Ducati Monster 600

Ducati2002

Rookie
26 okt 2019
6
0
Vorige week heb ik mijn Ducati Monster 600 uit 2002 weer opgehaald na een hele rits aan reparaties. Niet goedkoop maar een nieuwe motor is duurder en het is een fijne motor om op te rijden. Bij thuiskomst zag ik dat het voorwiel aanloopt en niet gecentreerd lijkt te zitten. Het spatbord en de band zijn beschadigd. Vanwege het ''sportieve'' geluid van de motor heb ik het tijdens het rijden niet gehoord. De motorzaak komt de motor binnenkort ophalen en het zal vast netjes door ze geregeld worden. Ik probeer echter technisch te begrijpen hoe dit zit. Is er iemand die verstand heeft van de Ducati en ziet wat hier fout zit?. Zie foto's. Bedankt!
monster1.jpg
 

Bijlagen

  • monster2.jpg
    monster2.jpg
    62,2 KB · Weergaven: 11
  • monster4.jpg
    monster4.jpg
    101,8 KB · Weergaven: 9
Als je het mij vraagd zijn ze de bus tussen de teller opname en de vorkpoot vergeten. Niet heel professioneel.
Bedankt voor je snelle antwoord. Lijkt me inderdaad een logische verklaring. Dat is in elk geval iets wat ik niet zelf kan oplossen. In gesprek met de motorzaak sta ik met deze kennis in elk geval iets sterker.
 
Wat is er aan gerepareerd of vervangen?

Kunststof spatbord is nou niet direct een goede referentie. Staat het wiel scheef ten opzichte van de vorkpoten? Dan is een bus vergeten een goede kans, mits het wiel er uit is geweest...
 
Wat is er aan gerepareerd of vervangen?

Kunststof spatbord is nou niet direct een goede referentie. Staat het wiel scheef ten opzichte van de vorkpoten? Dan is een bus vergeten een goede kans, mits het wiel er uit is geweest...
De band is vervangen en de voorvork is gereviseerd. Het wiel staat niet scheef t.o.v. de vorkpoten maar niet in het midden. De ruimte tussen de remklauw en het wiel is ook erg klein. Er kan nog net een papiertje tussen.
 
Daar zit geen bus tussen. Kijk maar hier: exploded view wielen
Hebben ze iets gedaan met de voorwiellagers, of is er iets met het spatbord gedaan (zoals hierboven gezegd), of iets met de voorvork?
Plaats eens een foto recht van voren waarbij beide vorkpoten te zien zijn.
Ik heb hier wat extra foto's maar het maakt misschien niet heel veel duidelijk. De voorvork is inderdaad helemaal uit elkaar geweest. Het was vandaag anders een mooie dag geweest om een stukje motor te rijden!
monster6.jpg
 

Bijlagen

  • monster7.jpg
    monster7.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 7
  • monster8.jpg
    monster8.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 5
En ik neem aan dat ze de schade vergoeden? Weet niet hoe zwaar de band beschadigd is ivm de veiligheid?
De schade aan de band lijkt op het eerste gezicht mee te vallen. Ik heb maar een paar km naar huis gereden. De schade aan het spatbord kunnen we pas echt goed zien als de boel is losgehaald. Ik heb er nog wel vertrouwen in dat ze het netjes afhandelen.
 
Nummer 9 hier kan net zo goed een beetje verdraaid zitten. Dat is de bevestiging van het spatbord op de vork.
Andere vraag voor referentie: had je het gevoel alsof de motor aanzienlijk naar een bepaalde kant trok?
Gezien de vork net gereviseerd is misschien lastig te zeggen, maar als ze echt een afstandsbus zijn vergeten, verwacht ik dat de wegligging er ook zeker niet op verbeterd zou zijn vergeleken met toen je de motor net weggebracht had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan