Ik heb weinig te melden, nog steeds niet uit 1100s vs 1100evo.
Wel proefgereden op een Monster 1200S en 1200R, waarbij ik de 1200S eerlijk gezegd beter vond voor real world straatgebruik. Jammer dat er niet erg doorgereden werd met de demo dag. Verder rijden ze perfect, niks op aan te merken, al vind ik de 1100 wel wat meer karakter hebben. Zijn ook erg prijzig.
ik heb geen setting voor je maar pobeer de rebound is langzamer te zetten. mijn kwakasuki voor op het circuit is er van opgeknapt.
Wat een mooie!
Hier even een vraagje voor alle Monster 1100S rijders. Ik vind de Öhlins nogal hard afgeveerd. Op het circuit werkt het perfect maar op slecht wegdek is het stuiteren geblazen. Iemand toevallig een andere setting voor de vering? Ik wil niet zomaar wat gaan draaien en daarmee de balans misschien verstoren.
Ook een vraag van mijn kant...
wil nog wel een aantal spullen vervangen aan de Monster en was nu aan het kijken naar Ducati Performance spul.
Wel wat prijziger, maar vind het wel goed passen
Heeft misschien iemand een adresje waar dit besteld kan worden? Kan er op internet niet zo veel van vinden bij Nederlandse (web)winkels.
Ik heb het niet in de webshop staan, maar kan wel alle Ducati Performance leveren
Hallo !
Ik heb mij al jaren niet meer verdiept in ducati monsters. Hoe zit het met de kwalitiet en rij eigenschappen van een monster 696 ? Ik wil bewust geen zwaardere ivm rustig(er) gaan rijden. Een monster is dan denk ik meer geschikt voor me dan de huidige R6.
Ik heb een carbon voorspatbord inderdaad.Hallo Sender, jij had toch nog zon zwart spatbord liggen?
De 696 is een heerlijke soepele fiets. Sturen erg licht en zijn compact. En gelijk goede remmen e.d. Ten opzichte van je R6 lever je natuurlijk flink wat vermogen in, maar het vermogen bij de 696 is wel erg bruikbaar. Persoonlijk zou ik denk ik eerder voor een 796 gaan, die heeft de mooie enkelzijdige swingarm en net even iets meer power. Maar als je kan leven met wat minder vermogen en een erg soepele en makkelijk te rijden fiets wilt is de 696 een erg goede. Deze modellen zijn redelijk bulletproof, gaan echt niet zomaar stuk. Erg zuinig in verbruik ook. Ze houden wel van een goede accu met starten.
Bij de 696/796/1100 modellen gaat hij gewoon met de sleutel open onder het kontje.Niemand die me kan vertellen hoe ik mijn zadel kan demonteren? de 2 bouten aan de zijkant los gehad.
Maar volgens het boekje moet je het slot aan de onderzijde draaien en het zadel eraf kunnen halen.
Nu past mijn sleutel net niet in dat slot omdat de vorige eigenaar er een custom uitlaat op heeft gelegd waardoor de sleutel net niet past. Maar ik lees op een ander forum dat sommige met een schroevendraaier iets kunnen verschuiven waardoor het alsnog kan. of dat ze er een tie wrap aangemaakt hebben om makkelijker te openen???