bartvh
Die hard MF'er
Zaterdag met een paar moto's mogen testrijden.
Den eerste was deze ducati monster 821. Die gast van ducati zolder kwam speciaal naar hier om mijn kameraad te laten testen met deze moto. Aangezien die kameraad zijn moeder ni mocht weten dat hij voor ne moto aant zien is en voor zijn rijbewijs is geweest, hadde we dus gewoon bij mij thuis afgesproken. Die gast laad die moto uit de camionet en zegt vrolijk: "ik ga hier int dorp wel iets drinken, bel mij maar op binnen een uurke ongeveer wanneer je terug bent. Niks papieren moeten tekenen ofzo. Gewoon een uur gaan rijden me mene maat en af en toe van moto gewisseld.
Reed heel plezant, stuurde goed en scherp (ik hoefde mijn hoofd maar te draaien of de moto lag al op zijn oor, maar hij had toch niet de power onderin die ik verwacht had. Na een tijdje vond ik wel dat de uitlaat wat te luid om gezellig een toerke te doen. Zitpositie was veel sportiever als op mijn MT09, maar helemaal niet lastig voor wat ik ermee gereden heb. De verschillende rijmodi ook getest, maar ik voelde er weinig verschil in. Ik voelde wel dat is sport-modus hij iets sneller opneemt en sterker is dan in de andere modi, maar verder weinig verschil.
Dan met mijn MT naar stabroek gereden, met vrouwke achterop.
Dik machien dat ondertussen al 2 jaar van mij is. Nog super content van en heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Bij AMC in stabroek was het opendeurdag en kon je testen met een 10 tal motoren.
Hieruit koos ik is met den MT09 Tracer te rijden, om te zien wat het verschil is in zithouding en comfort met de mijne. Want blok en rijwielgedeelte is zo goed als hetzelfde. Bleek deze dus veel comfortabeler te rijden door de iets hogere zitpositie. Benen hadden meer plaats, hoger en iets breder stuur, veel zachtere gasrespons als de mijne. Wel iets harder werken om hem een snelle doordraaier door te krijgen, maar dat kan ook aan mijn vriendin gelegen hebben die achterop zat. Die was ook direct verkocht door de extra beenruimte en het dikkere zadel achteraan. De borstkas zat goed uit de wind, maar ik had wel veel wind op mijn helm, wat blijkbaar had kunnen verholpen worden door het ruitje hoger te plaatsen zeiden ze achteraf.
Daarna nog efkes met den MT10 op stap, deze keer zonder vriendin achterop. Wa ne moto. Heel soepel rijden en een ton aan power. In standaard modus en B modus miste hij precies onderin wa koppel tegenover de MT09, maar in A modus was dat helemaal niet meer waar. Goed oppakken bij lage toeren en dan gelijk een raket weg, zal wel met da bigbang blok van den R1. En da geluid van die moto . Ik had bijna den bestelbon getekend. Maar toch maar eerst aan onze bouwgrond gedacht.
Stond binnen nog een MT10 SP. Dik machien, gewoon om wa op te geilen en te kwijlen.
Ik weet het, tis ne lange post. Maar dan hebde ook iets om te lezen he.
Hier nog ne patat voor de moeite. LOL