Wegens voorgenomen aanschaf van een andere motor mag mijn Indiana 750 weg.
Ik heb haar indertijd gekocht om een beetje op te knappen en goed rijdbaar te maken, en later eventueel ombouwen naar een caféracer of scrambler, maar dat laatste gaat er niet van komen.
Ondertussen is er wel een en ander aan vernieuwd en gedaan voordat ik haar heb weggezet in de opslag.
Onder andere:
1. Kleppen gesteld
2. Riemen en vaste rollen vervangen
3. Nieuwe Motobatt accu
4. Motor geflushed, verse olie en filter
5. Carburateurs gereinigd, vlotters, naalden en pakkingen vervangen
6. Benzinekranen hersteld en uitgedroogde leidingen vervangen.
7. Zekeringhouder vervangen
8. Bekabeling dynamo in het blok vervangen
De motor is van 26 juni 1990 en heeft nu afgelezen bijna 47000 km gereden.
Het is een mooi en goed lopend blokje, een motor waar je nog lang plezier van kan hebben, origineel zoals ze is, of als basis voor een project.
Heeft ze dan geen minpunten?
Ja, in alle eerlijkheid wel, zo werkt het remlicht niet als je met de achterrem remt, met de voorrem werkt alles prima, bij gas loslaten met ingeknepen koppeling zakt het toerental niet meteen naar stationair, en voor het mooie mag er een ander stuur op.
erder een topper, het zou zomaar een klassieker in spe kunnen worden, die er voor haar leeftijd buiten de normale beschadigingen die bij een motor van 30 jaar oud horen nog verrassend goed uitziet.
Als ik een beetje rondkijk beginnen de prijzen voor een nette 750 vanaf € 2000,-, op buitenlandse sites liggen ze nog hoger.
Ik wil haar scherp geprijsd van de hand doen, en vraag € 1750,-,
Binnen het redelijke is er nog een beetje onderhandelingsruimte.
Ik heb haar indertijd gekocht om een beetje op te knappen en goed rijdbaar te maken, en later eventueel ombouwen naar een caféracer of scrambler, maar dat laatste gaat er niet van komen.
Ondertussen is er wel een en ander aan vernieuwd en gedaan voordat ik haar heb weggezet in de opslag.
Onder andere:
1. Kleppen gesteld
2. Riemen en vaste rollen vervangen
3. Nieuwe Motobatt accu
4. Motor geflushed, verse olie en filter
5. Carburateurs gereinigd, vlotters, naalden en pakkingen vervangen
6. Benzinekranen hersteld en uitgedroogde leidingen vervangen.
7. Zekeringhouder vervangen
8. Bekabeling dynamo in het blok vervangen
De motor is van 26 juni 1990 en heeft nu afgelezen bijna 47000 km gereden.
Het is een mooi en goed lopend blokje, een motor waar je nog lang plezier van kan hebben, origineel zoals ze is, of als basis voor een project.
Heeft ze dan geen minpunten?
Ja, in alle eerlijkheid wel, zo werkt het remlicht niet als je met de achterrem remt, met de voorrem werkt alles prima, bij gas loslaten met ingeknepen koppeling zakt het toerental niet meteen naar stationair, en voor het mooie mag er een ander stuur op.
erder een topper, het zou zomaar een klassieker in spe kunnen worden, die er voor haar leeftijd buiten de normale beschadigingen die bij een motor van 30 jaar oud horen nog verrassend goed uitziet.
Als ik een beetje rondkijk beginnen de prijzen voor een nette 750 vanaf € 2000,-, op buitenlandse sites liggen ze nog hoger.
Ik wil haar scherp geprijsd van de hand doen, en vraag € 1750,-,
Binnen het redelijke is er nog een beetje onderhandelingsruimte.
Bijlagen
-
111385670_2715779078704117_4693403862688975165_n.jpg103,3 KB · Weergaven: 14
-
111798315_2715779202037438_346162199480664654_n.jpg96,5 KB · Weergaven: 13
-
115705462_2715779155370776_2454391249782725522_n.jpg102,4 KB · Weergaven: 13
-
115803155_2715779135370778_6598529103182841285_n.jpg62,3 KB · Weergaven: 15
-
116038454_2715779255370766_5982657681296479284_n.jpg71,8 KB · Weergaven: 14