ducati monster 600 importeren

mohcore

MF'er
6 apr 2008
57
0
gendringen
hoi,
Ik heb zelf erg interesse om een ducati monster te kopen voor mijn 25 kw periode.
Gezien de prijzen en vaak ook het aanbod kijk ik ook afentoe is rond op duitse veilingsites ( autoscout.de ,noem maar wat op )

daar staan vaak motoren met ook onderhoud, van noem maar een jaargetal 1998 met 42.000 op de teller te koop voor ik noem maar een prijs 3000 en als je kijkt wat er hier te koop staat,zo'n monster koop je hier pas voor een prijs van 4500..

ik vraag me af wat de kosten zijn om een monster 600 te importeren.
ook de catalogus waarde ( is er een site waar ze per jaartal op staan? )

is het de moeite wel waard? ( zelf ook iets moois op marktplaats zien staan,3000 met garantie,maar ik kijk ook graag even verder)

Ik wil er het een en ander over weten,ook ervaringen van mensen die zelf hun DUCATI MONSTER 600 hebben geimporteerd,aub geen andere merken.

Ik hoop dat ik dit onderwerp in de goede catagorie heb geplaatst.

graag reacties!!
 
He ik heb ook m'n monster uit italie gehaald. Het scheelt wel wat hoor! Wat de BPM waarden zijn weet ik niet. Het is vrij simpel. Even een ritje langs het RDW, daarna even betalen bij de duane en je krijgt je kenteken papieren snel thuis.

Ik kan het je aanraden om het te doen. Bedenkt wel of je voor of na de keuring op 25 kw gaat :Y
 
Laatst bewerkt:
hoi,
Ik heb zelf erg interesse om een ducati monster te kopen voor mijn 25 kw periode.
Gezien de prijzen en vaak ook het aanbod kijk ik ook afentoe is rond op duitse veilingsites ( autoscout.de ,noem maar wat op )

daar staan vaak motoren met ook onderhoud, van noem maar een jaargetal 1998 met 42.000 op de teller te koop voor ik noem maar een prijs 3000 en als je kijkt wat er hier te koop staat,zo'n monster koop je hier pas voor een prijs van 4500..

ik vraag me af wat de kosten zijn om een monster 600 te importeren.
ook de catalogus waarde ( is er een site waar ze per jaartal op staan? )

is het de moeite wel waard? ( zelf ook iets moois op marktplaats zien staan,3000 met garantie,maar ik kijk ook graag even verder)

Ik wil er het een en ander over weten,ook ervaringen van mensen die zelf hun DUCATI MONSTER 600 hebben geimporteerd,aub geen andere merken.

Ik hoop dat ik dit onderwerp in de goede catagorie heb geplaatst.

graag reacties!!

Het zelf importeren van een Ducati Monster is toch niet anders dan van een ander merk? Daar is al een heel uitgebreid topic over, even zoeken!
 
Het zelf importeren van een Ducati Monster is toch niet anders dan van een ander merk? Daar is al een heel uitgebreid topic over, even zoeken!

een ducati monster heeft andere catalogus waarden,andere dingen waar je op moet letten ( duitsers kunnen ook prutsen met motoren).

En ik heb tot nu toe nog nergens een ducati monster 600 import ( duitsland) topic kunnen vinden!!
 
He ik heb ook m'n monster uit italie gehaald. Het scheelt wel wat hoor! Wat de BPM waarden zijn weet ik niet. Het is vrij simpel. Even een ritje langs het RDW, daarna even betalen bij de duane en je krijgt je kenteken papieren snel thuis.

Ik kan het je aanraden om het te doen. Bedenkt wel of je voor of na de keuring op 25 kw gaat :Y


Is het het waard om een ducati monster van bijv 1999 te importeren voor ik noem maar wat 2500 ,de kosten die er bij komen.

ik bedoel dan de bpm,heeft te maken met de catalogus waarde ofzo,hoe zit dat?

en hoe heb je hem in nederland gekregen,zelf gereden?:O
best ver:P
 
Is het het waard om een ducati monster van bijv 1999 te importeren voor ik noem maar wat 2500 ,de kosten die er bij komen.

ik bedoel dan de bpm,heeft te maken met de catalogus waarde ofzo,hoe zit dat?

en hoe heb je hem in nederland gekregen,zelf gereden?:O
best ver:P

Ik heb toevallig een 99' model. Een bekende vrachtvagencauffeur heeft de ducati naar NL gebracht voor een scheintje, dus daar moet je een beetje mazzel mee hebben. DL is natuurlijk geen probleem.

Ik heb nu een prachtige M600 uit 99' en heb er rond 3000 euro aan uitgegeven. Ik kan je vertellen dat ik voor die prijs geen mooiere of even mooie ducati kan kopen in NL
 
Ik heb toevallig een 99' model. Een bekende vrachtvagencauffeur heeft de ducati naar NL gebracht voor een scheintje, dus daar moet je een beetje mazzel mee hebben. DL is natuurlijk geen probleem.

Ik heb nu een prachtige M600 uit 99' en heb er rond 3000 euro aan uitgegeven. Ik kan je vertellen dat ik voor die prijs geen mooiere of even mooie ducati kan kopen in NL

en hoe zit dat met bijv. bpm? en kosten duane?

en met name,cataloguswaarde!! eerst was er een site waar je dat kon berekenen maar dat kan ineens niet meer :?
wat is de catalogus waarde van jou m 600 uit 99?
 
Invoeren kan de moeite waard zijn, maar kijk wel goed wat je invoerd. Ik ben al even aan het kijken naar de belgen, maar die houden nogal van zagen merk ik. Ik kan werkelijk geen duc vinden die interessant is, en die nog standaard is. Gevolg is wel dat jij voor de kosten van een andermans (overigens vaak goed bedoeld) gepruts opdraaid.

Dubbele koplampen, kleine 'pinkers', led achterlichten, afgezaagde spatborden, open uitlaten, kijk goed wat erop zit. Voor je het weet sta je voor een kostenpost. Lees vooral goed het voortuig regelement wat voor het voortuig van toepassing is, alleen dan pas kun je objectief uitrekenen wat 'invoeren' kost. Ga iig geval uit van 300 a 400 euro douane kosten (lees, bpm en nog wat rommel) en 100 euro keuringskosten (keuren zelf, kentekenplaat, administratie bla bla). Onderdelen die moeten worden vervangen en of toegevoegd zijn uiteraard voor jouw rekening.

Daar komt nog bij dat je er tijd aan kwijt bent. Je wilt niks liever dan meteen op je torrie gaan bollen (vindt belgen zo leuk :+ ) maar vervolgens kun jij het ding in de schuur zetten in afwachting van je keurings afspraak. Kost je waarschijnlijk een ochtend vrij van je werk. Nou hoef je van mij er niet alles bij te rekenen, maar reken je vooral niet rijk.

Nomaals, kwil de pret niet drukken -O- , invoeren kan zeker erg goedkoop zijn, maar informeer je goed voordat je ergens aan begint.
 
een ducati monster heeft andere catalogus waarden,andere dingen waar je op moet letten ( duitsers kunnen ook prutsen met motoren).

En ik heb tot nu toe nog nergens een ducati monster 600 import ( duitsland) topic kunnen vinden!!


Als je er zelf een beetje moeite voor wilt doen: alle informatie m.b.t. btw/bpm, douane, rdw etc. vind je hier.
 
ik ken die pagina,ik baal ervan dat je beweert dat ik geen moeite doe maarja..
nuttige pagina,maar datteert al weer uit 2002(een beetje nadenken?).
verder gaat dit over een aprilia,niet een monster. de wetgeving kan veranderd zijn en geen cataloguswaarden.maar een aantal dingen zijn wel nuttig.
het gaat mij echt om de info/persoonlijke ervaringen met de m 600.toch bedankt voor je post!
 
ik ken die pagina,ik baal ervan dat je beweert dat ik geen moeite doe maarja..
nuttige pagina,maar datteert al weer uit 2002(een beetje nadenken?).
verder gaat dit over een aprilia,niet een monster. de wetgeving kan veranderd zijn en geen cataloguswaarden.maar een aantal dingen zijn wel nuttig.
het gaat mij echt om de info/persoonlijke ervaringen met de m 600.toch bedankt voor je post!

Even doorbladeren, dan zie je dat het topic doorloopt tot gisteren. Er zijn geen verschillende procedures voor de verschillende merken; de wetgever (en ook de verschillende instanties) zal het een zorg zijn of je een Aprilia of een Ducati invoert. Cataloguswaarde haal je uit de prijslijsten van de importeur.
 
Invoeren kan de moeite waard zijn, maar kijk wel goed wat je invoerd. Ik ben al even aan het kijken naar de belgen, maar die houden nogal van zagen merk ik. Ik kan werkelijk geen duc vinden die interessant is, en die nog standaard is. Gevolg is wel dat jij voor de kosten van een andermans (overigens vaak goed bedoeld) gepruts opdraaid.

Dubbele koplampen, kleine 'pinkers', led achterlichten, afgezaagde spatborden, open uitlaten, kijk goed wat erop zit. Voor je het weet sta je voor een kostenpost. Lees vooral goed het voortuig regelement wat voor het voortuig van toepassing is, alleen dan pas kun je objectief uitrekenen wat 'invoeren' kost. Ga iig geval uit van 300 a 400 euro douane kosten (lees, bpm en nog wat rommel) en 100 euro keuringskosten (keuren zelf, kentekenplaat, administratie bla bla). Onderdelen die moeten worden vervangen en of toegevoegd zijn uiteraard voor jouw rekening.

Daar komt nog bij dat je er tijd aan kwijt bent. Je wilt niks liever dan meteen op je torrie gaan bollen (vindt belgen zo leuk :+ ) maar vervolgens kun jij het ding in de schuur zetten in afwachting van je keurings afspraak. Kost je waarschijnlijk een ochtend vrij van je werk. Nou hoef je van mij er niet alles bij te rekenen, maar reken je vooral niet rijk.

Nomaals, kwil de pret niet drukken -O- , invoeren kan zeker erg goedkoop zijn, maar informeer je goed voordat je ergens aan begint.

Deze man heeft idd ook een goed punt. Mijn duc was helemaal origineel toen ik hem importeerde.
 
Ik heb me vandaag een beetje verdiept in het importeren. Maar het is zeker de moeite waard als ik zo die prijs verschillen zie.

Ik zou zeggen probeer je zoveel mogelijk in te lezen. Maak een soort stappe plan.
Doe alvast wat verspellingen kwa berekiningen. En laat niks aan het toeval over.

En vraag je maar helemaal suf op het forum. Want daar is tenslotte een forum voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan