Ducati Monster 821, Yamaha Tracer 900 en Yamaha MT10 getest

bartvh

Die hard MF'er
26 apr 2012
969
1
Wuustwezel
:W :W
Zaterdag met een paar moto's mogen testrijden. :] :] :]

Den eerste was deze ducati monster 821. Die gast van ducati zolder kwam speciaal naar hier om mijn kameraad te laten testen met deze moto. Aangezien die kameraad zijn moeder ni mocht weten dat hij voor ne moto aant zien is en voor zijn rijbewijs is geweest, hadde we dus gewoon bij mij thuis afgesproken. Die gast laad die moto uit de camionet en zegt vrolijk: "ik ga hier int dorp wel iets drinken, bel mij maar op binnen een uurke ongeveer wanneer je terug bent. Niks papieren moeten tekenen ofzo. Gewoon een uur gaan rijden me mene maat en af en toe van moto gewisseld.
Reed heel plezant, stuurde goed en scherp (ik hoefde mijn hoofd maar te draaien of de moto lag al op zijn oor, maar hij had toch niet de power onderin die ik verwacht had. Na een tijdje vond ik wel dat de uitlaat wat te luid om gezellig een toerke te doen. Zitpositie was veel sportiever als op mijn MT09, maar helemaal niet lastig voor wat ik ermee gereden heb. De verschillende rijmodi ook getest, maar ik voelde er weinig verschil in. Ik voelde wel dat is sport-modus hij iets sneller opneemt en sterker is dan in de andere modi, maar verder weinig verschil.



Dan met mijn MT naar stabroek gereden, met vrouwke achterop.
Dik machien dat ondertussen al 2 jaar van mij is. Nog super content van en heeft me nog nooit in de steek gelaten.


Bij AMC in stabroek was het opendeurdag en kon je testen met een 10 tal motoren.
Hieruit koos ik is met den MT09 Tracer te rijden, om te zien wat het verschil is in zithouding en comfort met de mijne. Want blok en rijwielgedeelte is zo goed als hetzelfde. Bleek deze dus veel comfortabeler te rijden door de iets hogere zitpositie. Benen hadden meer plaats, hoger en iets breder stuur, veel zachtere gasrespons als de mijne. Wel iets harder werken om hem een snelle doordraaier door te krijgen, maar dat kan ook aan mijn vriendin gelegen hebben die achterop zat. Die was ook direct verkocht door de extra beenruimte en het dikkere zadel achteraan. De borstkas zat goed uit de wind, maar ik had wel veel wind op mijn helm, wat blijkbaar had kunnen verholpen worden door het ruitje hoger te plaatsen zeiden ze achteraf.


Daarna nog efkes met den MT10 op stap, deze keer zonder vriendin achterop. Wa ne moto. Heel soepel rijden en een ton aan power. In standaard modus en B modus miste hij precies onderin wa koppel tegenover de MT09, maar in A modus was dat helemaal niet meer waar. Goed oppakken bij lage toeren en dan gelijk een raket weg, zal wel met da bigbang blok van den R1. En da geluid van die moto :} . Ik had bijna den bestelbon getekend. Maar toch maar eerst aan onze bouwgrond gedacht.


Stond binnen nog een MT10 SP. Dik machien, gewoon om wa op te geilen en te kwijlen. :9~



Ik weet het, tis ne lange post. Maar dan hebde ook iets om te lezen he.
Hier nog ne patat voor de moeite. LOL :+ :W
90015.jpg
 
Schrijf volgende keer gewoon nederlands zeg, lijkt wel een verslag geschreven door de Jostiband |(
 
Dus je hebt een vriend die al wel een motorrijbewijs heeft, maar dat niet tegen zijn moeder durft te zeggen? :')
klopt, hij is in maart voor zijn A2 rijbewijs gegaan.
Maar zijn moeder mag het nog niet weten, hij heeft wat schrik voor de reactie.
Iets met moslim zijn enzo.
 
klopt, hij is in maart voor zijn A2 rijbewijs gegaan.
Maar zijn moeder mag het nog niet weten, hij heeft wat schrik voor de reactie.
Iets met moslim zijn enzo.
Apart, bij mijn weten staat er niks in de koran over motorrijden. Sofuoglu rijdt er toch ook niet minder hard om.

Maar iets lang geheimhouden gaat toch tegen hem werken?
 
Als je het verschil niet voelde tussen de verschillende rijmodi dan heb je niet goed opgelet...
 
Is niet helemaal objectief natuurlijk. Als je zelf al een MT09 rijdt ben je daar al vertrouwd mee, en er is natuurlijk een reden dat je ooit voor die motor gekozen hebt. Dan komt de directe opvolger natuurlijk goed uit de test. :) Maar leuk om te lezen, kreeg gelijk trek in vlaamse frittekes.
 
Om heel eerlijk te zijn vind ik die MT-10 niet heel erg knap...
En zo'n Monster is ook wel eens mooier (of deftiger zo u wenst) geweest ;)

klopt, hij is in maart voor zijn A2 rijbewijs gegaan.
Maar zijn moeder mag het nog niet weten, hij heeft wat schrik voor de reactie.
Iets met moslim zijn enzo.

Mogen moslims niet motorrijden? Dat wist ik helemaal niet!
Hoe zit dat met scooters dan? En auto's? :?

Of is dat alleen in België?
 
Moslims mogen alleen op geiten rijden. :+

Maar, even serieus, shoarma sofuoglu is snel in huis!
Leuk verhaal dit, en leuk in het vlaams.
:)
 
Laatst bewerkt:
Met het moslim zijn bedoelde ik dat wat moeder zegt, dat daar naartoe geluisterd moet worden en die is voorlopig helemaal tegen motorrijden. En hij heeft schrik voor haar reactie als hij het verteld.
 
Met het moslim zijn bedoelde ik dat wat moeder zegt, dat daar naartoe geluisterd moet worden en die is voorlopig helemaal tegen motorrijden. En hij heeft schrik voor haar reactie als hij het verteld.

Nooit geweten dat de mannen naar de vrouwen luisteren binnen de islamitische cultuur?
 
full

Toch snap ik het wel, heb namelijk ongeveer de hemel en aarde moeten bewegen vroeger, om mijn rijbewijs te halen...
Neef had zich dood gereden een jaar voor ik met mijn idee kwam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan