Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo net terug van een weekendje luxemburg :] , hij rijd gewoon dik 1 op 20 op de snelweg haha 8-) met 120-130 km per uur top fiets. laat hem lekker zo ben blij met met vermogen, top verbruik ook :)
 
Laatst bewerkt:
ondertussen deel geworden van de hypermotard club :D foto's volgen wel is van de 796, als er toevallig iemand een uitlaatje ( de sc project, termi's of leo's, allemaal de dubbels onder het zadel, of bagage heeft liggen mag altijd wel eens PM'en ;) of misschien makkelijker eerst op dit bericht reageren :p
 
Vorig jaar weekje Ardennen reed ik gemiddeld 1:18,4. Ik zit nu op 1:16,4 en dat komt voornamelijk doordat ik ook vrij veel korte ritjes in de stad maak, dat drukt het gemiddelde behoorlijk. Hele tank leegrijden op de snelweg heb ik nog nooit gedaan, maar ik denk dat je een heel eind komt op een tank. Maximum wat ik ooit gehaald heb was 211,8 km (sportief toeren in de Ardennen) en toen had ik nog ruim een liter benzine over!
 
Ja in lux reed ik 1 op 16 in NL 1 op 14 door je hier zo vaak moet stoppen voor van alles. Mis het landschap daar nu al weer :9~
 
Laatst bewerkt:
Betreft een Hypermotard 1100 van '2008

Zo iemand kunnen opmeten hoeveel weerstand (ohm) er in een led indicator zit die in de handkap zit? En/of de hoeveelheid stroom kunnen meten die ze gebruiken?

Ik kan nergens het wattage vinden van de led indicators. Achter knipper is 10W volgens electrisch schema en via service menu de indicator van lamp naar led zetten levert ook niks op (dan doen ze allemaal niks meer).

Ik heb niet de beschikking over de originele handkappen met led indicators, maar 2 kleine led knippers in de kuip. En vooral de rechter indicator wil heel vaak niet aan gaan. De linker weer wel, maar qua bedrading is er geen verschil.

Er zitten 2 weerstanden van 10ohm 10W bij, maar als ik die netjes parallel over de leds schakel dan gebeurt er helemaal niks meer, dus de waarde is waarschijnlijk te hoog/laag.

Rare is dat de 10ohm weerstand nu in serie zitten met de leds (zo was het, deze zaten erop toe in de motor kocht), maar dat is niet nodig, want dit zijn leds die direct op 12v kunnen. De Led heeft dus al ergens een weerstand (tussen 80 en 100 ohm), dus zelfs zonder de 10ohm werken de knippers.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mag ik hier even een vraag stellen? Ik vroeg mij af of hier iemand al is het 821 of 939 blok heeft laten tunen. En dan denk ik vooral aan koppen flowen e.d. en wat waren de resultaten. Op zich vind ik het leuke blokken maar vind ze wel wat te kort komen. Ik ben benieuwd.
 
Ik denk dat je weinig mensen zal vinden, het is vooral afstellen etc, flowen zie je niet echt bij 821 en 939. Zelf rij ik een 939 sp voor op het circuit met aangepaste mapping. En zoveel mis ik niet (kom van een 1098s circuit) af. Het zou dan meer de vraag zijn wat jij wilt kwa vermogen en types want vergelijkbare types hebben niet meer vermogen.
 
De big geeft aan dat er met flowen en ecu slechts 10 pk meer uit komt. Dat valt me tegen eigenlijk...wat zit er bij jou in franky? Enig idee.ik heb laatst een plaatje gezien van een 821 met 1098 blok!😈 dat sprak me ook wel aan... wat ik wil is een speelfiets met een beetje porrie dr in. Voor niet meer dan 10/12000 zoiets ik denk dan aan tuono v4,hyper,streetfighter,brutale 800,nieuwe streettriple,848,1098... ik vind veel leuk zeg maar.
 
De 1100 heeft ziek veel porrie die pk's mis je echt niet wil je meer krijg je bij big 20 pk er bij alleen door flowen al. Mijn S staat binnenkort te koop met pijn in me hart '( heb een andere auto nodig iets met kinderen :P .Mocht je interesse hebben er staat nu 10200 op de teller zit een stage 1 kit op al van 2500 euro :) luchtfilter en flowen is nog niet gedaan daar is nog veel mee te behalen maar ik vind de power genoeg zo en ben 160pk gewent.
Het koppel is zo bruut :9~

onderhoud is 2000 km terug gedaan 01-04-2017 :8100km - nieuwe distributie riemen, olie Motul 10w50 ,olie filter, rem olie , koppeling olie, iridium bougie's, 2 nieuwe banden,nieuwe accu,motor uitgelezen kwam niks uit.
motor is compleet nagelopen.
 
Laatst bewerkt:
Tuning klinkt als 2 opties:
Koop een oude monster voor 1000, en knap deze op incl. tuning voor 9000,-
Of koop geen 8xx, maar spaar nog even door en ga direct voor een 1xxx model met bijbehorende pk's.

Zelf doen is leuk, maar zal nooit zoveel opleveren als direct de juiste motor kopen.
 
De big geeft aan dat er met flowen en ecu slechts 10 pk meer uit komt. Dat valt me tegen eigenlijk...wat zit er bij jou in franky? Enig idee.ik heb laatst een plaatje gezien van een 821 met 1098 blok!😈 dat sprak me ook wel aan... wat ik wil is een speelfiets met een beetje porrie dr in. Voor niet meer dan 10/12000 zoiets ik denk dan aan tuono v4,hyper,streetfighter,brutale 800,nieuwe streettriple,848,1098... ik vind veel leuk zeg maar.

De hyper 1098 ook gezien, 848evo blok past dank ook. Heb je 140 pk...
Ik rij met de sp enkel circuitdagen (geen kenteken) en kan mij doorgaans goed meten met een gemiddelde 600cc / 750cc. Het komt uiteindelijk toch altijd op stuurmanskunsten uit. De power uit de bochten is vele malen groter en op rechte stukken lever ik in.


Ik heb op de sp full system, aangepaste airbox, filters en re-mapping (staat dus maar in 1 rij stand "race") 116,7 pk en 118 nm
Bij een hyper 1100 kom je met flowen kwa pk's en nm's in de richting maar afgifte is totaal anders.
 
Mijn ervaringen met hyper 1100 die een kitje krijgen bij biggelaar zitten vaak allemaal rond de 110 pk / 118nm

Een standaard :
- hyper sp heeft 937cc 110 pk / 95 nm
- Multi 950 heeft 937 cc 115 pk / 96 nm

Bij de sp is het koppel behaald door de lucht toenamen, verbruik is geen 1 : 15 nee :')
Is wel een krukas gemeten waarde.
 
Heren vraagje,
Is het mogelijk om omgekeerd te schakelen op de hyper 1100?
Ik zit te twijfelen tussen een hyper en de ktm tegenhanger maar op de ktm kan je niet omgekeerd schakelen en dit vind ik wel belangrijk omdat ik dit ook op de circuit motor heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan