Ducati Hypermotard part IV - het beest uit je desmodromen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij stond al een tijd op mijn verlanglijstje, maar het is er toch van gekomen: ik heb een paar weken geleden mijn Kawasaki Z1000 '06 ingeruild op een Ducati Hypermotard 1100 Evo uit 2010! Ik heb er nog maar een paar keer op kunnen rijden, maar iedere kilometer wordt de grijns op mijn gezicht breder... tijd voor een maatje grotere helm ;-)

Foto's volgen uiteraard nog een keer, maar ik heb wel al een vraag: iemand hier ervaring met het verhogen van de achterkant van de HM? Was bij mijn Z redelijk eenvoudig m.b.v. setje "dogbones"...

welkom hier....verhogen zal gaan via "hoogte versteller"

dat van die grijns herken ik........ :Y ..... _O- .... :W
 
Van harte John, ik heb zelf een vergelijkbare stap gemaakt van een z750, ik moet alleen nog een kleine twee weken wahten totdat ik van m'n Hyper kan genieten -O- geniet ervan!

P.s. Wellicht dat we een groupbuy kunnen doen voor een grotere helm :]
 
Na maanden van meelezen, kwijlen en sparen is het dan eindelijk zo ver; ik heb vandaag mijn Kawa Z750 ingeruild op een Hyper! *O* Na nog geen 200m was ik al verkocht, het enige nadeel was dat ik na de proefrit langs het ziekenhuis moest om die smile operatief te laten verwijderen! :] Ze is van 2007 en heeft slechts 8500km gelopen.
De fiets is al aardig compleet met 2-1 Termignoni systeem, DP zadel en het nodige carbon. Met verse riemen, beurt en achterband kan het genieten over een week of twee beginnen!

Het plan is om van de zomer richting de Alpen te gaan, hiervoor ben ik op zoek naar een paar flinke tassen. Heeft er nog iemand tips hiervoor? Een beetje googelen bracht mij bij deze tas, heeft er iemand ervaring mee?
http://www.italo-shop.com/product_i....html&XTCsid=c35183a5f9c01e69a32c5b9d2d4dfb52

Uiteraard pics or didn't happen :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Plannen voor de toekomst zijn evt de spiegels wisselen voor originele, de (veel te grote) valdoppen verwijderen, carbon kettingbeschermer en voorspatbord en tzt een Biggelaar kuurtje want daar lees ik wel erg veel goede verhalen over! Mocht er nog iemand tips hebben hoor ik dat natuurlijk graag!

Groeten Niels

P.s. Zijn er nog meer Hyper rijders uit Zeeland?

Niceeeee, gefeliciteerd! is het een 1100?
 
Hij stond al een tijd op mijn verlanglijstje, maar het is er toch van gekomen: ik heb een paar weken geleden mijn Kawasaki Z1000 '06 ingeruild op een Ducati Hypermotard 1100 Evo uit 2010! Ik heb er nog maar een paar keer op kunnen rijden, maar iedere kilometer wordt de grijns op mijn gezicht breder... tijd voor een maatje grotere helm ;-)

Foto's volgen uiteraard nog een keer, maar ik heb wel al een vraag: iemand hier ervaring met het verhogen van de achterkant van de HM? Was bij mijn Z redelijk eenvoudig m.b.v. setje "dogbones"...

Ook gefeliciteerd met de nieuwe fiets!
 
Eerste ritje van het seizoen is een feit, heerlijk kunnen rijden.
Bij GH de nieuwe Hyper bewonderd, en ff een burger gescoord.
Bij Molenaar de benodigde koffie gedronken.

De Zard demper klinkt heerlijk
 
Geef ff op tijd aan waar je ongeveer staat in de paddock anders moeten de mannen zo zoeken tussen al die Ducati's 8-)
Wij staan meestal uitgaande Strubbe opkomd veenslang :] :)
komen jullie camperen/meeting op paddock tijdens Ducati Clubrace 2013 ?,
waar ik aan deelneem met de 999

vanzelfsprekend iedereen welkom op het paddock voor een bak koffie.... :]


http://www.ducaticlub.nl/Flex/News/Display.aspx?PageID=24981&ID=8562

De Ducati Club Race wordt in 2013 gehouden op 24, 25 en 26 mei
 
Geef ff op tijd aan waar je ongeveer staat in de paddock anders moeten de mannen zo zoeken tussen al die Ducati's 8-)
Wij staan meestal uitgaande Strubbe opkomd veenslang :] :)

bij benzinestation rechts af, hek door, na grote kruispunt, 20-30 mtr rechts, vaste plek

can't miss........these colours

full
 
Zo, vandaag even 2 testritjes gemaakt, mocht helaas de panigale niet mee. Iets met "leeftijd" en "alleen maar als je interesse hebt om 'm te kopen". Mocht wel weer op een Multistrada GT die nagenoeg hetzelfde kost :') .

Multistrada was wel een leuk motortje, heel comfortabel, genoeg power, heerlijke vering.


Hypermotard 820 SP ook getest:

Voordelen:

- betere vering af fabriek, had er niks op aan te merken
- zithoogte, lekker hoog, lijkt net een echte supermotard
- nieuw zadel is comfortabeler

Nadelen:

- Power mist gewoon. Mid-hoge toeren trekt 'ie wel lekker, maar onderin heeft ie nog moeite. Kon er niet zo makkelijk wheelies mee maken als m'n eigen Hyper.
- Gashendel heeft helemaal geen weerstand, beetje lastig gasgeven, zeker in de race stand rijdt het niet fijn, in sport stand is het beter doseerbaar maar nog steeds niet je van het
- Hoofdremcilinder voelt een beetje zompig aan, je hebt minder gevoel van de remmen
- Koppelingshendel heeft geen gevoel. Het is een heeeeeel stuk lichter dan de hydraulische koppeling, maar heb nagenoeg geen gevoel van wat ik aan het doen ben.



Voor de rest wel een leuke fiets, maar heeft onderin gewoon meer power nodig.
 
Zo, vandaag even 2 testritjes gemaakt, mocht helaas de panigale niet mee. Iets met "leeftijd" en "alleen maar als je interesse hebt om 'm te kopen". Mocht wel weer op een Multistrada GT die nagenoeg hetzelfde kost :') .

Multistrada was wel een leuk motortje, heel comfortabel, genoeg power, heerlijke vering.


Hypermotard 820 SP ook getest:

Voordelen:

- betere vering af fabriek, had er niks op aan te merken
- zithoogte, lekker hoog, lijkt net een echte supermotard
- nieuw zadel is comfortabeler

Nadelen:

- Power mist gewoon. Mid-hoge toeren trekt 'ie wel lekker, maar onderin heeft ie nog moeite. Kon er niet zo makkelijk wheelies mee maken als m'n eigen Hyper.
- Gashendel heeft helemaal geen weerstand, beetje lastig gasgeven, zeker in de race stand rijdt het niet fijn, in sport stand is het beter doseerbaar maar nog steeds niet je van het
- Hoofdremcilinder voelt een beetje zompig aan, je hebt minder gevoel van de remmen
- Koppelingshendel heeft geen gevoel. Het is een heeeeeel stuk lichter dan de hydraulische koppeling, maar heb nagenoeg geen gevoel van wat ik aan het doen ben.



Voor de rest wel een leuke fiets, maar heeft onderin gewoon meer power nodig.

:') the Jokes..

Maar de 20 extra paardjes doen dus niet echt veel goeds voor het wheelievermogen?
 
Er had toch iemand hier een 820 besteld? Kan de post alleen niet meer vinden. Vraag me af waarom de 820 en niet een 1100...
 
Er had toch iemand hier een 820 besteld? Kan de post alleen niet meer vinden. Vraag me af waarom de 820 en niet een 1100...


1100 - 2V luchtgekoeld blok, bestaat niet meer, althans in de Hyper... :( .... ;( ... :X

nieuwe blok is een 820 - 4V water gekoeld..... :r

2V = 2 kleppen per cilinder = desmo due valvole
4V = 4 kleppen per cilinder = desmo quattro valvole
 
Laatst bewerkt:
Ja ik wist dat er een nieuw enkel blok was ipv de 2 verschillende modellen, maar waarom hij dan geen oudere heeft gekocht als die 820 toch beduidend 'minder' is
 
2kleppers worden alleen nog in de monsters gebruikt voor zolang het duurt ;( ;( ;( ;( Ducati zou er goed aan doen om juist een mooie supersport met 2klepper blok te bouwen *D *D Blijft de Hyper 2klepper evo eigenlijk nog gewoon nieuw leverbaar of gaat die er ook uit,als die er al niet uit is ;(
1100 - 2V luchtgekoeld blok, bestaat niet meer, althans in de Hyper... :( .... ;( ... :X

nieuwe blok is een 820 - 4V water gekoeld..... :r

2V = 2 kleppen per cilinder = desmo due valvole
4V = 4 kleppen per cilinder = desmo quattro valvole
 
2kleppers worden alleen nog in de monsters gebruikt voor zolang het duurt ;( ;( ;( ;( Ducati zou er goed aan doen om juist een mooie supersport met 2klepper blok te bouwen *D *D Blijft de Hyper 2klepper evo eigenlijk nog gewoon nieuw leverbaar of gaat die er ook uit,als die er al niet uit is ;(

Ik denk dat de tweeklepper niet meer een lang leven beschoren is. Is 1 van de redenen geweest om mijn 1000ds te laten tunen. Ik vind het tweekleps blok gewoon superfijn. Inruilen hoeft van mij niet zo snel. Krijg toch geen donder meer terug als inruil :')
 
Er had toch iemand hier een 820 besteld? Kan de post alleen niet meer vinden. Vraag me af waarom de 820 en niet een 1100...

Ik was vorige jaar december opzoek naar een nieuwe Hypermotard EVO 1100 SP MY 2012,
Helaas was deze in Nederland niet meer leverbaar, was effe balen.
Wetende dat de nieuwe SP helaas minder koppel heeft, maar verder veel plus punten toch maar de knoop doorgehakt en MY2013 besteld.
 
Vind zelf ook het 2klepper blok super,heb al heel wat ducati's gehad waaronder ook 4kleppers maar kom toch steeds weer op een 2klepper terug :) Eens kijken of we de hyper eens wat langer kunnen houden 8-)
Ik denk dat de tweeklepper niet meer een lang leven beschoren is. Is 1 van de redenen geweest om mijn 1000ds te laten tunen. Ik vind het tweekleps blok gewoon superfijn. Inruilen hoeft van mij niet zo snel. Krijg toch geen donder meer terug als inruil :')
 
Hoi,

Op aanraden van Corné meld ik me hier ook maar eens!
Rijd momenteel nog op een Yamaha R6 (sorry voor het schelden :P ) En woon in den bosch, bij Corné om de hoek. Hij heeft mij zoals vele besmet met het Hypermotard Virus.

Nu ben ik een tijdje opzoek naar een ''geschikte'' Hypermotard 1100.
Ik wil graag al een Hypermotard die al in bezit is van een Termignoni uitlaat enz.
Dit vooral omdat mijn vriendin een motor al niet leuk vindt laat staan dat ik nog veel euros uit wil geven aan een uitlaat(systeem) |( .

In nederland staan er dus ook niet veel te koop dus twijfel ik of ik er één ga importeren uit Engeland. Als jullie hier ervaringen mee hebben hoor ik het graag!

Ook als jullie er één te koop weten wil ik het graag weten!

Dan hoop ik me snel te melden als Hypermotard bezitter *O* :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan