Ducati m600

Rijgie1994

Rookie
10 jan 2017
14
5
Herkingen
Goede avond,

Mijn motor doet af en toe stoteren bij meer gas geven en trekt dan ineens door, na advies heb ik er een flesje forte ingegooid en efgetankt, ik merkte duidelijk verschil in power. Nu 2 weken later wil hij plots niet meer starten, na gekeken te hebben bleek in de benzine filter veel rotzooi te zitten, zoveel dat de doorstroming belemmerd wordt. Ik heb deze er ondertussen uit gehaald en de tank leeg laten lopen en gedomonteerd,

Hoe kan ik de tank het beste doorspoelen zodat al het losse vuil eruit gaat ?

MR
 
Met dezelfde benzine die je eruit gehaald hebt. Vooraf wel even door een zeef of (koffie)filter laten lopen om de rotzooi eruit te halen. Idealiter demonteer je de tank even om goed te kunnen schudden
 
Filter is ondertussen vervangen en tank uitgespoeld, hij happert nog steeds volgende stap zijn de carburateurs schoonmaken.

Nu ben ik mijn ketting aan het schoonmaken en vroeg ik mij af of dit onderdeel zo hoort te zitten, en waar deze voor dient



Mr
 

Bijlagen

  • 3C647D83-53C1-4635-9BDE-604734C0B4B6.jpeg
    3C647D83-53C1-4635-9BDE-604734C0B4B6.jpeg
    280,4 KB · Weergaven: 84
Hoort deze niet in de gaten te vallen ? Het lijkt nu of hij er door heen geschoten is
Nee, dan zou het tandwiel er juist aflopen. Nu zitten de splines tegenover elkaar, waardoor het tandwiel geen zijwaartse beweging kan maken. Er zit hiervoor een gleuf in de as. Je haalt het tandwiel eraf door de schroefjes eruit te draaien, het borgplaatje iets te draaien zodat de splines langs elkaar heen kunnen schuiven en dan eraf te trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan