Ducati met een probleempje

Tripple R

Rookie
11 nov 2003
9
0
Holten
Roy is de naam en ik heb sinds kort een Ducati 750 SS uit 1997.
Echter na een paar honderd km gereden te hebben klopte er iets niet.
De motor sloeg gewoon af! Starten, en hij liep weer. Na verder onderzoek blijkt de uitlaat bij het afremmen, op de moter, licht te knallen. Ontsteking misschien te laat? Verder met afremmen moet ik hem af en toe aan de praat houden. Erg ongemakkelijk allemaal. Iemand vertelde me dat het met nieuwe bougies waarschijnlijk over is.......Wie kent dit probleem?

Alvast bedankt....

-Roy-

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/48922/ae20678bf9a58b8b932785b38f7c4a60 (marktplaats4.JPG)​
 
full
 
Misschien kleppen stellen????
Als mijn ducati pantah deze verschijnselen krijgt is het kleppen stellen en het probleem is over.
Roy is de naam en ik heb sinds kort een Ducati 750 SS uit 1997.
Echter na een paar honderd km gereden te hebben klopte er iets niet.
De motor sloeg gewoon af! Starten, en hij liep weer. Na verder onderzoek blijkt de uitlaat bij het afremmen, op de moter, licht te knallen. Ontsteking misschien te laat? Verder met afremmen moet ik hem af en toe aan de praat houden. Erg ongemakkelijk allemaal. Iemand vertelde me dat het met nieuwe bougies waarschijnlijk over is.......Wie kent dit probleem?

Alvast bedankt....

-Roy-
 
Wanneer heeft hij voor het laatst een grote-beurt gehad???
Ik heb zo'n vermoeden dat dat al een tijdje geleden is?
Ga daarvoor naar een specialist,niet naar een of ander motor-huis!!!
Het is ook mogelijk dat het met een verwarming's setje (carb.)is verholpen.

Groet 8-)


Ziet er goed uit....vooral die bloemen op je tank ;)
 
ja dat zou zo goed kunnen... alle verschijnselen van onderhoud dat niet gedaan is.,... enk dat een grote beurt bij een goed dealer je van je probeelm af kan helpen....

Of stel de vraag eens hier, http://www.dcnforum.com (www.dcnforum.com)
 
Door de hoge luchtvochtigheid icm de lage temperatuur in je venturi bevriest het stationaire gedeelte in je carburateurs .
er is een origineele carb verwarmingset leverbaar bij je dealer,ik heb voor nood wel eens 2 20watt gloeilampen in het luchtfilterhuis gemonteerd en dat werkte ook prima(voor de zeurders stationair verbruikt een motor maar heel weimig lucht)
succes in deze duc onvriendelijke maanden.
 
:)
Ik ben blij met de response die ik heb mogen ontvangen....
Ik ga eerst de bougies bekijken/vervangen, mocht er geen verandering optreden ga ik verder met het stellen van de kleppen.
Tevens zal ik de temperatuur van de carburateur in de gaten houden. Het verschijnsel treedt op na een aantal kilometers dus dat kan dus goed kloppen.

Hulde heren!! :} ik hoop dat ik vooruitgang ga boeken....

Een blije Roy
 
Het treed al op na een paar kilometer?

Kijk ook eens naar dat ventieltje in de ontluchtingsslang van je tank, een paar geinponems :( hadden die bij de mijne eens omgedraaid en tja, dan trekt ie vacuum...
 
Dat had de mijne ook, na een kwartiertje 150 km/u op de snelweg begon die van mij ook te stotteren en sloeg af. Alleen wanneer ik wat stevig doorreed. Van tankbeurt naar tankbeurt niet boven de 150km/u nergens last van. Je kan 't testen; tijdens het rijden proberen het ontluchtingsslangetje ff losstrekken wanneer ie begint te stotteren... moet makkelijk gaan met 150... *D
 
*D Perfekt

De meer input, des te beter ik tegen het probleem aankijk :) :)

Nog even een beetje extra info:

Je geeft vol gas! De motor houdt eerst in en pakt vervolgens ietwat plotseling op. Niet soepel wegplanken dus. :( Daar komt bij dat tijdens het afremmen de uitlaat licht rommelt en af en toe bij het afremmen afslaat.(lichte ontsteking in de uitlaat). Na stilstand heb je eerst een wat laag stationair toerental wat na even gasgeven weer normaal is. :? :? Misschien hebben de mensen met meer Duc ervaring hier iets meer aan.......ik hoop het *D

Alvast bedankt wederom

-Roy-
 
*D Perfekt

De meer input, des te beter ik tegen het probleem aankijk :) :)

Nog even een beetje extra info:

Je geeft vol gas! De motor houdt eerst in en pakt vervolgens ietwat plotseling op. Niet soepel wegplanken dus. :( Daar komt bij dat tijdens het afremmen de uitlaat licht rommelt en af en toe bij het afremmen afslaat.(lichte ontsteking in de uitlaat). Na stilstand heb je eerst een wat laag stationair toerental wat na even gasgeven weer normaal is. :? :? Misschien hebben de mensen met meer Duc ervaring hier iets meer aan.......ik hoop het *D

Alvast bedankt wederom

-Roy-

Dat inhouden bij plotseling gasgeven geeft aan dat de mengsel ff te arm wordt,acceleratiepomp werkt niet goed; carburateurs schoonmaken/na laten kijken wellicht. Een ding is zeker als je geen verstand van hebt: dan afblijven en wegbrengen naar specialisten voordat je boel verknalt en dus verder van huis bent.
 
Ik had een aantal weken exact hetzelfde probleem bij koud en vochtig weer, tevens had de motor een tijdje stil gestaan, nadat ik de de aansluitingen en bekabeling besprayd had met een vochtwerende middel is het ook niet meer voorgekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan