Ducati Monster kleppenstoters

Birdboy

MF veteraan
20 jul 2006
1.466
12
Sinds afgelopen zaterdag ben ik dus de trotse eigenaar van een Monster 600 :)
(ik moet me nog even 'melden' bij het ''wie heeft er allemaal een ducati monster'' thread)

Moet helaas nog 25kw rijden, dus ben ik naar MADracing gegaan om m af te laten voeren.

Na even naar de motor geluisterd te hebben, blijkt dus dat minstens een van mijn kleppenstoters versleten is. ik krijg deze week te horen wat er dus evt nog meer versleten is en vervangen moet worden.
Nu kost 1 zo een kleppenstoter rond de 150e, en er zitten er 4 in, dus zou best een dure grap kunnen worden. en ik ben ook maar student, dus geld groeit bij mij zeker niet op bomen.

De persoon van wie ik m kocht heeft m bij een ducati dealer met garantie gekocht, dat was 7000km geleden, er staat nu 40.000 op. hij heeft m iets van 3000km geleden voor een kleine beurt naar een ducati dealer gebracht (olie, banden, ketting e.d.) en die hebben niks opgemerkt van die kleppenstoters.

Ik vroeg me dus af, is dit een normaal verschijnsel? en komt dit evt door achterstallig onderhoud (want ik weet dat ducatis om de zoveel km de kleppen gesteld moeten worden)? en ook, had de dealer dit 3000km geleden kunnen horen of voorspellen?
 
Ik vindt het heel erg knap dat iemand kan horen dat een klepstoter (zoals jij ze noemt) versleten is
Lijkt me een sterk verhaal ,maar je weet het nooit
Maar die dingen kunnen ook opnieuw verchroomd worden ,ze doen dat bijv bij den biggelaar
Kost als je je ouwe inlevert geloof ik 65€ of zoiets
En als de kleppen goed gesteld worden kan het in belangrijke mate voorkomen worden
 
dankje voor de tip van t verchromen, ga ik zeker even achterna.

nu ik even wat rondgezocht heb kan ik idd weinig info vinden wat betreft die kleppenstoters (hoe heten ze anders dan). maar over de dealer hoor ik alleen maar goede dingen, en hij heeft me dus ook met oude versleten klepstoters een beetje laten zien wat t probleem was.

dus, weten er andere nog iets erover?
 
Terug
Bovenaan Onderaan