Ducati Monster 1000IE start probleem

Joop100

Rookie
12 nov 2018
29
2
Bouwjaar 2003 , heeft altijd goed gestart, verleden week begon het probleem , alle contact lampjes branden goed, maar motor slaat niet aan na proberen te starten.
Nu nu nieuwe accu erin geplaatst , helemaal vol geladen , maar weer zelfde resultaat.
Je hoort alleen maar het bekende startgeluid , maar geen enkel keer een aan proberen te slaan.

Wie weet een oplossing ?
 
Bouwjaar 2003 , heeft altijd goed gestart, verleden week begon het probleem , alle contact lampjes branden goed, maar motor slaat niet aan na proberen te starten.
Nu nu nieuwe accu erin geplaatst , helemaal vol geladen , maar weer zelfde resultaat.
Je hoort alleen maar het bekende startgeluid , maar geen enkel keer een aan proberen te slaan.

Wie weet een oplossing ?
Benzine en een vonk heb je dan nog nodig. Heb je een vonk? Anders ff op het forum zoeken hoe je dat kunt controleren.
 
Als je vonk hebt dan moet het een brandstofprobleem zijn, nieuwe bougies zal niks helpen.
Zijn de bougies wel nat als je een paar keer gestart hebt?
 
Krijg net te horen dat ik morgen de nieuwe bougies binnen krijg , dan zal ik testen of ze vonk krijgen , nat worden en het witte stekkertje op de bobine checken .
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Eerst diagnose stellen en dan pas onderdelen vervangen... Dus vonk, benzine en compressie = starten. Hoe je dit kunt controleren staat in de How To. Succ6
 
Zal toch de dodemansknop blijven verdenken,misschien eens loshalen?
Heb hetzelfde gehad na een tankbeurt,sloeg niet aan terwijl je normaal de startknop maar hoeft te aaien,dodemansknop stond goed,paar keer omgezet en motor sloeg direct weer aan.
Moet de mijne ook nog eens openschroeven dus...
 
Bij dodemansknop gaan ook alle contact lampjes uit , dit gebeurt ook wanneer ik de dodemansknop gebruik, lijkt dus goed te zijn.
Krijgt nog steeds vonk .
Zal in het weekend de brandstof toevoer checken.
 
O die heb ik dikwijls gewisseld
Dop eraf en dan kun je erbij
Die pomp gaat niet zo gauw kapot
Zit ook nog een benzine filter , misschien verstopt
Als hij er weer in moet druk ik hem op zijn plaats in de klem met een houten latje
En de dop duw je bijna op zijn plek en dan de rubberen ring ertussen
 
Ik moet het benzine filter nog binnen krijgen, maar hoe krijg je de metalen ring eraf die bij de benzine ingang op de tank zit, het lijkt erop dit met handkracht eraf te krijgen, of gaat dit op een speciale manier eraf ?
 
Benzinefilter heb ik geplaatst, maar wat ik geconstateerd heb is dat de slang die vanaf de nieuwe benzinefilter naar dieper in de tank loopt daar los zit , er zit een slangenklemmetje aan het eind van de slang daar , neem aan dat deze ergens op aangesloten behoort te zitten.
Ik heb nu in tank gevoeld en voel allerlei onderdelen daar los zitten, is dit een bekend euvel ?
 
die moet aan een buis in de tank vastzitten. er loopt een slang van de tankdop naar een buisje, een van de onluchting naar een andere buisje.
het voorste buisje is voor het filter.

@Zot, dat is alleen bij slordige sleutelaars een probleem, dus dat kan jij helemaal niet weten:-)
 
Als het brandstoffilter nooit vervangen is kan het ook scheuren door de druk. Dan hoor je de pomp wel maar hij pompt alleen rond. Ik zou beginnen met starten met de tankdop open. Als je dan benzine of nevel rond ziet gaan weet je dat je een interne lekkage hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan