Ducati monster 1000 i.e. 2003

Danny683

Rookie
20 feb 2019
1
0
Goedemiddag,

Ik heb afgelopen jaar mijn motor rijbewijs behaald en ben nu dan ook aan het zoeken voor een eerste motor.

Mijn oog is gevallen op de Ducati monster 1000 i.e. uit 2003. Alleen ik ben zelf 1,92 m lang. Ben ik te groot voor deze motor? Of is er iemand die ook groot is en hier ervaring mee heeft?

Of heeft iemand tips voor naked bikes waar ik met mijn lengte goed op pas.
 
Ik rij met mijn 1,87 m op een Monster 600 uit '97.
Past prima, al geef ik toe dat de Duc hoofdzakelijk gebruik voor fun-ritjes en heb gebruikt voor woon-werk.
Ik heb m nu 4 jaar wil m t.z.t. vervangen door een Monster met wet meer cc's, maar wel weer een oud type monster.
 
Ik ben 1,92m en heb een Monster S2R800 (2005). Past voor mij prima, maar als je zelf twijfelt, ga dan een flink stuk proefrijden.
Zelf heb ik al menig langere rit probleemloos uitgereden. Hoogstens kan het zadel iets comfortabeler als je lang in het zadel zit.
 
Nog een Voordeel van een Monster, geen kuip.
Mijn knieën komen wel voorbij de uitsparingen in de tank maar een Monster heeft geen kuipranden die tegen de knieschijven drukken.
Ik heb ook een Suzuki Bandit gehad maar een Monster rijdt gewoon veel leuker, maak een keer een proefrit en je bent waarschijnlijk om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan