Ducati M900 Monster Turbo

pinin39

MF veteraan
24 apr 2004
2.241
0
borger
Een kennis van mij heeft na vier maanden geen rijbewijs (oom agent was niet zo blij met hem) zijn rijbewijs weer terug en was vandaag even op de motor

ik heb even foto's geschoten met de telefoon

Een ducati Monster M900 met TURBO !!! :}

erg lekker geluid

Afb033.jpg

Afb034.jpg

Afb035.jpg

Afb036.jpg

Afb037.jpg
 
WOW , dat lijkt me helemaal top!!

Een mooie V-Twin met Turbo !! Heeft ie ook zo'n blow off valve
psst bij overschakelen (of wastegate ofzo)

Ontzettend veel koppel onderin en op hogere toeren pakt de turbo het helemaal op !!

Lijkt me fantastisch zo'n ding.
}) }) }) }) }) }) })

(Bij voorbaat al bloedsnel zo'n M900)
 
Kun je met je mobile geen soundfile opnemen??

Dat willen wij horen, of een filmpje met goed geluid!!!

ALs je dat kan........................ :}
 
Rij zelf een fzr600 waar ik erg blij mee ben (eerste motor)
maar dit is echt om te janken .... ZO MOOI !!!

ik ben altijd van slag als ik een ferrari hoor , maar dit is ook slikken hoor.
zal volgende keer even filmpje opnemen !

echt geweldig ... pk's ??? heb geen idee maar denk wel genoeg

zijn collega heeft een CBR600 en kan redelijk meekomen .... als hij zijn gas inhoudt , als ie aan de gashendel komt schijnt alles op te houden !!!!

de wastgate is erg klein en zit net achter de turbo , maar ja TTSSSST bekend van elke mooie turbo !

heb zelf een GTV Turbo V6 als auto en ook daar is de sisss wel het allermooiste
 
Rij zelf een fzr600 waar ik erg blij mee ben (eerste motor)
maar dit is echt om te janken .... ZO MOOI !!!

ik ben altijd van slag als ik een ferrari hoor , maar dit is ook slikken hoor.
zal volgende keer even filmpje opnemen !

echt geweldig ... pk's ??? heb geen idee maar denk wel genoeg

zijn collega heeft een CBR600 en kan redelijk meekomen .... als hij zijn gas inhoudt , als ie aan de gashendel komt schijnt alles op te houden !!!!

de wastgate is erg klein en zit net achter de turbo , maar ja TTSSSST bekend van elke mooie turbo !

heb zelf een GTV Turbo V6 als auto en ook daar is de sisss wel het allermooiste


ah jammer was wel benieuwd naar de 'winst'...

offtopic
Is dat leuk zo`n gtv met alle power op de voorwielen? :+
(hoeveel eigenlijk?)
 
Mmmm. Volgens mij ken ik deze bike. Als het idd die bewuste motor is, is vroeger van een dame geweest. Heeft als ik me niet vergis iets van 105 aw pk's (met een relatief geringe overdruk). Maar dat was in 1996 o.i.d. wellicht is er in de tussentijd iets aan gewijzigd. Meende dat deze motor toen zelfs nog de standaard compressie-verhouding had, wat an sich redelijk ongebruiklijk is, meestal wordt deze bij drukvulling drastisch verlaagd.
 
Heeft heel lang te koop gestaan bij Koerhuis motoren in Lemelerveld en heeft ooit in de vorige eeuw uitgebreid in het DucatiClubNederland blad Strada gestaan.
 
offtopic
Is dat leuk zo`n gtv met alle power op de voorwielen? :+
(hoeveel eigenlijk?)

Ja hoor , 230 PK . da's leuk en bij 3000 toeren SSSSSSSSS en knal
en je bent alweer een auto voorbij !

nee , echt dat rijdt super en dankzij goeie banden , speciale remschijven en aangepast motormanagement blijft het allemaal ook handelbaar (ABS/EBS/TC helpt ook)
 
hopenlijk blijft het heel , mijn monster kon niet eens twin spark aan
 
Heeft heel lang te koop gestaan bij Koerhuis motoren in Lemelerveld en heeft ooit in de vorige eeuw uitgebreid in het DucatiClubNederland blad Strada gestaan.


heeft iemand daar een kopie van ???

de huidige eigenaar weet dat het bijzonder is , dat heeft de ducati dealer hem al uitgelegd maar misschien leuk als we hem dat zwart op wit kunnen laten zien !!
 
Respect hoor :}
Lijkt me echt gaaf een turbo op je bike, niet om de rijeigenschappen maar puur voor het geluid :9~
 
Ja hoor , 230 PK . da's leuk en bij 3000 toeren SSSSSSSSS en knal
en je bent alweer een auto voorbij !

nee , echt dat rijdt super en dankzij goeie banden , speciale remschijven en aangepast motormanagement blijft het allemaal ook handelbaar (ABS/EBS/TC helpt ook)

blokje heeft standaard 220pk op kruk was het niet (of welke heb je, 3.0 + turbo of 2.0 met standaard turbo (dacht ik) ? geluid is iig super. Maar jij hebt dankzij turbo nu 230 op de wielen? das niet zo`n heel grote winst, verder het blok standaard gelaten en met lage druk rijden?

tot zover off topic gelul.

On topic> filmpje!
 
VANDAAG nog even weer bezoekje gehad van mijn turbo makker
en hij zocht dat artikel over zijn motor !!!

wie kan ons helpen ?


mag in het voorjaar even een weekendje dat monster mee !!!!

IK GA NAAR DE TT-BAAN OLE OLE !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan