Ducati, Kawasaki of Honda, hulp bij kiezen

paultje_007

MF'er
1 sep 2009
56
0
Hallo allemaal,

wie kan mij helpen met goede recensies/reviews over het kiezen van een motor voor mij.
Ik ben op zoek naar een snelle motor maar kijk niet zozeer naar de snelste van de drie merken maar naar de meeste mooie en fijnste.
Ik zie daarom ook graag een motor als volgt:
- Een strak design wat inhoud dat ik graag de uitlaat uit zie monden onder het achterzitje. Dus niet 1 of 2 uitlaat(en) langs het achterwiel. Daarbij een mooi spitse achterkant met in de kap het achterlicht en knipperlichten verwerkt. Dus niet van die uitstekende blinkers en een rond of vierkant blok van een remlicht maar gestroomlijnt met de kap. Ook natuurlijk voor de knipperlichten weggewerkt in de kap. Geen uitstekende knipperlichten. En 'booskijkend(e)' voorlicht(en), en niet dus 1 vierkant voorlicht of van die rondjes.
- Comfortabeliteit (als je dat zo spelt): een motor waar je met 1.80m lang niet snel last van je rug krijgt. En evt. nog een passagier mee zou kunnen nemen. (minst belangrijke maar toch wel handig).

Nu heb ik een paar motoren gezien die me aanspreken, en nu vraag ik dus jullie of jullie weten welke beter bij mij zou passen met deze wensen. En een algemene versus testreview van deze motoren. (max snelheid, max torgue, max koppel, beste wegligging, onderhoud, prijs, duurzaamheid)

Hier mijn selectie, mochten jullie nog een merk/type weten zet 'm er maar bij:
- vriend van me heeft net een Honda CBR600RR aangeschaft. Erg mooi. Weet niet welk jaar, volgens mij 2006. Mooi weggewerkt uitlaat, mooi achterlicht, strakke voorkant. De 2009 is ook mooi, alleen ik vind achterlichten met knipperlichten in de achterspatborden niet mooi, deze zouden in de body moeten zitten.
- volgende is tot nu toe mijn favoriet: de Ducati 848 uit 2008/2009. Zeer strak, maar ik heb verhalen gehoord dat Ducati niet al te best is onder de motoren. (zeg maar een ferrari, mooi, gewillig, maar wat te commercieel geworden. Niet zoals een lambo, porsche of bugatti). En naast de 848 heb je natuurlijk ook de 1048 en 1148? Wat is precies het verschil buiten de zwaardere motor, dus qua design?
- en m'n 3e keus: de Kawasaki 'Ninja' ZX-6R of ZX-10R uit 2006 respectievelijk 2007. Ook mooi kontje met de uitlaat en de lichten, mooie voorkant. Verder weinig op aan te merken. Wel raar dat de 2009 versie de uitlaat aan de zijkant heeft. En ook maar 1 en een kleintje. WTF? Daarentegen is de 2009 voorkant meer een succes. Behalve de knipperlichten aan de stang van de spiegels, waarom niet net als de Ducati in de spiegelkop zelf?

Dit zijn mijn ideëen. Wie kan deze drie merken met bijbehorende beste type en jaartal naast elkaar leggen wat het beste bij mijn wensen past in een soort vs. style?

Één ieder bedankt.
Groet Pallemans
 
1048 en 1148 kun je alvast schrappen, deze bestaan niet. :+
De 848/1098/1198 hebben de mooiste looks.
848 heeft trouwens een natte koppeling en mist de 'karakterrammel' van de 1098/1198.
Aangezien het jouw niets uitmaakt of het een 2- of 4clilinder, 600cc of 1000cc is zou ik voor de 1198S gaan.
Persoonlijk zou ik meer naar het karakter van de motor kijken dan alleen naar het uiterlijk.
En daarnaast gewoon proefritten maken op diverse motoren.
 
Laatst bewerkt:
Meest mooie.... |(

Smaken verschillen, dus kom je hier toch niet uit.

En voor de rest: proefritten zelf maken...kom je hier ook niet uit.

En ducati; 1048/1148 bestaan niet.... _O- en de verschillen kun je zelf ook op zoeken....

succes.
 
Er zijn natuurlijk goede redenen waarom Kawasaki de uitlaat weer naast de motor heeft geplaatst ipv in het kontje, namelijk het gewicht van de motor meer naar onder plaatsen zodat de motor neutraler stuurt.

En je "klacht" over de manieren van hoe fabrikanten knipperlichten en spatborden maken hebben meestal te maken met richtlijnen vanuit Europese richtlijnen. Maar vaak zijn hier genoeg aftermarket oplossingen voor te vinden zoals LED remlichten met ingebouwde knipperlichten en kortere kentekenplaathouders.

Ik denk zelf dat je teveel op het uiterlijk afgaat en meer moet kijken naar rij eigenschappen en zithouding/comfort. Zelf geef je namelijk aan dat je wel wat comfort zoekt en als je dan gaat kijken naar een Ducatie 848 zul je die bij deze niet vinden. Ding stuurt als een plank maar zo hard is de zit ook.
 
ach ja dudes, ik bedoel ook de 1098 en 1198. HAHAHAHA

Ik wil er trouwens 1 toevoegen de Yamaha R1 volgens mij 2004. Ik zag een mooie als je googled "yamaha r1 white" 2e afbeelding.
Ok deze is aardig 'custom' gemaakt, maar dat kunnen wij ook!

Dus is de yahama r1 ook goed?

Enne, wat ik bedoel met mooi enzo, ja ik weet dat smaak altijd persoonlijk is maar gezien m'n wensen en soms zie je geen mooie afbeeldingnen van kontjes en voorkanten van motoren, misschien weten jullie wel welke van deze de mooiste van mijn wensen heeft.

Enne, misschien nog wat specs van deze motoren, wat reacties over bevindingen van weggedrag?
Succes en bedankt alvast.
 
kijk daar kunnen we wat mee Sjorrit, de Ducati is dus een plank...
Die gaat dus maar meteen naar de 4e plek! :-)

Had al eerder gelezen dat ie wel moeilijk stuurt maar wel goede vering heeft, je voelt geen hobbeltjes. Maar dat dus de zitting oncomfortabel is weet ik bij deze nu ook.
 
Laatst bewerkt:
je bent appels met peren aan het vergelijken. Wat is je budget, want voor een 848 uit 2008/09 koop je ook 2 stuks zx6R-en of CBR600.

Ga eerst proefrijden en zoek uit of je wel een persoon bent die op een 2 cilinder wil rijden. Het moet je namelijk wel bevallen.


Wat rij je nu eigenlijk?

edit: de duc is zeker geen plank, maar wel standaard straf geveerd en dat rijdt alleen maar prettiger als je een beetje gas geeft, maar zoals bij iedere motor is er een mogelijkheid om deze af te stellen naar jouw wensen.

kijk eens op bijv :motofreaks.nl, moto.nl, motorrad.de of ga naar de bieb en kijk daar eens in de motorbladen mbt tot tests.

Beter een plank dan een ritje op een stuk kauwgom.
 
Laatst bewerkt:
mja, 3 verschillende motoren. btw de duc zit in een totaal ander budget dan een 2007 kawa en 2006 honda. Zeg maar x2.

Duc is wel het mooiste :) Kijk ook is naar een 749 modeljaar 2005 (verbeterde canbus besturing, deugdelijke bevestiging uitlaat, geen/minder elektrische storingen, herkenbaar aan dikkere achterbrug en "dichte" neus) is behoorlijk betrouwbaar, met onderhoudsintervallen van 12.000km. Deze is ook goed rond de 8000,- te vinden. Daar pas je ook makkelijk op, ik ben er zelf naar aant kijken. Ik ben 1,87 en mn benen raken nergens de kuip )ze vallen meer langs het frame). Kawasaki is hierin ook wel vrij ruim. De honda is voor mij geen optie, motor voor dwergen... knieen wapperen als een vlaggetje naast de motor, kont is ook wat laag van de Honda waardoor de motor nogal laag en klein lijkt vergeleken met de rijder, esthetisch gezien dan :+
Groene kawa 2007 model is ook mooi glad, weinig onnodige lijntjes in het ontwerp, uitlaatje sjiek weg gewerkt enz enz. Maar... met de Duc ben je meer "het mannetje" en heeft meer koppel onderin (fijner voor rustig "laag toerig" rijden). De kawa en honda zullen ongetwijfeld als een raketje langszij zeilen in de top.

2008 duc 848 zal ergens rond de 12000-13000 euro zitten. Ook geen ervaring mee.
De honda en kawa 7000-8000 euro.
 
Laatst bewerkt:
OK effe nog voor de duidelijkheid: Money is no problem.
Enne, ik rij nu niks, ik wil eerst een beetje, voornamelijk op internet, zoeken naar een paar modellen zodat ik daar gericht mee naar een dealer kan gaan en niet duizenden modellen moet aflopen of na hoef te vragen.
Maar ook een beetje om de wat oudere modellen 2004 tot 2007 (yamaha en kawasaki) qua prijs in te schatten op de particuliere 2e hands markt.

En ik heb al met vele producten van kleine spulletjes tot reizen tot auto's en computers geleerd dat het internet (forums) een veel betere recensie kan geven dan 1 redacteur van een motorblaadje die 1 tot 5 sterren geeft aan degene waar die het meeste geld qua reclame voor krijgt. Ik vind het internet vaak qua ervaringen die mensen delen veel aangenamer en vaak ook betrouwbaarder dan professionals die het voor hun werk doen om iets over iets te schrijven.


Ik wil graag een wit met zwarte motor.
Tot nu toe komt denk ik de Kawasaki ZX-10R uit 2007 nog op de 1e plek. Maar vind de Ducati 848 toch ook nog echt mooi. Zeker een 2e plek!

Misschien kunnen jullie mijn top 4 nog veranderen.
 
Als geld dan toch niet boeit:

MV Agusta F4 312RR 1078
1078rr312-start.jpg


Of een iets goedkopere maar ook een hele mooie motor, en het is een 3 cilinder :} :

Triumph Daytona 675 SE 2009
triumph_daytona_675_se_09.jpg


Triumph Daytona 675 SE 2008
2008-Triumph-Daytona675specialeditionb.jpg
 
Laatst bewerkt:
naja aangezien het je eerste motor wordt en "money no problem" is zal ik gewoon de motor kopen die jij "de mooiste" vind. Daar op rond rijden en over 2-3 jaar kijken naar een andere. Want jij gaat toch niet direct alles uit een motor halen waardoor je op 2-3 pk meer of minder gaat letten.
 
met al het respect, maar je weet niet wat je wilt. ga proefrijden en bepaal zo welke motor je wilt kopen. die eisen van knipperlichten hier en niet daar en dit en dat en zo en sus, da's redelijk gay. koop een motor die je aanspreekt door zijn rijgedrag en laat die bling bling dingen liggen. verder praat je over motoren uit 2004 of 2005 als zijnde "oud", ben je uberhaupt lekker?
 
De Duc valt toch echt af! De mijne heeft namelijk losse knipperlichten bij de kentekenplaat bungelen..

Er werd geopperd dat een 848 als een plank rijdt, heb je ooit op een, veringtechnisch gezien, goed afgestelde gereden? Standaard staat de schokdemper namelijk helemaal dichtgedraaid qua ingaande demper. Wereld van verschil als je even langs iemand met verstand van zaken gaat!
 
kijk daar kunnen we wat mee Sjorrit, de Ducati is dus een plank...
Die gaat dus maar meteen naar de 4e plek! :-)

Had al eerder gelezen dat ie wel moeilijk stuurt maar wel goede vering heeft, je voelt geen hobbeltjes. Maar dat dus de zitting oncomfortabel is weet ik bij deze nu ook.

Waar heb je dat gelezen?? Ding stuurt 10x beter dan bijvoorbeeld een GSXR600 uit 2008/9. Mja, dat staat niet in boekjes of op internet dus ik zal het wel mis hebben...

Mooi die boekjeswijsheid!
 
Er zijn natuurlijk goede redenen waarom Kawasaki de uitlaat weer naast de motor heeft geplaatst ipv in het kontje, namelijk het gewicht van de motor meer naar onder plaatsen zodat de motor neutraler stuurt.

En je "klacht" over de manieren van hoe fabrikanten knipperlichten en spatborden maken hebben meestal te maken met richtlijnen vanuit Europese richtlijnen. Maar vaak zijn hier genoeg aftermarket oplossingen voor te vinden zoals LED remlichten met ingebouwde knipperlichten en kortere kentekenplaathouders.

Ik denk zelf dat je teveel op het uiterlijk afgaat en meer moet kijken naar rij eigenschappen en zithouding/comfort. Zelf geef je namelijk aan dat je wel wat comfort zoekt en als je dan gaat kijken naar een Ducatie 848 zul je die bij deze niet vinden. Ding stuurt als een plank maar zo hard is de zit ook.

Kan aan mij liggen maar ik vind een 1098 toch anders behoorlijk goed sturen :Y
848/1098/1198 hebben dezelfde opbouw dus kwa stuureigenschappen zal er weinig verschil inzitten :N

Dat van die keiharde zit klopt wel :/ maar daar wen je aan :+
 
Holy crap, dat zijn nog is een paar meer mooie mogelijkheden.
Ja en die Ducati is ook gaaf, welk type is dat? Maar ja 70.000 is toch echt iets teveel. Tussen de 15.000 en 17.500 is hoog zat dacht ik.
Mooi, mooi mensen, ik ga effe naar wat Triumphen kijken.
Weet iemand hoe dit merknaam uit de testen komt? Globaal?

En, mooi de verschillende reacties over Ducati. De één zegt dat ie snel kapot gaat, de ander dat het een plank is, en weer een ander zegt dat het de beste motor allertijden is. Zo breng je tenminste discussie op gang.
 
Kan aan mij liggen maar ik vind een 1098 toch anders behoorlijk goed sturen :Y
848/1098/1198 hebben dezelfde opbouw dus kwa stuureigenschappen zal er weinig verschil inzitten :N

Dat van die keiharde zit klopt wel :/ maar daar wen je aan :+


Nou dat komt omdat ik een filmpje zag waarin ze zeggen dat de 1098 of 1198 lichtere velgen heeft dan de 848 ofzo en dat dat makkelijker is om van oor naar oor te liggen?
Dus volgens mij, ondanks dezelfde opbouw zit er wel verschil in weggedrag.
 
Holy crap, dat zijn nog is een paar meer mooie mogelijkheden.
Ja en die Ducati is ook gaaf, welk type is dat? Maar ja 70.000 is toch echt iets teveel. Tussen de 15.000 en 17.500 is hoog zat dacht ik.
Mooi, mooi mensen, ik ga effe naar wat Triumphen kijken.
Weet iemand hoe dit merknaam uit de testen komt? Globaal?

En, mooi de verschillende reacties over Ducati. De één zegt dat ie snel kapot gaat, de ander dat het een plank is, en weer een ander zegt dat het de beste motor allertijden is. Zo breng je tenminste discussie op gang.

Ducati aankoop tips


8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan