Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PinoY

MF veteraan
4 feb 2007
1.741
0
Almere
Welkom op het alweer 5e Hypermotard topic
waar de ketchup met klappen uit de fles wordt geslagen
2013-ducati-hypermotard-official-pictures-show-an-awesome-beast-photo-gallery_18.jpg



De modellen
562904_549751458379687_2044462102_n.jpg




Hypermotard 2007-2010

De Ducati Hypermotard zag het levenslicht in 2007. Het had het uiterlijk van een supermoto, maar het chassis en dual spark blok van een multistrada 1100. Desondanks was de Hypermotard slechts 179kg ( de 1100S weegt 177kg ), pakweg 2 kilo minder! De Hypermotard werd geleverd met een 1100cc tweeklepper luchtgekoeld blok welke goed was voor 90pk en 102nm koppel. In 2008 kwam Ducati met een nieuwe kleurstelling. Witte kappen en een rood frame voor het standaard model.
In 2009 werd voor de S modellen de 50mm Marzocchi voorvork vervangen voor een 48mm Kayaba (KYB) voorvork met DLC. Ook kregen beide carters een zilverkleurige kleur, in plaats van het voorheen gevoerde goud. Tevens kwam er in dat jaar ook de DDA (Ducati Data Analysis) voor de 1100S.

1100S
De 1100S versie had nog wat leuke upgrades ten opzichte van de standaard versie. DLC coating op de voorvork, gesmede aluminium wielen, Brembo Monobloc remklauwen, Ohlins achtershock, verstelbare achterlink en carbon achterpanelen, voorspatbord en distributieriemcovers. Tevens weegt de 1100S ook 2kg minder.


Hypermotard 1100 EVO en EVO SP, ontdek de evolutie! (2010-2013)

In 2010 hadden ze zoveel aan de Hypermotard veranderd dat ze besloten het een andere naam te geven. De Evo en de Evo SP waren de nieuwe aanwinsten bij Ducati. Het blok was geen dual spark meer, maar een single spark. Compressie was enigszins verhoogd om 95pk uit het blok te persen, het koppel daalde tot 101nm. De Hypermotard kreeg het lichtere 848 vliegwiel om sneller op toeren te kunnen komen. De voorvorken werden weer door Marzocchi geleverd, 50mm zoals voorheen, maar met een grotere grondspeling. De achtershock is van Sachs ( Ohlins voor de EVO SP ). De EVO heeft dezelfde teller als de Streetfighter gekregen en een nieuwe oliekoeler met 85% meer koeloppervlak. Ook is de ECU aangepast, ten nadele van tuners aangezien de nieuwe ECU niet over een open-loop beschikt, wat zeker merkbaar is laag in de toeren. Hierdoor kunnen de lambda sensoren ook niet verwijderd worden.

Ducati heeft heel erg haar best gedaan om de EVO modellen lichter te maken. De EVO weegt 172kg en de EVO SP heeft een gewicht van 171kg.


Hypermotard 796, het kleinere broertje

Eind 2009 kwam Ducati met de 796 naar buiten. Deze kleinere, lichtere en goedkopere Hypermotard was bestemd voor mensen met een kleiner budget, maar dezelfde liefde voor de Hypermotard.

De 796 is lager (minder grondspeling) dan de 1100(S) en EVO(SP). Ook beschikt de 796 van een lagere kwaliteit voorvork( wel van Marzocchi, maar slechts 43mm, niet instelbaar en slechts een vorkpoot heeft daadwerkelijk een veer). De achtervering is van Sachs en verschilt niet van zijn grotere broer. Ook is de 796 de enige Hypermotard met een natte koppeling. De motor levert een acceptabele 81pk en 75,5nm koppel.
Het grootste voordeel van de 796 zit 'm in zijn gewicht. Met slechts 167kg is het de lichtste van alle Hypermotards!


Hypermotard 2013, fly-by-wire!

De nieuwe 2013 Hypermotard welke is volledig herbedacht.
Updates op het frame, plastic, vering, uitlaat en ergonomie om het helemaal bij deze tijd toe te passen.

het nieuwe tstastretta watergekoeld 821cc blok met langere onderhoudsintervallen van 30k!, ride-by-wire, TS, ABS en (na het luisteren van de gebruikers) een grotere tank van 16 liter.
Voor de SP versie is er zoals gebruikelijk veel vervangen voor carbon en lichtere velgen.






vbsOg.jpg


Handige links
http://www.ctarna.com/Ducati/HyperMotard/ (- Website met gebruikershandleiding, werkplaatshandboek, sleutelmomenten en verborgen menu's)
- Ducati.ms, internationale Ducati (Hypermotard) forum
http://ducatidiag.xooit.com/f1-ducatidiag.htm (- Ducatidiag), een handige tool om foutcodes uit te lezen, TPS te resetten, fuel trim mee aan te passen, servo motor uit te schakelen, mappen en nog veel meer. Klik HIER voor meer informatie



Webwinkels en hebbedingen
NL Fc-bikedesign
NL TPR racing
USA motovariation
USA Pro Italia moto
USA Ducati parts store

USA commoto
DUI italo-shop




Vorige topics
Ducati Hypermotard, meeting 8 juli 13:00 Beusichem
Ducati Hypermotard deel II
Ducati Hypermotard





Vaste gasten
Pinoy
521878_573318922689607_1584078598_n.jpg


OnELeG
sel8%282%29.jpg



mieluh
363DD906-09EF-4454-A02B-0A5CC9174BC7_zpsspohrtqa.jpg


Werthers Original
full


EmilleR
IMG_0622kl_zpsaa0c033b.jpg


Heavys
P1050944.jpg


Ronaldg
IMG-20140302-WA0000_zps65b21d75.jpg


De patatkoning
full


Matthijs E.
yfZBY2j.jpg


RonaldR
full


passS4
91590


Hyperdesmo P
full


Bagger_89
IMG_4731.jpg.html



Kom maar op met de nieuwe foto's!! *O* *O* 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ging trouwens na de 181 km tanken en tot mijn verbazing tankte ik net geen 10 liter :? Ik kan nou niet zeggen dat ik langzaam rij of niet hard doortrek door de versnellingen heen maar ik gok dan wel dat ik de 200 km kan halen op een tank :Y
 
nice! 200km op 1 tank ga ik nooit halen denk ik.
just can't resist the twist of the wrist })
 
Ik rij woon werk 165-175 km tot reserve en kan dan 10-11 liter tanken, weekendje knallen gaat het er harder doorheen :+
 
Ben ik bij! Foto voor in de OP komt zodra ik weer bij mn hyperke ben (over 2 maandjes :( )

200 km op 1 tank zal ik ook nooit halen, max is geloof ik 180km geweest en toen tankte ik 11.5 ofzo ^^
 
Dacht heel even mijn ketting te spannen. Is toch wat meer werk dan gedacht, en de haaksleutel die ik thuis heb liggen past natuurlijk weer net niet. Dan is een normale achterbrug toch wat eenvoudiger.

Toevallig niemand woonachtig in noord-limburg?
 
Dacht heel even mijn ketting te spannen. Is toch wat meer werk dan gedacht, en de haaksleutel die ik thuis heb liggen past natuurlijk weer net niet. Dan is een normale achterbrug toch wat eenvoudiger.

Toevallig niemand woonachtig in noord-limburg?

Noord-Brabant, maar wat heb je precies nodig dan? moet het namelijk zelf ook gaan doen dit weekend.
 
Ik zal ook maar eens een fototje droppen voor de verandering.
Normaal ben ik een stiekeme meelezer O-)

 
Noord-Brabant, maar wat heb je precies nodig dan? moet het namelijk zelf ook gaan doen dit weekend.

De haaksleutel, grote dop enzo heb ik allemaal wel. Heb ook een haaksleutel maar die is te klein. Ga het morgen nog eens proberen of het daar toch niet mee lukt, misschien met een kleine aanpassing.
 
Geen haak nodig, de kettingbeschermer zit ook vast op de excenter en kan je dus gebruiken om te draaien. Kan soms wel wat vast zitten, dus ff voorzichtig tegen het metalen beugeltje tikken.

$(KGrHqJHJEEFBn-z1FzlBQk!6moY1w~~60_3_288709_1.JPG
 
Mag ik vragen hoe lang u bent?
Ik zit te kijken voor een Hypermotard SP.. Maar ben 1.93.. Als ik u zo zie zitten...

Tuurlijk mag dat :) 187 en het zit perfect (hij lijkt inderdaad wel erg klein op deze foto, denk ook een beetje door de hoek), de SP is trouwens iets hoger dan het Standaard model.

Maar meten is weten (probeer ergens even te proef zitten/rijden).
 
Wel de twee bouten die de excenter vast klemmen voldoende los draaien. Ik stond enorm te vloeken totdat ik erachter kwam dat ze nog vast zaten! _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan