Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
En als het bevestigings beugeltje niet aan de uitlaat vast zit kan je hem dan wel in de goede positie zetten :? Anders zou een optie zijn een nieuw beugeltje maken :Y
 
En als het bevestigings beugeltje niet aan de uitlaat vast zit kan je hem dan wel in de goede positie zetten :? Anders zou een optie zijn een nieuw beugeltje maken :Y

Denk dat dat mn last resort zal zijn. Reeds via snelle respons van SC te horen gekregen dat het weldegelijk de goede linkpipe is. Zal maar eens een kentekenplaat houder gaan fabriceren.
 
Denk dat dat mn last resort zal zijn. Reeds via snelle respons van SC te horen gekregen dat het weldegelijk de goede linkpipe is. Zal maar eens een kentekenplaat houder gaan fabriceren.

Ik heb de plaat maar achter mijn ingekorte Termi laten uitkomen om die reden:

Hyper29_zps51d36d3d.jpg


IMG_0437_zps4d420a36.jpg
 
Was toch weer heerlijk weer vandaag om ff de hyper van stal te halen :-) Beetje jammer van die harde wind vandaag, je waaide er op sommige stukken gewoon bijna vanaf.
 
Was toch weer heerlijk weer vandaag om ff de hyper van stal te halen :-) Beetje jammer van die harde wind vandaag, je waaide er op sommige stukken gewoon bijna vanaf.

Ja was een beetje moeilijk inschatten met wheelies af en toe :+

Ook overal druk met mensen, en een hoop paardenstront op de weg, ook in de bochten. Toch even uit kunnen waaien :]
 
Laatst bewerkt:
dank...dank

advies om het beter te monteren..??......strakker tegen bodywork aan kan niet ivm lengte uitlaat.....maar hoor het gaarne... :} anders uitlaat inkorten ?

zie dat de SC ook korter is daardoor kan hij er meer onder en er tegen aan.....
:+ Sorry, is dus die van jou? De bevestiging van de Termi is ook heel anders en veel langer dan de SC beugel. En de bochtenset van Termi maakt dat het idd niet veel strakker kan denk ik...
 
Om even in te haken op mijn kentekenhouder-vraag: wat voor kentekenhouder heb jij op die foto's? Bvd!
De originele ktph. Heb alleen een gat geboord in de bovenplaat (midden tussen de gaten waarmee hij tegen de originele dempers zat) en hem daarmee bevestigd aan de originele demper ophangbout. Scheelt flink wat cm's! En goedkoop! O-)

l949Q7D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren wederom even gesleuteld en tot het volgende eindresultaat gekomen. Ben zelf nog niet tevreden. Ik vind dat de demper teveel naar het midden van het kontje komt, dus erg weinig ruimte voor de kentekenplaat. Ik twijfel nog steeds of de linkpijp wel klopt, kan iemand dit aan de hand van de laatste foto verifieren (en ja de klem is nog los).

De vraag is al vaker gesteld, maar ben benieuwd naar hoe jullie de kentekenplaat monteren.


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hmmmm vreemd… Ik dacht dat er geen verschil in de set voor de 796 en 1100 zou zitten, maar aangezien de vorm van de Cat anders is zou er dus misschien wel een minimaal verschil in de vorm van de pijpen kunnen zitten.
Bij mijn 1100 is de bocht ongeveer gelijk, maar de verlengpijp is bij mij kaarsrecht. Bij jou lijkt het 1 geheel, terwijl het op de SC site ook 2 delen lijken…
Ophangbeugeltje wat losmaken en naar rechts draaien al geprobeerd?

lnbypfy.jpg

d2XIxSo.jpg
 
Hmmmm vreemd… Ik dacht dat er geen verschil in de set voor de 796 en 1100 zou zitten, maar aangezien de vorm van de Cat anders is zou er dus misschien wel een minimaal verschil in de vorm van de pijpen kunnen zitten.
Bij mijn 1100 is de bocht ongeveer gelijk, maar de verlengpijp is bij mij kaarsrecht. Bij jou lijkt het 1 geheel, terwijl het op de SC site ook 2 delen lijken…
Ophangbeugeltje wat losmaken en naar rechts draaien al geprobeerd?

[afbeelding]
[afbeelding]

Heb naar aanleiding van de foto's nogmaals contact gezocht met SC, even kijken wat ze zeggen.
 
De originele ktph. Heb alleen een gat geboord in de bovenplaat (midden tussen de gaten waarmee hij tegen de originele dempers zat) en hem daarmee bevestigd aan de originele demper ophangbout. Scheelt flink wat cm's! En goedkoop! O-)

Thanks voor de duidelijke uitleg en foto Matthijs!!
 
Gisteravond ook nog even aan het knutselen geweest om mijn Garmin Zumo mooi bevestigd te krijgen op de hyper. Ik wilde geen grote beugel gebruiken maar wilde hem mooi clean houden, uiteindelijk is dit het geworden, ben er zelf wel tevreden mee:)
full


Heb de met stroom gevoedde montageplaat direct op de stuurklem gemonteerd met een dun rubbertje ertussen tegen het trillen en tegen het beschadigen van de lak van de klem.


Ik zit er aan te denken om een mooi setje spiegels op de hyper te monteren omdat ik de originele oplossing niet heel erg handig vind. (rijd vaak met meerdere motoren in een groep waar het er soms best leip aan toe kan gaan en dan wil ik het liefste de situatie rond me heen continue in 1 oogopslag kunnen overzien, bij de oginele spiegels moet ik te ver weg kijken en zie ik zodoende niet meer wat er vóór me gebeurt.)

Ben er dan alleen nog niet over uit of ik de originele handkappen laat zitten en gewoon met ingeklapte originele spiegels rijd of dat ik die er ook af haal.
Iemand met mooie oplossingen of ideen wat betreft de spiegels?
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond ook nog even aan het knutselen geweest om mijn Garmin Zumo mooi bevestigd te krijgen op de hyper. Ik wilde geen grote beugel gebruiken maar wilde hem mooi clean houden, uiteindelijk is dit het geworden, ben er zelf wel tevreden mee:)[afbeelding]

Heb de met stroom gevoedde montageplaat direct op de stuurklem gemonteerd met een dun rubbertje ertussen tegen het trillen en tegen het beschadigen van de lak van de klem.


Ik zit er aan te denken om een mooi setje spiegels op de hyper te monteren omdat ik de originele oplossing niet heel erg handig vind. (rijd vaak met meerdere motoren in een groep waar het er soms best leip aan toe kan gaan en dan wil ik het liefste de situatie rond me heen continue in 1 oogopslag kunnen overzien, bij de oginele spiegels moet ik te ver weg kijken en zie ik zodoende niet meer wat er vóór me gebeurt.)

Ben er dan alleen nog niet over uit of ik de originele handkappen laat zitten en gewoon met ingeklapte originele spiegels rijd of dat ik die er ook af haal.
Iemand met mooie oplossingen of ideen wat betreft de spiegels?

Mooie oplossing, ik ga deze week ook bezig met de montage van mn Zumo. Heb je misschien foto's van hoe je het plaatje hebt bevestigd op de stuurklem?
 
Een vraagje, een maat van mij heb een hypermotard 796 pas gekocht en wil de uitlaten vervangen alleen weet hij nog niet voor welke. Hebben jullie ideeën en ik zie ook bij ebay enzo dat er een computer bij zit bij sommige uitlaten van termignoni waar is dat voor? En is dat altijd nodig als je een ander uitlaat zet? Hij vind de sc-project ook wel leuk of misschien eentje op maat laten maken van akrapovic. En na een ander uitlaat moet de motor ook afgesteld worden en zo ja moet er een kastje gekocht worden bv. PowerCommander? Weet nog niet of het volsysteem wilt of alleen slip-ons. Hoor graag ideeën van jullie.....alvast bedant.
 
Een vraagje, een maat van mij heb een hypermotard 796 pas gekocht en wil de uitlaten vervangen alleen weet hij nog niet voor welke. Hebben jullie ideeën en ik zie ook bij ebay enzo dat er een computer bij zit bij sommige uitlaten van termignoni waar is dat voor? En is dat altijd nodig als je een ander uitlaat zet? Hij vind de sc-project ook wel leuk of misschien eentje op maat laten maken van akrapovic. En na een ander uitlaat moet de motor ook afgesteld worden en zo ja moet er een kastje gekocht worden bv. PowerCommander? Weet nog niet of het volsysteem wilt of alleen slip-ons. Hoor graag ideeën van jullie.....alvast bedant.

al je vragen zijn reeds uitvoerig beantwoordt in dit topic en het vorige topic ...en probeer de zoekfunctie eens........

Ducati Hypermotard part IV - het beest uit je desmodromen!

succes
 
Laatst bewerkt:
Op 18 mei a.s. is weer de jaarlijkse Ducati Club Race op Assen.
Na een jaar overgeslagen te hebben ga ik voor de twaalfde keer meedoen, dit jaar voor het eerst met een Ducati *O*
Zijn er nog meer deelnemers hier of liefhebbers die komen kijken misschien?
Ik ben al met borgen begonnen:

Foto550-RSLDNPZ3.jpg


Foto550-WCRWG4FM.jpg


Foto550-4XKQFSR4.jpg


Foto550-S7OKN68X.jpg


Foto550-W8LKTUSV.jpg


Foto550-ZBRL8ONK.jpg
 
Ik zit 14 mei bij de supermotard training van Marcel van Drunen *O* *O*

Er zijn nog 4 plekken beschikbaar, iemand interesse?
linkie

:W
 
Lijkt mij ook wel erg vet :Y alleen die maand heb ik het al mega druk :') misschien de 2e van de maand erna :Y laat even weten hoe het was :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan