200 km gaan rijden bij 100 km viel hij 1 keer uit met terugschakelen kunt hem meteen weer starten merkt er niks aan het lopen verder of starten

Gister ben ik ook een 50/60 km gaan rijden heeft het helemaal goed gedaan niks aan de hand

Ik ben vandaag weer gaan rijden naar 50 km deed hij weer hetzelfde met terugschakelen naar een stoplicht toe rijden dat hij uitvalt en kon meteen weer starten rijd verder weer goed

Er zat toen ik hem kocht al een zart uitlaat onder de demper alleen en de klep was losgehaald met een kastje ertussen dat hij geen storing aan geeft er is verder niks aan de mapping gebeurt

Zou het kunnen komen doordat de mapping niet aangepast is en het eerst wel ging maar omdat ik nu een k&n erin heb gezet dat hij daarom ofslaat met terugschakelen als ik afrem naar een rotonde/afrit/stoplicht

Ik hoor graag of iemand hier mee bekent is of iemand ook gehad ooit
 
Hij loopt momenteel 11500 /1200 rpm stationair
Maar neem aan dat motorpuro daar wel ervaring mee heeft met het kleppen stellen ik had toen aangegeven via de telefoon dat ik er een k&n filter en demper op zat toen zeiden dat het beter was om hem aan te passen naardat ik hem daar heen had gebracht hadden ze ermee gereden en zeiden dat het niet perse nodig was omdat hij goed liep
 
De installatie van de quickshifter zou het niet kunnen zijn lijkt me want dat is plug and play kwa aansluiten alleen stekkers inelkaar schuiven dus daar zou weinig mee kunnen zijn en hij begint pas met onderbreken boven de 3000 toeren
Ik kan hem evt uitzetten en proberen en kijken of hij dan niet meer uitvalt
 
Het is opgelost ik heb hem naar biggelaar gebracht de gasklep stond helemaal dicht daar door moest de stationair regel klep te hard werkem waardoor hij het het niet bijhoud
Het enisgste wat ik heb is dat hij koud soms afslaat als ik een keer kort gas geef naar ca 5 00 rpm maar dat is volgensmij wel ooit meer bij 2 cilinders
Warm is hij wel helemaal goed en rijd verder als trein
Bedank voor het meedenken allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan