Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Graag! ZOu mooi zijn. Aanleiding voor het uit mekaar halen was dat rare geluid bij wegrijden vanuit 1ste.....

Ik vind de tussenplaten er nog wel redelijk uitzien (wel een paar rare plekken, zie foto), frictieplaten kan ik niet echt beoordelen t.o.v. nieuw. Van de week maar eens opmeten.

Dan alles goed schoonmaken (inclusief de koppelingskorf), en kijken of het rare geluid weg is.

Indien niet, gok ik op het lager van het koppelingshuis.

PS: motor heeft 9K gelopen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

je platen en frictieplaten zien er goed uit...misschien de voering beetje dun..maar maak niets uit, ik had zelfs platen waar de voering deels van zo een blokje al weg was....en koppeling was nog steeds goed...9K moet ook makkelijk zijn en ook nog 9k erbij...als je niet met slippende koppeling wegrijdt tenminste... |(

advies...alles schoonmaken, K-drum hoeft vooralsnog niet los (maar moet niets uitmaken voor werking) frictie- en tussenplaten even willekeurig terugplaatsen, dus ook achterstevoren... .... :W

moet je wel zeggen dat onderstaande foto niet leidend hoeft te zijn mbt maatvoering (dealer en Ducati willen natuurlijk verdienen)...ik rij mijn koppelingsplaten helemaal op, tot hij met de koppeling in en motor in 1ste versnelling wil wegrijden, en als dit gebeurt, doe ik de hele set even eruit halen en in willekeurige volgorde weer terug, helpt meestal weer 500km... :]
btw K-drum moet natuurlijk niet helemaal ingesleten zijn...maar dat zal niet bij 9K
succes

full

full
 
Laatst bewerkt:
Wat is de k drum Rob :? Ik heb het idee dat mijn huis waar al die platen in zitten een beetje is ingeslagen :Y weenie of dat kwaat kan :?
 
Wat is de k drum Rob :? Ik heb het idee dat mijn huis waar al die platen in zitten een beetje is ingeslagen :Y weenie of dat kwaat kan :?

Koppelings drum.....

Ingeslagen?? zal toch wel meevallen? maak eens een foto, hoeveel km....?
Als ie echt is ingeslagen kunnen je platen niet meer bewegen....moet zeker lang mee kunnen gaan...lang = 20-25K
 
Laatst bewerkt:
je platen en frictieplaten zien er goed uit...misschien de voering beetje dun..maar maak niets uit, ik had zelfs platen waar de voering deels van zo een blokje al weg was....en koppeling was nog steeds goed...9K moet ook makkelijk zijn en ook nog 9k erbij...als je niet met slippende koppeling wegrijdt tenminste... |(

advies...alles schoonmaken, K-drum hoeft vooralsnog niet los (maar moet niets uitmaken voor werking) frictie- en tussenplaten even willekeurig terugplaatsen, dus ook achterstevoren... .... :W

moet je wel zeggen dat onderstaande foto niet leidend hoeft te zijn mbt maatvoering (dealer en Ducati willen natuurlijk verdienen)...ik rij mijn koppelingsplaten helemaal op, tot hij met de koppeling in en motor in 1ste versnelling wil wegrijden, en als dit gebeurt, doe ik de hele set even eruit halen en in willekeurige volgorde weer terug, helpt meestal weer 500km... :]
btw K-drum moet natuurlijk niet helemaal ingesleten zijn...maar dat zal niet bij 9K
succes

[afbeelding]
[afbeelding]

Bedankt voor de info rob.

Net alles nagemeten:

Platen zijn (steekproef) 3mm of net iets erboven. Dus ok.
Platen t.o.v. koppelingskorf: voelermaatje van 0,4mm gaat er soms tussen. 0,5mm gaat er nergens tussen. Dus dat zit ook wel snor.

Veertjes opgemeten: 36mm. Oeps! (moeten minimaal 41mm zijn volgens WPHB). Echter, toen herinnerde ik me dat ik ze 2 jaar geleden een keer heb laten vervangen omdat de oude verroest waren (bij aankoop). Na wat gerommel in mijn onderdelen hoek van de mancave ( :Y ), kwam ik het doosje met de oude veertjes nog tegen (zie foto hieronder). En idd, die veren zijn allemaal rond de 45mm. (dus onder spec, maar destijds vervangen).

Vraag is nu, zijn die EVR veertjes dus altijd korter? (zijn ook dikker, dus waarschijnlijk hogere veerconstante).

En voor de oplettende kijker: ja, daar ligt ook tot mijn verrassing nog een nieuw lager voor dr drukplaat in het doosje. Dus die vervang ik dan maar gelijk preventief *O*

Dus idd rob, ik volg je advies, laat de Korf even zitten (en blaas alles schoon met perslucht), de frictieplaten een nacht in de azijn, en de tussenplaten met remmenreiniger. Alles weer in mekaar zetten, en dan zodra de pekel weg is, eens kijken of het "zeehondengeluid" bij wegrijden verholpen is.

Keep you posted!

full
 
Bedankt voor de info rob.

Net alles nagemeten:

Platen zijn (steekproef) 3mm of net iets erboven. Dus ok.
Platen t.o.v. koppelingskorf: voelermaatje van 0,4mm gaat er soms tussen. 0,5mm gaat er nergens tussen. Dus dat zit ook wel snor.

Veertjes opgemeten: 36mm. Oeps! (moeten minimaal 41mm zijn volgens WPHB). Echter, toen herinnerde ik me dat ik ze 2 jaar geleden een keer heb laten vervangen omdat de oude verroest waren (bij aankoop). Na wat gerommel in mijn onderdelen hoek van de mancave ( :Y ), kwam ik het doosje met de oude veertjes nog tegen (zie foto hieronder). En idd, die veren zijn allemaal rond de 45mm. (dus onder spec, maar destijds vervangen).

Vraag is nu, zijn die EVR veertjes dus altijd korter? (zijn ook dikker, dus waarschijnlijk hogere veerconstante).

En voor de oplettende kijker: ja, daar ligt ook tot mijn verrassing nog een nieuw lager voor dr drukplaat in het doosje. Dus die vervang ik dan maar gelijk preventief *O*

Dus idd rob, ik volg je advies, laat de Korf even zitten (en blaas alles schoon met perslucht), de frictieplaten een nacht in de azijn, en de tussenplaten met remmenreiniger. Alles weer in mekaar zetten, en dan zodra de pekel weg is, eens kijken of het "zeehondengeluid" bij wegrijden verholpen is.

Keep you posted!

[afbeelding]

ik zou die frictieplaten "niet" in het azijn zetten !!

waarom zou je dat doen, ik weet niet wat azijn doet aan de gesinterde laag...

zou je "oude" veren wel in azijn doen, (roestverwijderaar) en bij de hand houden, misschien is dat wel de "kwaadoener"
veren na behandeling wassen en drogen en blanke lak spuiten...

wel even rekening houden dat je de K-drukplaat wel goed terugzet op de K-drum, zitten mertktekens op.... :Y
 
ik zou die frictieplaten "niet" in het azijn zetten !!

waarom zou je dat doen, ik weet niet wat azijn doet aan de gesinterde laag...

zou je "oude" veren wel in azijn doen, (roestverwijderaar) en bij de hand houden, misschien is dat wel de "kwaadoener"
veren na behandeling wassen en drogen en blanke lak spuiten...

wel even rekening houden dat je de K-drukplaat wel goed terugzet op de K-drum, zitten mertktekens op.... :Y

Je was nog op tijd met je comment, maar ik bedoel dus die "gladde" tussen platen ;)

Had ik die andere in de azijn gelegd, dan had ik idd mijn remblokken er ook gelijk bij kunnen leggen _O-

Ik maak altijd fotos voordat ik iets losdraai. Echter, bij loshalen zag ik het volgende:

De drukplaat (rizoma) heeft een "gaatje" op een van de "poten". En op de tussenplaten (die gladde dus), zit op elke plaat een kleine inkeping aan de buitenkant. Echter, die zaten bij loshalen per plaat verschillend / verdraaid (dus niet netjes uitgelijnd). Volgens mij moeten die inkepingen juist in lijn zijn met het pootje van de drukplaat waar dat gaatje zit. Echter, kan niks terugvinden in WPHB.

Koppeling is destijds door duc dealer in mekaar gezet.....

PS: lager is al vervangen, nieuwe lager ff in de vriezer, drukplaatje beetje opgewarmd, ging er nog net niet in als peperkoek ;)
 
Binnenkort te koop:
Een RODE Ducati Hypermotard 1100S met 22 liter tank en Termignoni uitlaat :P

[afbeelding]
Edit: te snel gereageerd en niet door gelezen, je hebt het blijkbaar zo gekocht. desalniettemin zijn tips welkom!


Emile,

Mooi rood is niet lelijk *D .

Ik ben erg benieuwd naar je striping op de voorkuip (witte randje rondom). Bij mij is deze dor de vorige eigenaar 'halfbakken' aangebracht en ik wil deze vervangen. Ik zat te denken om iets te proberen via een bestickeringsbedrijf oid maar miscien heb je andere tips.

Alvast veel succes toegewenst met de verkoop van je vernieuwde hyper! Blijft een topding.
 
Laatst bewerkt:
Edit: te snel gereageerd en niet door gelezen, je hebt het blijkbaar zo gekocht. desalniettemin zijn tips welkom!


Emile,

Mooi rood is niet lelijk *D .

Ik ben erg benieuwd naar je striping op de voorkuip (witte randje rondom). Bij mij is deze dor de vorige eigenaar 'halfbakken' aangebracht en ik wil deze vervangen. Ik zat te denken om iets te proberen via een bestickeringsbedrijf oid maar miscien heb je andere tips.

Alvast veel succes toegewenst met de verkoop van je vernieuwde hyper! Blijft een topding.


stripping koop je in Italia.....ebay.it....zo veel setjes..... :]
 
Ik heb vandaag m'n poedercoat spulletjes terug gekregen :Y zal deze week eens een fototje posten :Y het is alleen nog wachten op het spuit werk dan kan hij weer helemaal in elkaar :)
 
Heeft iemand die een aftermarket rem/schakel setje heeft gemonteerd toevallig het kabeltje over van de sensor van de rem :? :') ik heb hem net kort gedraaid en dacht misschien heeft iemand hem over :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan