Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had op mijn supermotards ook altijd gewone PP's. Ik vind het een heerlijke band maar was benieuwd hoe een koppelmonster als de 1100 met de achterband omging. Ik ben een beetje conservatief wat banden betreft, reed ook nog steeds met PR2's op mijn Tuono terwijl er al twee generaties nieuwere Pilot Road's waren. Op mijn Tracer komen wel PR4's als ik aan nieuwe banden toe ben.
 
Ik lees gewoon testen die banden op elk gebied tot het uiterste testen , circuit , nat,droog ,levensduur, snel opwarmen, slijtage/cuppen en feedback van de band ook erg belangrijk sommige banden geven dat amper.
Na 7-8 soorten zelf ervaren te hebben zwoor ik op conti sport Att2 tot metzler met de m7rr kwam die deed het ook nog is goed in regen + meer levensduur zonder grip droog te verliezen, win win dus :). 7 motor vrienden rijden er ook na alle tevredenheid mee rond :]
kost wat maar dan heb je ook wat
 
Laatst bewerkt:
Zullen wij een keertje samen de eiffel in gaan? Ga ik op mijn Honda Hawk 650 met BT45 en dan mag jij op je hyper met banden naar keuze...😉. Gaan we daarna onder het genot van een potje bier nog eens over bandjes praten.

Voor we in de eifel zijn zijn die banden al gecupt :')
reed er mee op me gpz 500 vreselijke dingen maja ieder ze ding he
 
Op m'n vorige 821 heb ik ook de gewone PP gehad maar zelfs op rotondes greep de dtc in. PP3 geeft veel meer grip, Diablo Rosso II nog net iets meer. Pilot road zijn ook geweldige banden. Die heb ik op m'n R1200GS liggen maar zou ik persoonlijk niet onder de hyper monteren. Ben nog wel op zoek wat ik het beste onder m'n 939 kan gooien. Die vreet de bandjes 1,5 keer zo snel op. Misschien de Rosso III eens proberen.
 
keuze snel gemaakt

The tested them on six identical BMW S 1000 RR.
Tested on race track, back roads and highways (new & after 4000 km), on a flooded test track, measured wear after 4000km.
The candidates were:
Bridgestone S20 Evo, Continental Sport Attack 2, Dunlop Sportsmart 2, Metzeler Sportec M7 RR, Michelin Pilot Power 3, Pirelli Diablo Rossa Corse

Race Track Alcarras, Spain:
Pirelli DRC 1:46,6, 97 of 100 Points
Metzeler M7RR 1:47,3, 94
Conti SA2 1:47,9, 91
Dunlop SS2 1:47,6, 86
Bridgestone S20 Evo, 1:48,7, 86
Michelin PP3 1:48,7, 80 Points

Wet Performance:
Michelin PP3 1:13,8, 92 Points
Bridgestone 1:14,3, 90
Dunlop SS2 1:15,0, 87
Metzeler M7RR 1:15,9, 86
Pirelli DRC 1:19,2, 78
Conti SA2 1:20,4, 77

Back Roads and Highway Performance
Metzeler and Michelin 93 of 100 points
Conti 92
Bridgestone 91
Pirelli 88
Dunlop 84

Back Roads and Highway after 4000km
Michelin 91
Metzeler 90
Conti 88
Bridgestone 85
Pirelli 83
Dunlop 82

Wear after 4000km, rest of tread
Michelin Front 58,3%, Rear 45,9%, 91 Points
Metzeler 53,8%, 33,3%, 84
Dunlop 45,8%, 39,0%, 83
Bridgestone 41,7%, 18,9%, 73
Pirelli 31,6%, 24,2, 71
Conti 30,6 %, 21,2%,

Summary:
Winner - Metzeler and Michelin
Michelin = 447 Points - If You don't trailer Your bike to the race tracks, the PP3 is the tire for all days.
Metzeler = 447 Points - Convincing on track and for all day, even under the stress of high power performance bikes.
Bridgestone = 425 Pints - Good for every day and in the rain, more stability on track but high on wear
Dunlop = 424 - Great wet performance and long lasting, but instability on track as lack of feedback on every days duty
Tied on 5th place - Conti and Pirelli
Conti = 417 - The tire in need for special lovers. Nothing for the cost calculating and all weather riders. Sporty back road surfers will be delighted with the Conti
Pirelli = 417 - Who is chasing with racy ambitions, on sunny days, with power bikes like the HP4, over race tracks and the home back road needs this tire.
 
Welke accu / accu's of welke accu specs raden jullie mij aan? En waarom?

Ik lees online nogal uiteenlopende verhalen namelijk...
 
💪

keuze snel gemaakt

The tested them on six identical BMW S 1000 RR.
Tested on race track, back roads and highways (new & after 4000 km), on a flooded test track, measured wear after 4000km.
The candidates were:
Bridgestone S20 Evo, Continental Sport Attack 2, Dunlop Sportsmart 2, Metzeler Sportec M7 RR, Michelin Pilot Power 3, Pirelli Diablo Rossa Corse

Race Track Alcarras, Spain:
Pirelli DRC 1:46,6, 97 of 100 Points
Metzeler M7RR 1:47,3, 94
Conti SA2 1:47,9, 91
Dunlop SS2 1:47,6, 86
Bridgestone S20 Evo, 1:48,7, 86
Michelin PP3 1:48,7, 80 Points

Wet Performance:
Michelin PP3 1:13,8, 92 Points
Bridgestone 1:14,3, 90
Dunlop SS2 1:15,0, 87
Metzeler M7RR 1:15,9, 86
Pirelli DRC 1:19,2, 78
Conti SA2 1:20,4, 77

Back Roads and Highway Performance
Metzeler and Michelin 93 of 100 points
Conti 92
Bridgestone 91
Pirelli 88
Dunlop 84

Back Roads and Highway after 4000km
Michelin 91
Metzeler 90
Conti 88
Bridgestone 85
Pirelli 83
Dunlop 82

Wear after 4000km, rest of tread
Michelin Front 58,3%, Rear 45,9%, 91 Points
Metzeler 53,8%, 33,3%, 84
Dunlop 45,8%, 39,0%, 83
Bridgestone 41,7%, 18,9%, 73
Pirelli 31,6%, 24,2, 71
Conti 30,6 %, 21,2%,

Summary:
Winner - Metzeler and Michelin
Michelin = 447 Points - If You don't trailer Your bike to the race tracks, the PP3 is the tire for all days.
Metzeler = 447 Points - Convincing on track and for all day, even under the stress of high power performance bikes.
Bridgestone = 425 Pints - Good for every day and in the rain, more stability on track but high on wear
Dunlop = 424 - Great wet performance and long lasting, but instability on track as lack of feedback on every days duty
Tied on 5th place - Conti and Pirelli
Conti = 417 - The tire in need for special lovers. Nothing for the cost calculating and all weather riders. Sporty back road surfers will be delighted with the Conti
Pirelli = 417 - Who is chasing with racy ambitions, on sunny days, with power bikes like the HP4, over race tracks and the home back road needs this tire.
 
Hey guys,

Ik ben van plan een hypermotard 796 te kopen. Sowieso wordt het dat model want het ligt binnen mijn budget. De ducati is precies wat ik zoek, comfortabel en fun voor mijn 1m97. Nu heb ik er al eentje ge-testrit en wat rondgekeken en vroeg ik mij een paar dingen af.

1) Is het normaal dat in 1ste, 2de je toch deftig moet duwen op de pedaal voor te schakelen bij dit model ? Heb al wat gegoogled en zag nog een paar mensen met dit "probleem", kan ik gemakkelijk mee leven maar wou het gewoon is weten.

2) deze motor zou ook gebruikt worden voor weekendtripjes van 2-3 dagen.Als ik er vanachter bagage op zou willen zetten dan ziet het omhulsel er bij de standaard uitlaten nog stevig uit maar ik zag bij anderen waar de termignoni's al opstonden dat de omhulsels rond de uitlaten misschien vervangen waren door carbon, minder sterk, waardoor de bagage misschien de carbon kan beschadigen of niet sterk genoeg is om de bagage weg te houden van de uitlaten. Iemand ervaring hiermee ? Zoniet wordt het op goed geluk proberen. :p
IMG_1196.JPG



Met vriendelijke groeten, Jeroen
 
Schakelen bij een duc doe je altijd met overtuiging is mijn ervaring ( ik had een 1100)
Ik heb alle reisjes met een sw motech cargobag gemaakt met een bagagerol er boven op voor de kampeerspullrn. Gaat prima. Gen probleem met de uitlaat of de zijkapppen.
Alleen het afdekkapje boven het achterlicht heb ik niet krasvrij kunnen houden helaas ondanks beschermfolie.

Succes! Ook de 796 is een hele leuke fiets!
 
Goedemorgen allemaal,

Ik ben nieuw hier.
Sinds ongeveer een jaartje ben ik in het bezit van een Hypermotard 939 SP. Afgelopen jaar heb ik er een andere uitlaat en luchtfilter opgezet icm met remappen.
Nu denk ik erover na om eventueel een quickshifter (Translogic) te monteren, heeft iemand hier ervaring mee?
 
@ jeroen ik herken me niet in zwaar schakelen in ze 1 en 2 alles is na mijn idee gelijk en niet zwaarder dan mijn monster s4r.

Ik ga binnenkort een weekendje weg ik zelf dacht aan een tanktas achterop en die met een spin aan de frame buizen achter monteren ( wel met doeken er tussen tegen krassen etc )
 
Laatst bewerkt:
keuze snel gemaakt

Dunlop = 424 - Great wet performance and long lasting, but instability on track as lack of feedback on every days duty

Deze Dunlop Sportsmart 2 Max heb ik er nu opzitten, voroal vanwege dat er ook met regen goede grip is en lang meegaat. Instabiliteit nog niks van gemerkt, owh, wat wobbelen op de snelweg, maar da was wat te weinig lucht in de achterband :X
(en anders de demping iets harder instellen achter).
 
Hi All,

helaas is onlangs mijn Hypermotard 821 uit 2015 voor mijn deur weggehaald.

Nou lijkt de verzekering niet al te moeilijk te doen en wil ik zsm een nieuwe.
2016 en 2017 modellen trekken mij niet zo; de kleur vind ik minder (ik wil een zwarte) en die aanpassen voor de EU normen...ik weet niet.

Ik zie niet al te veel modellen uit 2015 voorbij komen, maar wel af en toe de versies uit 2013 en 2014.

Vraag: wat zijn de verschillen tussen de Hypermotard 821 uit 2013, 2014 en 2015?

dank alvast!
 
ik heb 37.000 met een 821 uit 2013 gereden en als de gashendel vervangen is door een update versie 7 of zo zijn er volgens mij weinig problemen. Ik heb nu 6.000 km met m'n 939 gereden en het extra koppel voegt echt wel iets toe. Wel is het zo dat het blok van de 821 onderin wat rustiger loopt. Als de verzekering toch een flink deel betaalt, zou ik voor een 939 gaan.
En een Duc moet gewoon rood zijn. ;-)
 
De 821 heeft inderdaad het gashendel probleem gehad maar de "recals" zijn netjes
uitgvoerd. De 939 vind ik een fijne fiets zeker door het toegevoegde koppel, dit was ook
aanwezig bij de 1100 en minder bij de 821. De 939 is de perfecte combi waar kinderziektes
uitblijven. Gewoon een fijne fiets....klinkt als een verkoper nu :X :+
 
Hey guys,

Ik ben van plan een hypermotard 796 te kopen. Sowieso wordt het dat model want het ligt binnen mijn budget. De ducati is precies wat ik zoek, comfortabel en fun voor mijn 1m97. Nu heb ik er al eentje ge-testrit en wat rondgekeken en vroeg ik mij een paar dingen af.

1) Is het normaal dat in 1ste, 2de je toch deftig moet duwen op de pedaal voor te schakelen bij dit model ? Heb al wat gegoogled en zag nog een paar mensen met dit "probleem", kan ik gemakkelijk mee leven maar wou het gewoon is weten.

2) deze motor zou ook gebruikt worden voor weekendtripjes van 2-3 dagen.Als ik er vanachter bagage op zou willen zetten dan ziet het omhulsel er bij de standaard uitlaten nog stevig uit maar ik zag bij anderen waar de termignoni's al opstonden dat de omhulsels rond de uitlaten misschien vervangen waren door carbon, minder sterk, waardoor de bagage misschien de carbon kan beschadigen of niet sterk genoeg is om de bagage weg te houden van de uitlaten. Iemand ervaring hiermee ? Zoniet wordt het op goed geluk proberen. :p
[afbeelding]


Met vriendelijke groeten, Jeroen

Met 1,97 cm op een Hyper? Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar moet dan altijd denken aan een aap op een minibike (beeldspraak).
 
Beste hypermotard rijders,

Vorige maand heb ik mijn KTM 690 SMC ingewisseld voor de onderstaande fiets. Heel blij mee, totdat hij van het weekend op z'n zij was gevallen. De stuur heeft een klap gehad en deze wil ik dan ook vervangen. Kan iemand mij helpen met een adresje waar ik een zwarte stuur kan kopen? Op internet kom ik verschillende maten tegen (1-1/8 en 7/8), maar heb geen idee wat de verschillen zijn en welke de juiste is.

t7r1ai898w9a1.jpg
omzum9fuejxt2.jpg
phgsimv4bwxlu.jpg
 
Beste hypermotard rijders,

Vorige maand heb ik mijn KTM 690 SMC ingewisseld voor de onderstaande fiets. Heel blij mee, totdat hij van het weekend op z'n zij was gevallen. De stuur heeft een klap gehad en deze wil ik dan ook vervangen. Kan iemand mij helpen met een adresje waar ik een zwarte stuur kan kopen? Op internet kom ik verschillende maten tegen (1-1/8 en 7/8), maar heb geen idee wat de verschillen zijn en welke de juiste is.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Die hebben ze bij GEGshop voor de hyper.
 
Hey,

Na lange tijd afwezig te zijn van MF.
Zal ik mij hier is voorstellen.
Ik heb 6 jaar lang op een monster 900i gereden, totdat de liefde over was. Begin vorige maand heb ik een nieuwe liefde gevonden. (inmiddels olie en riemen vervangen, just to be safe). Een 1100 uit 2008.
Moet er erg aanwennen, maar het rijdt heerlijk.
Verder is ze redelijk standaard, dus nog genoeg wensen. *D
18447299_10213136546558502_1623237268165442208_n.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan