Giovane
Die hard MF'er
- 6 mrt 2004
- 779
- 16
Graag! ZOu mooi zijn. Aanleiding voor het uit mekaar halen was dat rare geluid bij wegrijden vanuit 1ste.....
Ik vind de tussenplaten er nog wel redelijk uitzien (wel een paar rare plekken, zie foto), frictieplaten kan ik niet echt beoordelen t.o.v. nieuw. Van de week maar eens opmeten.
Dan alles goed schoonmaken (inclusief de koppelingskorf), en kijken of het rare geluid weg is.
Indien niet, gok ik op het lager van het koppelingshuis.
PS: motor heeft 9K gelopen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
je platen en frictieplaten zien er goed uit...misschien de voering beetje dun..maar maak niets uit, ik had zelfs platen waar de voering deels van zo een blokje al weg was....en koppeling was nog steeds goed...9K moet ook makkelijk zijn en ook nog 9k erbij...als je niet met slippende koppeling wegrijdt tenminste...
advies...alles schoonmaken, K-drum hoeft vooralsnog niet los (maar moet niets uitmaken voor werking) frictie- en tussenplaten even willekeurig terugplaatsen, dus ook achterstevoren... ....
moet je wel zeggen dat onderstaande foto niet leidend hoeft te zijn mbt maatvoering (dealer en Ducati willen natuurlijk verdienen)...ik rij mijn koppelingsplaten helemaal op, tot hij met de koppeling in en motor in 1ste versnelling wil wegrijden, en als dit gebeurt, doe ik de hele set even eruit halen en in willekeurige volgorde weer terug, helpt meestal weer 500km...
btw K-drum moet natuurlijk niet helemaal ingesleten zijn...maar dat zal niet bij 9K
succes
Laatst bewerkt: