Ducati met flatslide carburateurs

Ducatitony

Rookie
29 okt 2022
5
0
Hier Anton met een technische vraag .
In mijn oude Ducati Monster 900 wil ik een hypermotard 1100s blok in bouwen .
Blok past zo in het frame van 30 jaar oud .
Maar de injectie gaat er af en ik maak de FCR39 flatslides er weer op .
Het probleem ontstaat misschien aan de vliegwiel/ ontstekings kant .
Zijn er leden die daar kennis van hebben ?

Het bestaande blok van de 900 heeft al 120000 gedraaid en revisie is ook niet gratis .
Verder draaien die nieuwere blokken minder bokkerig.
Allerlei tips zijn welkom .
Alvast dank
 
als het past : vliegwiel (en stator/pickup) van de monster op het hyper blok.
anders vliegwiel (en stator) van hyper ombouwen naar monster-specs (overbodige nokken afslijpen, die overhouden die identiek is/zijn kwa vorm en plaats met het monster (en best weer laten balanceren) en pick-up(s) monster op identieke positie op hyper block monteren (of ergens anders, maar dan moet de nok(ken) op het vliegwiel ook ergens anders en op dezelfde posities tov elkaar en de nok(ken)
 
Jan , dank voor je uitleg .
Het zou mooi zijn als het rechtstreeks past.
Anders moet de hele kabel boom om met alle sensor handel .

Wat een geluid en pouwer vanuit stilstand met die FCR carburateurs .
Alleen bij vriezend weer is starten wel een dingetje , maar dan rij ik niet zo vaak .
 
Nog even Rob ., ik vond al verschillende montage video s op YouTube .
Denk je dat ik het vliegwiel van de hypermorard er gewoon in kan laten zitten ?
En dat de ignitec het allemaal regelt of is dat wishfull thinkin.
 
Die fcr’s zijn prachtdingen. Bij koudstart een paar keer aan het gas draaien, dan deed ie het wel.
Als het kouder werd gingen de ( brei)naalden omhoog🤪
Succes met het 1100 blok, die zijn kogelvrij😀
 
Jan , dank voor je uitleg .
Het zou mooi zijn als het rechtstreeks past.
Anders moet de hele kabel boom om met alle sensor handel .

Wat een geluid en pouwer vanuit stilstand met die FCR carburateurs .
Alleen bij vriezend weer is starten wel een dingetje , maar dan rij ik niet zo vaak .
Ik wil je niet teleur stellen .maar denk dat je toch beter jou FCR carburateur s in de kast moet leggen en terug moet gaan naar injectie Advies stel je vraag ook eens op het Ducati forum.
(Denk dat de ontsteking nog wel te doen is,
Maar hoe ga je om met toerenteller en snelheid meter.
Olie druk wordt dan weer een lampje .benzine niveau.richting aanwijzing )
 
Terug
Bovenaan Onderaan