Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je op een 800 model gereden of niet? Ik vind dat mion 1100 model koppel zat heeft. Als je in z'n 2 aan het gas hangt lig ik op m'n rug. Ik heb nu sins kort een 848 voor op het circuit erbij en toen ik weer een rondje op de hyper reed wist ik weer waarom ik hem gekocht heb :Y
 
Op een 1100 evo maar helemaal standaard.
Ik denk dat een goede uitlaat en filters wonderen doen.
Mijn eigen sport classic is gewoon veel sterker.
 
Dat gaat lekker! Mn sc heeft 115nm bij 3500rpm op het wiel. Lijkt me dat zo'n hyper dan constant wheelys trekt of valt dat nog mee?
Ik twijfel echt of ik mijn sc zal inruilen voor een hyper.
Oh ja, maakt juĺlie koppeling ook zo'n hard geluid? Ik vond het echt heel hard slaan terwijl er een dichte kap overheen zat.
 
De koppeling van mijn motor hoor ik bijna niet, nu zou het kunnen zijn dat er een modificatie in zit maar dit is dan door de eerste eigenaar gedaan en heeft me het niet gemeld.
 
Dat gaat lekker! Mn sc heeft 115nm bij 3500rpm op het wiel. Lijkt me dat zo'n hyper dan constant wheelys trekt of valt dat nog mee?
Ik twijfel echt of ik mijn sc zal inruilen voor een hyper.
Oh ja, maakt juĺlie koppeling ook zo'n hard geluid? Ik vond het echt heel hard slaan terwijl er een dichte kap overheen zat.

Je kunt er gewoon rustig mee rijden, maar ik heb daar zelf wat moeite mee. Dus inderdaad nogal licht aan de voorkant.. :+ . Is ook meteen de reden dat ik de multistrada blijf rijden en de hyper er uit gaat. Dan houd ik mijn rijbewijs nog wat langer.
Op de hyper heb ik een open koppeling en ik vind hem niet veel meer geluid maken dan ik normaal gewend ben. Zitten dan ook wel nieuwe korf, kern en platen in. Misschien waren degene waarop je gereden hebt toch wat ingeslagen?
 
De test motor had pas 18k gelopen dan mag hij nog niet ingeslagen zijn.
Ik kon het niet checken want het was een originele en dichte kap.
Bij hoeveel toeren heb jij 120nm als ik vragen mag? Is dat ahw?
En hoeveel pk bij hoeveel toeren heb je dan max?
 
De test motor had pas 18k gelopen dan mag hij nog niet ingeslagen zijn.
Ik kon het niet checken want het was een originele en dichte kap.
Bij hoeveel toeren heb jij 120nm als ik vragen mag? Is dat ahw?
En hoeveel pk bij hoeveel toeren heb je dan max?

Dan zou ik de uitdraai er bij moeten pakken. Ik weet wel dat hij 96 pk.had. dat kon nog verder omhoog omdat hij nog iets beter kon worden afgesteld. Dan zou hij wel iets minder koppel hebben en daar gaat het mij juist om.beiden is op tovami bank gemeten aan het wiel.

Met 18k mag hij inderdaad niet ingeslagen zijn maar het hangt er vanaf hoe er mee gereden is. Het kan heel snel gaan als je steeds met te weinig toeren rijd of in te hoge versnelling.
 
96pk is prima voor deze 2 klepper! Kun je nagaan als je de poorten aanpakt en een goede nokkeas erin stopt :-))
Die koppeling vertrouw ik dan niet echt. Ik moet wel zeggen dat ik met mn eigen motor gewoon 3000 a 3500 kan rijden zonder dat het stuk gaat.
 
Defiduc, is de tuning aan jouw fiets met nokkenas en geflowde koppen of zonder?
Daar ben ik wel benieuwd naar, gezien het resultaat zou het misschien zonder zijn.
 
kijk op de biggelaar website de winst is 20 pk dus het zeker waard zijn ,er zijn er hier zat die het gedaan hebben en het is zeker niet zonde :)
 
Laatst bewerkt:
Defiduc, is de tuning aan jouw fiets met nokkenas en geflowde koppen of zonder?
Daar ben ik wel benieuwd naar, gezien het resultaat zou het misschien zonder zijn.

Hij is wel bij biggelaar geweest voor een ecu flash. Maar ik denk niet dat er al aan de koppen gewerkt is. Dat is voor de volgende eigenaar als die het nog niet genoeg vindt.
 
kijk op de biggelaar website de winst is 20 pk dus het zeker waard zijn ,er zijn er hier zat die het gedaan hebben en het is zeker niet zonde :)

Pk's ansich zeggen niet zoveel imo. Voor mij is de koppelkromme belangrijk en waardoor die is verkregen.
Natuurlijk geeft een aantal x aantal pk winst aan dat de motor goed van zn plek zal gaan.
Ik heb wat gezocht naar dyno uitdraaien en tussen de 95 en 100 is goed haalbaar. Enkel vind ik er niet een met een hoog koppel laag in toeren. Ik heb een soortgelijk(1100) blok en heb daarmee meer koppel laag in toeren en 97pk, zonder poortwerk of nokkenas. Ik denk dat er bij een hm minder ruimte onder de tank is om een fatsoenlijk luchtfilter kwijt te kunnen?
 
3500 toeren zit je op 115-120 nm, das toch zat mijne had alleen uitlaat en ecu flash en die ging in ze 3 soms nog lichtjes omhoog als het wegdek niet gelijk was.
Als je nog nooit op zo een motor gereden hebt moet je dat maar eens doen, al dat papierwerk zegt geen hol over de hm 1100
 
Laatst bewerkt:
Ben ik zeker met je eens hoor. Ik heb ook geen gebrek aan power hoor ;-)
Lijkt mij dat een hm met zo'n vermogen een wheely monster is.
Maar ik ben schakellui en daarom wil ik graag koppel bij laag toeren.

Ik heb pas proef gereden op een 1100evo en vond het tegen vallen. Ding was standaard dat wel.
 
Ben ik zeker met je eens hoor. Ik heb ook geen gebrek aan power hoor ;-)
Lijkt mij dat een hm met zo'n vermogen een wheely monster is.
Maar ik ben schakellui en daarom wil ik graag koppel bij laag toeren.

Ik heb pas proef gereden op een 1100evo en vond het tegen vallen. Ding was standaard dat wel.

Dat scheelt wel in koppel want mijn standaard multistrada heeft nu ook veel minder puf dan toen er een open systeem op zat. De hyper blaft er veel bruter vandoor met de 2 in 1 Termi
 
Een S vs standaard evo zou ik een S halen + heb je nog geld voor tuning en extra's en de vering is beter van de S + lichtere velgen en meer carbon. evo sp heeft dan weer betere vering maar ik vind dat verwaarloosbaar of je moet elke dag circuit rijden....
 
Laatst bewerkt:
Ik had begrepen dat een evo 7kg lichter zou zijn tov het oudere type? Lichtere velgen is sowiso top.
Maar een evo heeft nog meer voordelen zoals een betere olie koeler en iets hetere nokkenas bv.
 
die 7 kg won ik al met de uitlaat wisselen en ik denk dat ze een normale 1100 vs een normale evo vergelijken en niet de S want daar zit paar kg verschil in.

de oliekoeler is echt verwaarloosbaar. mijne is nooit boven 108 gekomen dat krijg je alleen in stads Verkeer denk ik. de 1000 MS heeft nog een kleinere koeler en er rijd iemand hier al 120 duizend km mee rond dus tjah... vriend van me heeft ook de ms 1000 nooit hoge temps gezien bij hem we vergeleken wel eens praat je over 2-3 graden of vaak zelfs gelijk.

De nokkeassen tjah je rijd schakelui zeg je zelf dus of je steeds tegen de toeren begrenzer aan zit ? merk je er weinig van ik miste geen vermogen en ben 2x zoveel pk gewent voor ik de hm kocht :)

ik keek me eerst ook blind op papierwerk mis je niks van als je rijd
 
Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad dat ik ook veel lichter ben met mijn 1100 (geen s).
De wielen schelen niet eens veel in gewicht. Dempers wel. En op die van mij zijn alleen de tankkappen nog van plastic. De rest is van carbon 😎

Mijn multi heeft al 130 duizend gedraaid en inderdaad geen problemen met koeling!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan