Ducati Hypermotard deel II

Hee mensen even een vraagje. Ik heb dinsdag mijn hypermotard opgehaald na zijn 1000km beurt en tevens is toen de termi 2-1 uitlaat gemonteerd. Echter hier zat geen db-killer bij. Hebben jullie wel DB-Killers erbij gekregen?
 
Hee mensen even een vraagje. Ik heb dinsdag mijn hypermotard opgehaald na zijn 1000km beurt en tevens is toen de termi 2-1 uitlaat gemonteerd. Echter hier zat geen db-killer bij. Hebben jullie wel DB-Killers erbij gekregen?
heb de dubbele, daar zaten ze iig wel bij, bij de enkele weet ik het niet, maar lijkt me wel
 
Heb gisteren de hyper naar de dealer gebracht voor plaatsen van 2 in 1 termi. zou binnen een dag klaar zijn. echter na een belletje richting dealer kreeg ik te horen dat er complicaties waren en de uitlaat toch een ingewikkelde montage procedure kent. Moest eea door de importeur worden verstuurd aan instructies. Vond het wel een apart verhaal. Wat zijn jullie ervaringen? Ik hoop spoedig mijn hyper terug te krijgen met de de nieuwe uitlaat natuurlijk.
 
Ik kreeg meteen al door dat het monteren van de 2-1 5 uur in beslag zou gaan nemen. Ook de werkplaatslui die ik sprak waren blij dat ze het klusje niet uit hoefden te voeren. Als je dealer er nog nooit 1 geplaatst heeft kan ik me goed voorstellen dat ze er niet uitkomen.
 
was bij de biggel klaar binnen 3 uur en alles zat perfect waar het zitten moest zelfs zonder uitleg of wat dan ook.......maarja das dan ook biggelaar he!!!

ook zat er bij mij een db killer bij........meteen eruit dat ding.
 
Ik kreeg meteen al door dat het monteren van de 2-1 5 uur in beslag zou gaan nemen. Ook de werkplaatslui die ik sprak waren blij dat ze het klusje niet uit hoefden te voeren. Als je dealer er nog nooit 1 geplaatst heeft kan ik me goed voorstellen dat ze er niet uitkomen.

Ok dat maakt heel wat duidelijk. Heb daarnet weer gebeld, ze zijn er nog niet uit en moeten nog meer instructies laten opsturen. Er werd ook gesproken over het niet willen gaan zagen in het frame en proberen de Duc zoveel mogelijk origineel te houden :?
 
was bij de biggel klaar binnen 3 uur en alles zat perfect waar het zitten moest zelfs zonder uitleg of wat dan ook.......maarja das dan ook biggelaar he!!!

ook zat er bij mij een db killer bij........meteen eruit dat ding.

Volgende keer maar Biggelaar, zit niet bij om de hoek maar zit nu al twee dagen zonder de Duc dus heb ik het ritje er wel voor over.
 
Hmm...wilde vanmiddag proefritje maken op Duc HM :9~ , maar schiet niet echt op met dit weer. K moet namelijk eerst ruim uur kachelen :] voor de dichtsbijzijnde tweedehands Duc. Volgende week maar eens nieuwe poging wagen, tenzij het weer nog opknapt vanmiddag.
 
Ik kreeg meteen al door dat het monteren van de 2-1 5 uur in beslag zou gaan nemen. Ook de werkplaatslui die ik sprak waren blij dat ze het klusje niet uit hoefden te voeren. Als je dealer er nog nooit 1 geplaatst heeft kan ik me goed voorstellen dat ze er niet uitkomen.

Ik heb hem zelf gemonteerd. Was er zelf ook een 4-5 uur mee bezig. Het is wat lastiger dan een een ander open uitlaatsysteem doordat je bijna alles los moet halen.

Alleen om het luchtfilterdeksel en CPU te vervangen moeten alle kappen aan de voorkant los. Zelfs een deel van de benzinetank! Bij het demonteren van het originele uitlaatsysteem moeten de draden van de catalysator en uitlaatklep + motor losgehaald worden. Het loshalen van de uitlaatbocht van de staande cylinder is ook superlastig omdat je er bijna niet bij kan.

En dan ook nog eens het Termi systeem monteren. Het is echt niet even oude eraf en nieuwe erop. Zowat de hele motor moet je demonteren. Ik heb er trouwens ook wel een DB-killer bijgekregen. Ook de manual om het systeem te monteren. De foto's erop waren echter zo donker dat je bijna niets zag. De technische tekening was dan wel goed zichtbaar.

Maar het verschil :9~
Zeker meer dan de moeite waard! :}
 
dinsdag vertrek ik naar het jura gebergte met den hyper :] :] alles langs binnenwegen geen enkele autostrade doen zal een kleine 3000km bollen hopelijk droog weer '( als ik terug kom zet ik hier wat fotokes ;)
 
Laatst bewerkt:
dinsdag vertrek ik naar het jura gebergte met den hyper :] :] alles langs binnenwegen geen enkele autostrade doen zal een kleine 3000km bollen hopelijk droog weer '( als ik terug kom zet ik hier wat fotokes ;)
Veel plezier, hopelijk beter weer dan hier de laatste weken, sjongejonge, herfst valt vroeg dit jaar.
 
Veel plezier, hopelijk beter weer dan hier de laatste weken, sjongejonge, herfst valt vroeg dit jaar.

vertrouwen leute, ik denk dat wel wel een mooie zomer tegemoet gaan. Niet vergeten dat we in april weinig regen hebben gehad (wel wat kouder dan de afgelopen jaren, maar we hoeven niet te klagen). Ff een maandje de regen skills upgraden en dan goed voorbereid de zomer in ....

v.w.b. die termignoni uitlaat: wist niet dat dat zoveel tijd kost. Wilde binnenkort mijn bochtenset ff knap oppoetsen, zal ze daarvoor dus maar niet teveel demonteren
 
Ok 2500 Euros armer maar een termi 2 in 1 en een dikke smile rijker. Het duurde ff maar hulde aan de mooie afwerking. Heeft inderdaad dus 10 uurtjes montage geduurd. plaatjes volgen.
 
veel plezier husky ! jura is erg mooi, vorig jaar ook aangedaan

thxs ja kheb alles al op gps staan heb routes uit getekent op mijn mapsource van garmin en daarna bekeken via google earth en kmoe zeggen tziet er heel mooi uit ik ga eerst naar reims rijden dan naar champagne streek daar slapen dag derna naar jura daar 6dagen blijven en dan langs vogezen afkomen daar slapen en dan naar huis :) en eind juni terug naar alpe dhuez richting monaco tripje van 4 dagen :] kzie het volledig zitten :Y :Y
 
2500.......... :o

was dat een compleet systeem, met katvervanger enz?


Jup compleet systeem. Ook zit er een nieuwe ECU bij en enkele carbon kappen omdat de achterzijde er anders uitziet. Je gaat van twee dempers naar 1. Foto volgt.
 
Vandaag de Hyper op de bank gehad. Resultaat 91,3Pk 113Nm. Hele mooie lijn en ook de afstelling helemaal goed. Wel wat rijk in de hoge toeren, maar dat mocht hij wel hebben.

s3exhu.jpg
 
Ik was van plan een ducati hypermotard 1100S te kopen
Dus gisteren een testrit gaan doen
Maar ik vond dat deze niet super goed reed
Bij het nemen van een lichte bocht
wou de HM steeds terug recht komen
Hij werkte altijd tegen...
Nu heb ik een KTM 690SM en die gaat elke bocht even vlot in en weer uit...

Kan dit aan de afstelling gelegen zijn van de veren van de HM ?
Of toch beter eens een testrit gaan doene met een 990 SM ?
 
hypermotards die niet goed rijden of geen goede bochten nemen bestaan niet :+

van alle motorfietsen die ik in het bezit heb gehad is de hyper wel de best en snelst sturende brommer die ik ooit bereden heb.


zijn er trouwens mensen hier met het 2 in 1 termi systeem die wel met de db killer erin rondrijden??
toen ik de demper en de rest van de spullen uit de doos haalde,was dat het eerste wat door mij eruit geplukt werd.........groot ding trouwens die db killer!!
 
Laatst bewerkt:
Nope, ben zelfs op dit moment niet in het bezit van de db-killer. Deze ligt nog bij de dealer bij m'n originele uitlaat. Moet ik nog een keer op gaan halen. Als ik in Duitsland ga rijden dan zal ik de killer wel plaatsen.
 
Ik was van plan een ducati hypermotard 1100S te kopen
Dus gisteren een testrit gaan doen
Maar ik vond dat deze niet super goed reed
Bij het nemen van een lichte bocht
wou de HM steeds terug recht komen
Hij werkte altijd tegen...
Nu heb ik een KTM 690SM en die gaat elke bocht even vlot in en weer uit...

Kan dit aan de afstelling gelegen zijn van de veren van de HM ?
Of toch beter eens een testrit gaan doene met een 990 SM ?

hahaha, nu heb ik een ktm 690 sm en die gaat elke bocht even vlot weer in en weer uit ... Ik weet wat je bedoeld, ik heb voordat ik de hyper kocht een weekend op de 690 gestuurd. Maar ik wilde toch liever een echte motor, in plaats van zo'n omhoog gevallen supermotard. Die 690 zit net overal tussenin, net te zwaar en niet krachtig genoeg voor echt radicaal supermotard en net te licht en te zwak voor echt motor rijden (voor een beginner die niet teveel op de snelweg komt lijkt het me wel een hele goede fiets). De 990 sm wordt wel gezien als een concurrent van de hyper en dan met name de smr (dat is gewoon een klasbak).

Het zou natuurlijk kunnen liggen aan de afstelling van deze 1100s die jij hebt getest, maar in beginsel kun je een 690sm niet vergelijken met een hypermotard. Mijn hypermotard stuurt iig wel goed, maar idd niet zo gemakkelijk als een 690, maar wat wil je ook: 2 cilinders tegen 1, 210 rijklaar gewicht tegen 165, 5-bak tegen 6-bak, de verschillen in vering en uiteraard het verschil: 690 cc tegen 1100 cc. Als jij zo redeneert gaat een kart ook gemakkelijker een bocht in dan een ferrari, maar dan heb ik toch liever de ferarri
 
Terug
Bovenaan Onderaan