Ducati Monster Exhaust Modden ( Uitlaat Modificeren )

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.448
1
amsterdam
Hoi.

Iemand die deze mod al heeft gedaan bij een duc monster?
Wat bedoelen ze met een grinder?
Ik neem aan een slijptol?
Maar hoe kom je daar nou tussen met een slijptol :?


Take your die grinder and cut out the little disc surrounding the pipe. Once that falls out,
begin to cut the pipe back into the muffler, removing the baffles and packing as it comes
loose. You only need to go in about 3 inches or so for the full effect. Also, keep in mind
that this isn't a performance mod, only a sound mod. My friend did the die grinder
method, but beforehand he put my already modified mufflers on his bike to compare
them with stock. He noticed barely any difference- maybe a teeny bit less torque. Then
again, the sound is WELL worth it. It is intoxicating to say the least, and totally
transforms the whole driving experience. The pic below shows how far in the mufflers are
cored (stuff removed/cut back to). To the best of my knowledge, the packing is still down
below the line. But, my friend's packing is definitely still below the line the way he did it,
and it has the same sound. You really don't need to pull it all out.

pipes1.jpg
 

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.448
1
amsterdam
Dat klopt maar hij geeft ook een slijptol aan op google.
Maar kan je zoiets voor je boormachine kopen zo n punt???
Nee zo een punt kan niet kloppen want dan boor je de hele binnentuut weg...
 
Laatst bewerkt:

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
2
Omg. Alkmaar
Een slijptol zoals het in de volksmond heet, is een haakse slijper. In het Engels heet dat een angle grinder.

Vrij lastig, ze zeggen dus dat je die ring/plaat eruit moet slijpen.

Een "die grinder" zoals hij schrijft is daarentegen het machientje dat hierboven staat afgebeeld. Een cilindrische slijper waarmee je in een boring kunt slijpen/polijsten.

Op het plaatje lijkt het niet echt vastgelast ofzo. Misschien is een sneetje al genoeg om hem vrij te krijgen uit zijn krappe passing.
 
Laatst bewerkt:

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.448
1
amsterdam
Een slijptol zoals het in de volksmond heet, is een haakse slijper. In het Engels heet dat een angle grinder.

Vrij lastig, ze zeggen dus dat je die ring/plaat eruit moet slijpen.

Juist die buitenring maar dat lijkt onmogelijk met een slijptol....
Kan wel allemaal gaten boren en dan uitvijlen...?
 
Laatst bewerkt:

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.448
1
amsterdam
Een slijptol zoals het in de volksmond heet, is een haakse slijper. In het Engels heet dat een angle grinder.

Vrij lastig, ze zeggen dus dat je die ring/plaat eruit moet slijpen.

Een "die grinder" zoals hij schrijft is daarentegen het machientje dat hierboven staat afgebeeld. Een cilindrische slijper waarmee je in een boring kunt slijpen/polijsten.


Maar dat machineding wat ruefneck laat zien is onmogelijk om daarmee die ring eruit te slijpen...
 

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
2
Omg. Alkmaar
Leg uit.

Zoals ik het zo snel las, slijpt hij ook het binnenpijpje weg.

Dus ik denk dat je gewoon die die grinder in de pijp douwt en net zo lang een kant op freest tot je tot de schijf weg hebt.
 
Laatst bewerkt:

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.448
1
amsterdam
Ja dat kan wel eromheen slijpen.
Maar dat tuutje moet dus blijven en iets ingekort worden.
Dat tuutje zit vast aan dat geribbelde zooi erachter nat netjes achtige spul dus die blijft wel hangen.
Slagtrekker?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan