Ducati Monster 600 - Startprobleem

Kingim

Rookie
19 apr 2015
9
0
Hallo!

Ik heb donderdag een tweedehands Ducati M 600 gekocht uit 2000. Hij heeft vermoedelijk een aantal weken stilgestaan in een loods.

Nu doet de accu het wel maar met heel weinig power. De lampen branden heel zacht en de claxon valt na twee seconden weg. Ik heb hem nu ruim 24 uur aan de druppellader gehangen waardoor de verlichting e.d. Al beter werkt. Starten echter doet hij nog niet. Wanneer ik hem start hoor ik een soort ratelend geluid maar hij lijkt geen echte 'startpoging' te doen.

Ik heb zelf weinig verstand van motoren en het is mijn eerste motor.

Ik ben benieuwd of er misschien mensen zijn die weten wat er aan de hand is.

Alle hulp is welkom!
 
Hallo!

Ik heb donderdag een tweedehands Ducati M 600 gekocht uit 2000. Hij heeft vermoedelijk een aantal weken stilgestaan in een loods.

Nu doet de accu het wel maar met heel weinig power. De lampen branden heel zacht en de claxon valt na twee seconden weg. Ik heb hem nu ruim 24 uur aan de druppellader gehangen waardoor de verlichting e.d. Al beter werkt. Starten echter doet hij nog niet. Wanneer ik hem start hoor ik een soort ratelend geluid maar hij lijkt geen echte 'startpoging' te doen.

Ik heb zelf weinig verstand van motoren en het is mijn eerste motor.

Ik ben benieuwd of er misschien mensen zijn die weten wat er aan de hand is.

Alle hulp is welkom!
Zou even alle massapunten nalopen en opschuren en als dat niet werkt waarschijnlijk accu dood!!
 
Thnx voor de reacties, de accu was inderdaad dood. Nieuwe accu erin gezet en hij loopt weer als een trein!
 
24 uur aan een druppellader is trouwens niet lang genoeg om een accu ,die helemaal leeg is, op te laden.
Ik heb al eens een accu 3 dagen aan de druppellader gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan