Ducati monster 2001 startprobleem en onderhoud

staajn

Rookie
29 jan 2013
10
0
Belgie oost-vlaanderen
Beste mede motards,

Al vooreerst ben ik heel blij dat het motto-seizoen terug in aankomst is.
Maar bij het begin hoort ook weeral eens het jaarlijks onderhoud van onze vrienden.

Ik heb een Ducati Monster in mijn bezit van 2001,
Zijn riemen zijn vorig jaar vervangen via de garage.
Spijtig genoeg heb ik te melden dat hij (sinds toen) niet veel meer gereden heeft.

Als ik hem nu start dan draait hij wel, maar als ik stop met de gashendel om te draaien, valt hij na aantal seconden stil.
Ik moet misschien wel eens nieuwe benzine der in gooien en binnenkort eens nieuwe olie + oliefilter erop.
Zou dit stilvallen door de bovenste twee dingen kunnen komen of zal mijn probleem ergens anders liggen?

Nu mijn interesse voor mechaniek is heel groot.
Ik weet er niet zooo veel vanaf, maar ik ben niet onhandig en wil zelf wel graag bijleren.
weten jullie bvb hoe ik volgende dingen kan doen:
- mijn stilval-probleem oplossen
- nieuwe luchtfilter plaatsen
- nieuwe sprak plug of bougie plaatsen

Allesinds al heel bedankt!

Groeten Stijn
 
Als je de cabarateur versie hebt moet je even de vlotterbakjes aftappen voor nieuwe benzine.
In het ergste geval moet je je carberateurs schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Dan moeten de carburateurs uit elkaar en dat begint bij de vlotterbakjes. Maar als ik je reactie lees op voorgaande post, heb je hulp nodig van iemand voordat je meer kapot maakt dan oplost. (no offence, iedereen heeft zijn kwaliteiten).
 
Laatst bewerkt:
Beste mede motards,

Al vooreerst ben ik heel blij dat het motto-seizoen terug in aankomst is.
Maar bij het begin hoort ook weeral eens het jaarlijks onderhoud van onze vrienden.

Ik heb een Ducati Monster in mijn bezit van 2001,
Zijn riemen zijn vorig jaar vervangen via de garage.
Spijtig genoeg heb ik te melden dat hij (sinds toen) niet veel meer gereden heeft.

Als ik hem nu start dan draait hij wel, maar als ik stop met de gashendel om te draaien, valt hij na aantal seconden stil.
Ik moet misschien wel eens nieuwe benzine der in gooien en binnenkort eens nieuwe olie + oliefilter erop.
Zou dit stilvallen door de bovenste twee dingen kunnen komen of zal mijn probleem ergens anders liggen?
Je zou er nieuwe benzine in kunnen doe.
Van nieuwe olie gaat je motor niet opeens wel lopen.
Uiteraard controleer je voor elke startpoging of er wel voldoende olie in zit, dat is het belangrijkste.
Nu mijn interesse voor mechaniek is heel groot.
Ik weet er niet zooo veel vanaf, maar ik ben niet onhandig en wil zelf wel graag bijleren.
weten jullie bvb hoe ik volgende dingen kan doen:
- mijn stilval-probleem oplossen
- nieuwe luchtfilter plaatsen
- nieuwe sprak plug of bougie plaatsen

Allesinds al heel bedankt!

Groeten Stijn

Zoek een werkplaatshandboek over jouw motor. Daar staat alles in.
 
Dat meen je verkeerd 2001 type heeft injectie ( heb er zelf een) , dat iemand een 2000 type in 2001 nieuw heeft gekocht dat kan

Niet helemaal.
Tot en met 2001 zijn de carburateur versies gemaakt, toen was ook de eerste injectie; de monster 900 i.e.
Vanaf 2002 zijn de monsters uitgevoerd met injectie.
Ze hebben wel een tijdje de overlap gehad dat je kon kiezen uit injectie of caburateur maar hoelang kan ik zo snel niet vinden.
Aldus de ducati site.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan