Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

ducati monster 600 voetpositie

ds2710

Rookie
1 nov 2009
22
0
Duffel, België
Hallo,

Ik ben sinds enkele maanden de trotse bezitter van een ducati monster 600 uit 2001
Heb ondertussen al wel enkele kilometers achter de rug maar blijf toch met een belangrijke vraag zitten. Hoe moet ik mjin voeten plaatsen tijdens het rijden/bochten nemen?
(vorige moto was een suzuki savage dus had dit probleem niet)

Het probleem is als ik bochten neem (vandaag getest op ronde punten) dat ik eerst met mijn voet de grond raar ipv mijn voetsteun. Maar dit lijkt me niet echt de bedoeling?
Als ik mij goed herinner hebben ze mijn 3 jaar geleden(bij praktijklessen rijbewijs) verteld dat ik altijd met de voorkant van mijn voeten op de voetsteunen moet staan/rijden. Maar dan moet je dus elke keer voet verzetten op te schakelen? En kan je niet bijremmen en verlies je tijd als je moet remmen in een noodsituatie?

Dus hierbij mijn vraag: Hoe plaats ik mijn voeten op de voetsteunen tijdens het rijden/bochtenwerk?

Alvast bedankt

ds2710
 
  • Onderwerp starter
  • #3
dankjewel
maar dat wil dan wel zeggen dat je altijd je voet moet verschuiven voor schakelen of remmen?
en remmen tijdens een bocht is 'not done'? :s
 
Yep , juiste versnelling kiezen en teentjes op de punten van je steppies en je Monster lekker de bochten door sturen.
Daar is die voor
 
Ik heb er ook last van op mijn suzuki gs500 met maatje 47 laarzen en inderdaad gewoon opgelost door de teentjes op de stepjes te zetten als ik bochten ga draaien nu is het al niet aan te raden om tijdens een bocht te remmen en te schakelen, maar als er wat gebeurd heb je uiteraard altijd je koppeling en je voorrem nog

op circuit kom ik nog wel geregeld met mijn teentjes nog aan de grond (zal wel door mijn scheve platvoeten komen ) gelukkig zijn toe sliders niet al te duur
 
Ik gebruik mijn achterrem nooit ,schakelen doe ik voor en na de bocht.
 

Je kunt er beter meer naast gaan hangen en je knie tegen de grond zetten,is je hellingshoek ook minder en houd je meer rubber op het asfalt
 
dat is het probleem nou net, mijn tenen komen alleen aan de grond als ik ook een knee down doe



maar gelukkig hou ik me in en heb ik alleen de eerste keer mijn knie over de grond gehad op de openbare weg, dus ik bewaar de rest voor op circuit dus zo hard zal het wel niet slijten als ik straks magnesium toe-sliders heb
 


Held! KD'en met een gs500