Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn sc1000 gaat boven de 110°c maar geen probleem verder. Maar de gewichtsbesparing dmv een uitlaat zal vergelijkbaar zijn op een evo type lijkt mij. Dan blijf je uiteindelijk uiteraard lichter.
Wat is het nut om kunstof te vervangen door carbon? Dat zet toch geen zoden aan de dijk lijkt mij?
 
Mijn sc1000 gaat boven de 110°c maar geen probleem verder. Maar de gewichtsbesparing dmv een uitlaat zal vergelijkbaar zijn op een evo type lijkt mij. Dan blijf je uiteindelijk uiteraard lichter.
Wat is het nut om kunstof te vervangen door carbon? Dat zet toch geen zoden aan de dijk lijkt mij?

Hangt er vanaf hoeveel :+ . Waarom rijden al die motogp machines met carbon? inclusief achterbrug, vorkpoten, stroomlijn, subframe.....?
Omdat het lichter is, en stijver, en duurzamer (ophangpunten breken minder snel af door gebruik/trillingen.

Bij mij zat het meeste er al op. Daarnaast was de snavel beschadigd en de vorkpootbeschermers. Die waren in carbon goedkoper dan de OEM versie. Dan is de keuze snel gemaakt.
De afdekkappen voor het subframe bij een enkele uitlaat zijn volgens mij niet eens in een andere optie dan carbon te verkrijgen?
full
 
Pak maar s een weegschaal en vergelijk bv eens een voorspatbord van carbon en kunstof van dezelfde afmetingen ;-)

Maar het oog wil ook wat, sommige vinden het super mooi.
 
Pak maar s een weegschaal en vergelijk bv eens een voorspatbord van carbon en kunstof van dezelfde afmetingen ;-)

Maar het oog wil ook wat, sommige vinden het super mooi.

Kost voor deze fiets niets extra. Sterker nog. Ik kan een heleboel omruilen voor standaard materiaal en een paar honderd euro van de vraagprijs af halen als een koper dat liever wil. Carbon kun je nog mooi spuiten en dan kleine stukjes zichtbaar laten. Dan wordt het subtiel. Ik kan me voorstellen dat het nu wat overkill is.
 
Imo is carbon pas echt nuttig als er op de fiets niet veel gewicht meer bespaard kan worden.
Een hm is sowiso al erg licht, zeker voor een 1100cc fiets. Dan zijn alle beetjes meegenomen.
Soms zie ik fietsen met een vermogen aan carbon terwijl ze nog met dikke gietwielen en stalen sub frame rond rijden :-))
 
Imo is carbon pas echt nuttig als er op de fiets niet veel gewicht meer bespaard kan worden.
Een hm is sowiso al erg licht, zeker voor een 1100cc fiets. Dan zijn alle beetjes meegenomen.
Soms zie ik fietsen met een vermogen aan carbon terwijl ze nog met dikke gietwielen en stalen sub frame rond rijden :-))

Jaaa! Voor 350 euro kan er nog een aluminium subframe op. Dat scheelt ook nog wat. En dan graag nog een carbon luchtbox voor 1100 euro! Katsjing! Handkappen er af. Uitlaatbochten van titanium. Dan kan hij wel in mijn rugzak ondertussen. 😎
 
hij moet juist zwaarder zijn kan je volgas in ze 1 en 2 ben je sneller op de 100 :P

Ik ben ook altijd sneller met duo en bagage :-))

Zonder gekheid, acceleratie is één maar alles moet geremd worden. Met name in de bergen is gewicht goed merkbaar, ook stuurt het lichter.

Btw. Volgens wiki is de "s" 2kg lichter dan de "normale" hm.
De evo is dan 5kg lichter dan de "s" en de evo sp nog 1kg lichter dan de evo.
 
Ik ben er wel uit denk ik. Als ik overstap zal het waarschijnlijk een 1100 evo sp worden. Ik kan er eigenlijk maar één vinden die te koop staat, bij mp assen met 28k op de teller.
Iemand die er nog meer te koop weet?
 
Even voorstellen!

Mijn naam ik Otto uit Nijmegen.
Na totaal niet nadenken, geen proefrit, blind een handtekening zetten. Ben ik nu ook eigenaar van een geweldige Ducati Hypermotard 821. Tjonge, wat een machine is dat zeg! Foto's volgen nog wel, en hou hier alles mooi in de gaten.
 
Ik ben ook altijd sneller met duo en bagage :-))

Zonder gekheid, acceleratie is één maar alles moet geremd worden. Met name in de bergen is gewicht goed merkbaar, ook stuurt het lichter.

Btw. Volgens wiki is de "s" 2kg lichter dan de "normale" hm.
De evo is dan 5kg lichter dan de "s" en de evo sp nog 1kg lichter dan de evo.

En ik weer 10kg zwaarder dan de gemiddelde persoon. Fijn de gewichtsbesparing bij de evo sp! :X
 
Hoi allemaal! ik ben al een aantal jaren lid va het forum maar 5 jaa niet meer actief geweest omdat ik toen mijn CBR 600 RR heb verkocht..

nu heb ik weer een motor gekocht en wel de Hypermotard 821 '13

nu krijg ik hem morgen pas donderdag 2 Nov kan niet wachten !

Ik ben benieuwd of er handguards zijn die ik ergens kan kopen zoals op de 939 met mooie leds erin verwerkt in plaats van die lelijke ronde bolletjes die er nu in zitten !

iemand hier ervaring mee?

Groeten Ruben
 
Zijn er nou geen titanium bouten te verkrijgen voor het plastic? Met name de zij-spoilers, tankcover en het spatbord. Iemand een tip (ik vermoed dat Rob als eerste komt)?
 
Hoi allemaal! ik ben al een aantal jaren lid va het forum maar 5 jaa niet meer actief geweest omdat ik toen mijn CBR 600 RR heb verkocht..

nu heb ik weer een motor gekocht en wel de Hypermotard 821 '13

nu krijg ik hem morgen pas donderdag 2 Nov kan niet wachten !

Ik ben benieuwd of er handguards zijn die ik ergens kan kopen zoals op de 939 met mooie leds erin verwerkt in plaats van die lelijke ronde bolletjes die er nu in zitten !

iemand hier ervaring mee?

Groeten Ruben
Die zijn gewoon te bestellen bij de Ducati dealer.
Op mijn Hyperstrada zijn ze zo fel dat je ze gereflecteerd ziet in de verkeersborden.
Misschien dat een of andere Chinees een alternatief levert. '(
 
Die zijn gewoon te bestellen bij de Ducati dealer.
Op mijn Hyperstrada zijn ze zo fel dat je ze gereflecteerd ziet in de verkeersborden.
Misschien dat een of andere Chinees een alternatief levert. '(

oke mooi !

ik heb al op Chineze site's gezocht maar nog niet kunnen vinden !
 
ah ja naar zoiets ben ik wel op zoek inderdaad !

weet jij toevallig uit je hoofd welke weerstanden er tussen moeten ? ( aantal watt )
ik wil namelijk achter ook even kleine LED knippertjes installeren die zijn geloof ik 1 watt, nu heb je weerstanden voor motoren van 10v en 21 v als ik het goed heb.

Thx!!
 
ah ja naar zoiets ben ik wel op zoek inderdaad !

weet jij toevallig uit je hoofd welke weerstanden er tussen moeten ? ( aantal watt )
ik wil namelijk achter ook even kleine LED knippertjes installeren die zijn geloof ik 1 watt, nu heb je weerstanden voor motoren van 10v en 21 v als ik het goed heb.

Thx!!

In de tekst staat een artikelnummer voor de weerstanden
 
Nog een laatste keer proberen. Heb een subframe voor een Hypermotard 796, originele demper en een achterbok beschikbaar.

Ga emigreren dus geen hoofdprijs vereist. PM even bij interesse.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan