Ducati Hypermotard, meeting 8 juli 13:00 Beusichem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net terug van de beurs.. Na lang staren naar de nieuwe hyper:
- Subframe is jammer dat het niet meer buizen is
- nieuwe frame is heel dik
- passagier steppies is niet zo mooi en lijkt 1 geheel
- een vollere uiterlijk door het watergekoelde gedeelte

Maaaar sjonge jonge wat een dikke fiets is het wel!
Ben benieuwd hoe hij rijdt.
 

Volledige review maar afwachten want dat kleine stuk zegt ook niks.

Moet wel zeggen dat de reviews die de meeste bladen en websites doen eerlijk gezegd NOOIT overeenkomen met hoe ik een motor ervaar.

Soms wordt een motor bijv. helemaal geprezen door een blad of site maar als je 'm zelf gaat proberen valt het helemaal tegen, en andersom een motor die geen goede review krijgt uiteindelijk wel super leuk, snel en goed blijkt te zijn.
 
toch niet helemaal mijn ding............

full
 
Beste hyperraars,

Na een 4 cilinder supersport en een supermotard is het nu tijd voor iets anders. Op dit moment twijfel ik nog tussen een smc, dorsoduro en een hypermotard. Ik ben dan ook van plan zodra het weer wat beter wordt te gaan proefrijden op deze motoren.

Nu is de hypermotard 1100 S mijn favoriet *D , maar hier hangt ook een flink prijskaartje aan. Mijn vraag is hoe erg is het verschil tussen de 'normale' en de S versie merkbaar, remmen en vering? Ik hou er wel van om flink door te rijden en af en toe een knie aan de grond, hoe zit dat met de grondspeling van de hyper?
En kunnen jullie mij ook vertellen hoe het zit met onderhoud en verbruik ivm kleine tank?

Een hoop vragen maar hier wel aan het goede adres hoop ik! :)
 
Beste hyperraars,

Na een 4 cilinder supersport en een supermotard is het nu tijd voor iets anders. Op dit moment twijfel ik nog tussen een smc, dorsoduro en een hypermotard. Ik ben dan ook van plan zodra het weer wat beter wordt te gaan proefrijden op deze motoren.

Nu is de hypermotard 1100 S mijn favoriet *D , maar hier hangt ook een flink prijskaartje aan. Mijn vraag is hoe erg is het verschil tussen de 'normale' en de S versie merkbaar, remmen en vering? Ik hou er wel van om flink door te rijden en af en toe een knie aan de grond, hoe zit dat met de grondspeling van de hyper?
En kunnen jullie mij ook vertellen hoe het zit met onderhoud en verbruik ivm kleine tank?

Een hoop vragen maar hier wel aan het goede adres hoop ik! :)


@ Wainski , ik heb het zelfde programma door lopen. Ik heb supersport gereden, 1 cilinder supermotards, Dorsoduro, KTM 950SMR en nu de Hyper.
Elke bike heeft z'n voor en tegens, en op elke bike heb je voor en nadelen.
Maar goed wat zijn nog nadelen tegenwoordig.... de Dorso heeft het fly by wire systeem, dit werkt echt geweldig, maar ik mis het niet op de de Duc. ( stond alleen in de sport stand )
De Duc geeft je wel het zogenaamde wow effect, zelfs de Prius rijdende buurman kwam even kijken.. dat is toch de Ferrari onder de motors :9

De kleine tank valt in de praktijk reuze mee, de Hyper loopt redelijk zuinig. Op de Dorso kwam ik minder ver, heeft ook een (te) kleine tank.
Onderhoud heeft elke bike nodig, en goed onderhoud doe je bij de dealer en kost $$
Volgens mij is het onderhoud van een Duc niet duurder dan die van een ander merk motor.

Met een 1 cilinder SM heb je reuze schik op de dijk, met je +/- 50 Pk rij je elke supersport aan snot. Maar een rite Langer als een uur ben plan je niet vaak na je eerste :9
 
Laatst bewerkt:
Beste hyperraars,

Na een 4 cilinder supersport en een supermotard is het nu tijd voor iets anders. Op dit moment twijfel ik nog tussen een smc, dorsoduro en een hypermotard. Ik ben dan ook van plan zodra het weer wat beter wordt te gaan proefrijden op deze motoren.

Nu is de hypermotard 1100 S mijn favoriet *D , maar hier hangt ook een flink prijskaartje aan. Mijn vraag is hoe erg is het verschil tussen de 'normale' en de S versie merkbaar, remmen en vering? Ik hou er wel van om flink door te rijden en af en toe een knie aan de grond, hoe zit dat met de grondspeling van de hyper?
En kunnen jullie mij ook vertellen hoe het zit met onderhoud en verbruik ivm kleine tank?

Een hoop vragen maar hier wel aan het goede adres hoop ik! :)

de prijzen zijn nagenoeg gelijk tussen een standaard hyper en een "S"
bij een "S" krijg meer waar voor je geld
-carbon spatbord
-carbon afdekkapjes bij je riemen
-verstelbare rijhoogte achter, bij je brug
-betere remmen

-betere vering.... maar dat weet ik niet helemaal zeker

-mbt grondspeling, de laatste 3 versie's 2010-2012 hebben een grotere(hogere) grondspeling tov de eerdere versie's,
-verbruik is best wel goed, 1 op 17 is haalbaar.....
-kleine tank blijft een issue.....als lampje gaat branden heb je ongeveer nog 4 ltr. over

ik kom ook van een supersport (748R), en de wereld ging weer open met een Hyper...geluid en funfactor, industrieterreintjes worden een circuit....

succes met je keuze
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een supersport (moet ik nog verkocht krijgen) en een SM gehad, en de hyper is gewoon de ideale combi. De fun van een SM maar toch nog de snelweg op kunnen als het moet :)
 
Ik heb nog een Givi monokey topkoffer van mn vorige motor liggen. Zou ik die op een of andere manier op een hiepert kunnen zetten? Ik heb gegoogled en zie hier en daar wel dat mensen hem erop hebben gekregen...iemand ervaring hiermee?
 
Bedankt voor de reacties mannen! Ik hoor het al de hyper is gewoon DE perfecte motor voor de leuke fun ritjes. Maar is dit ook zo bij de wat langere ritten (>300 km) en vakantie?

Is dit goed uit te houden op de hyper?

Nu maar hopen op beter weer dan kunnen we eindelijk eens een hyper huren. Iemand hier toevallig ervaring mee, ik heb tot nu toe enkel Ducati Zaltbommel kunnen vinden waar dit mogelijk is.
 
team........

had al wat probleempjes met de accu..dus de accu van de 999 er maar in, contact op on, dashboard licht op, geen probleem.....als ik op de startknop druk, wil de hyper niet starten....jullie idee waar ik even kijken moet ?

afgelopen seizoen zo weggezet.....geen elektrische problemen gehad

ben een leek op electra gebied namelijk....... :X

thanks
 
Laatst bewerkt:
team........

had al wat probleempjes met de accu..dus de accu van de 999 er maar in, contact op on, dashboard licht op, geen probleem.....als ik op de startknop druk, wil de hyper niet starten....jullie idee waar ik even kijken moet ?

ben een leek op electra gebied namelijk.......

thanks

Zou even kijken bij de schakelaar bij de standaard, misschien "denkt" de bike dat deze nog uit staat?
 
Bedankt voor de reacties mannen! Ik hoor het al de hyper is gewoon DE perfecte motor voor de leuke fun ritjes. Maar is dit ook zo bij de wat langere ritten (>300 km) en vakantie?

Is dit goed uit te houden op de hyper?

Nu maar hopen op beter weer dan kunnen we eindelijk eens een hyper huren. Iemand hier toevallig ervaring mee, ik heb tot nu toe enkel Ducati Zaltbommel kunnen vinden waar dit mogelijk is.


gewoon een Hyper doen.. :] ..1100S dan wel he... :} ...lange ritten ook geen probleem, ik heb er wel een comfort seat op zitten, want mijn achterste deed wel pijn...nu niet meer.....vakantie...in de bergen of leuke stuurweggetjes,(eiffel, ardennen, moezel) je blaast iedereen weg

deze alleskiller vind alles leuk, behalve lange stukken over de autobahn...... :(


huren ??..... _O- .....doe een testrit dan weet je genoeg......na 2 min. wist ik het al....
 
Laatst bewerkt:
team........

had al wat probleempjes met de accu..dus de accu van de 999 er maar in, contact op on, dashboard licht op, geen probleem.....als ik op de startknop druk, wil de hyper niet starten....jullie idee waar ik even kijken moet ?

afgelopen seizoen zo weggezet.....geen elektrische problemen gehad

ben een leek op electra gebied namelijk....... :X

thanks

Hoor je wel een klik als je de startknop indrukt? (startrelais wil wel eens plakken)
Draait de startmotor wel?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties mannen! Ik hoor het al de hyper is gewoon DE perfecte motor voor de leuke fun ritjes. Maar is dit ook zo bij de wat langere ritten (>300 km) en vakantie?

Is dit goed uit te houden op de hyper?

Ik vind lange ritten goed te doen. Doe zelf voornamelijk weekendjes en vakanties. Engeland, Frankrijk etc. Ik vind m comfortabeler dan mijn oude monster, daar kwam ik gebroken vanaf na een ritje Frankrijk. Ik zeg doen!!
 
Hoor je wel een klik als je de startknop indrukt? (startrelais wil wel eens plakken)
Draait de startmotor wel?

hoor wel 1 klik, maar startmotor draait niet.......en als ik startknop wederom indruk hoor ik geen klik meer...... :(
kan ik met een hamertje een tikje geven op startrelais zodat hij eventueeel kan loschieten ?



Zou even kijken bij de schakelaar bij de standaard, misschien "denkt" de bike dat deze nog uit staat?

gaat helaas niet op, pas als ie op de standaard staat en je scahkelt in 1 dan valt de motor pas uit, kan dus starten met "jiffy"uit..... :(



ACTIES:
-straks kijken of mijn startmotor wel 12V krijgt als ik de startknop indruk (gedaan krijgt geen 12V)
-straks de motor even in de versnelling naar voren duwen uitsluiten BDP cylinder (gedaan, geen resultaat )
-starknop indrukken en accu blijft op 12V staan (accu is volgeladen/goed, kan ook niet anders de 999 start gewoon op deze accu)

conclusie...waarschijnlijk startrelais kapot, deze laat ik morgen even doormeten
 
Laatst bewerkt:
hoor wel klik, maar startmotor draait niet........ :(gaat helaas niet op, pas als ie op de standaard staat en je scahkelt in 1 dan valt de motor pas uit, kan dus starten met "jiffy"uit..... :(



ACTIES:
-straks kijken of mijn startmotor wel 12V krijgt
-straks de motor even in de versnelling naar voren duwen uitsluiten BDP cylinder
Ik heb soortgelijks gehad, bij mij was de massakabel van de startmotor afgebroken bij de accu. Je kunt ff kijken om hem aan te duwen, in de 2, 2 man duwen.
 
hoor wel 1 klik, maar startmotor draait niet.......en als ik startknop wederom indruk hoor ik geen klik meer...... :(
kan ik met een hamertje een tikje geven op startrelais zodat hij eventueeel kan loschieten ? gaat helaas niet op, pas als ie op de standaard staat en je scahkelt in 1 dan valt de motor pas uit, kan dus starten met "jiffy"uit..... :(



ACTIES:
-straks kijken of mijn startmotor wel 12V krijgt als ik de startknop indruk (gedaan krijgt geen 12V)
-straks de motor even in de versnelling naar voren duwen uitsluiten BDP cylinder (gedaan, geen resultaat )
-starknop indrukken en accu blijft op 12V staan (accu is volgeladen/goed, kan ook niet anders de 999 start gewoon op deze accu)

conclusie...waarschijnlijk startrelais kapot, deze laat ik morgen even doormeten


Ik had ook zoiets met mn monster.

Evt de polen van je relais doorverbinden dmv een tang oid.
Het kan even gaan vonken :+ , misschien slaat hij wel aan... dan weet je iig dat het je relais is.
 
Bedankt voor de reacties mannen! Ik hoor het al de hyper is gewoon DE perfecte motor voor de leuke fun ritjes. Maar is dit ook zo bij de wat langere ritten (>300 km) en vakantie?

Is dit goed uit te houden op de hyper?

Nu maar hopen op beter weer dan kunnen we eindelijk eens een hyper huren. Iemand hier toevallig ervaring mee, ik heb tot nu toe enkel Ducati Zaltbommel kunnen vinden waar dit mogelijk is.

Ritten > 300 km gaan heel goed, ik ga elk jaar een weekje in Italië rijden.
We maken dan ritten van 3 à 400 km en dit is goed vol te houden. Hier in Nederland hou ik het niet vol. Saai kikkerland vol met snelheids controle.
Volgens mij verhuurd Silverline ook een hyper, ff bellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan