Ducati m900s

3 dec 2005
39
0
utrecht
Ik moet nog een jaar op 25kw rijden en mijn viragotje heeft het eindelijk begeven. Hij start niet, de ketting is bijna op, de balhoofdset moet vervangen worden en de seal-ring van de rechter voorpoot lekt olie op mijn remmen... Ik ben dus wel toe aan een nieuwe fiets.

Nu was ik op zoek naar een monster 600 (rood natuurlijk) maar onderweg kwam ik echt een heule mooie gecustomisede M900s :9~ tegen (alle monsters zijn sowieso mooi, maar deze is wel exceptioneel!). Nou vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft met een M900 op 25 kw ;( . Zou het heel belachelijk zijn om zo'n beestje tot 25kw terug te laten voeren?

En zou het mogelijk zijn dit terugvoeren te doen door gewoon de gashendel te versleutelen zodat je gewoon minder gas kan geven, maar zodat er verder niks aan het blok veranderd (dit is toch minder slecht voor de motor ivm de juiste brand-/zuurstof verhouding?).
 
Een zx-6r is ook zo afgezaagd... Ze zijn wel gaaf hoor, daar niet van! Maar deze monster is wel echt retevet! En ik ga geen link plaatsen want anders word ik bang dat iemand anders hem wegkaapt.

(lekker zo'n publiek monoloogje)
 
Een zx-6r is ook zo afgezaagd... Ze zijn wel gaaf hoor, daar niet van! Maar deze monster is wel echt retevet! En ik ga geen link plaatsen want anders word ik bang dat iemand anders hem wegkaapt.

(lekker zo'n publiek monoloogje)

Je kunt natuurlijk een foto plaatsen van een soortgelijke motor. ;)
 
Bel de lokale ducati dealer zou ik zeggen om te kijken of het officieel kan. Zels zou ik het gewoon doen, op gaskabel begrenzen is goed te doen bij Ducs (wordt ook gedaan bij de officiele manier afvoeren monster600).
Reken er wel vast op dat je met uitdraai moet gaan rijden maar er zijn genoeg verzekeringen die daar niet moeilijk over doen.

Succes en wel ff een foto laten zien als je hem hebt dan he!
 
Zal ik zeker doen! Hij ziet er zo vet uit dat als ie in mijn bezit komt ik elke kans om te posen aan zal grijpen 8-) .


Maar voordat het zover is, heb ik weer een paar vraagjes :? :

Dat hele rijden met uitdraai vind ik maar een beetje eng wat het juridische vlak betreft. Zijn er al gevallen bekend van mensen die gevallen zijn met hun niet officiële 25kw motor?

Aansprakelijkheid bij een ongeval ben ik als de dood voor dus ik zal alles doen om die te vermijden (gewoon geen ongeval krijgen, weetik :+ , maar je hebt nou eenmaal niet alles onder controle).

Oh en hoe duur zou zo'n import/export truukje ongeveer kosten? Tot 2 keer toe, want ik wil hem uiteindelijk natuurlijk wel weer op vol vermogen :] .
 
Hmmm... Ik ga hem toch niet kopen. Hij heeft al 45000 km op de teller en het is wel een eindje reizen om hem te zien.. Vanuit utrecht naar het puntje van NH.
Maar er is ook goed nieuws:


Ik heb net gehoord Dat de s2r ook op 25kw te zetten is (kan iemand voor mij verifieren of dit ook officieel kan? Ik heb zelf al de dealer gebeld, maar je hoort vaak dat die ook altijd maar wat roepen, en het tel.nr. van Ducati Benelux themselves kan ik nergens vinden...). Dus ik ga, denk ik, voor de S2r :] !.. op 25kw '(

De vraag is alleen of ik een nieuwe of een minder nieuwe (aka 2dehands) ga kopen. Ik heb er een zien staan op marktplaats uit 02-2005 gezien, met 5000 km op de teller. Hij is helemaal origineel, heeft geen schade gehad en is, voor zover dat nodig was, bij de dealer onderhouden.
Wat is een beetje een redelijke prijs voor zoiets volgens jullie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan