Dag allemaal,
ik weet niet of dit het goede topic om onderstaande vraag te stellen, maar ik ga het toch even proberen. Mocht er al een topic zijn m.b.t. dit onderwerp, dan lees ik graag waar ik moet zijn.
Een vriendin van me is bezig met de aankoop van een Ducati Monster 696 uit 2011. De originele rearset (voetsteunen) hebben op dit moment die metaalkleur. Fabriek af, geloof ik.
Nu wil ze die graag zwart laten maken. Ik heb sowieso al even verschillende aftermarket rearsets bekeken (de een nog duurder dan de ander, en ook niet allemaal even mooi, maar eigenlijk wil ze gewoon de originele in het zwart. De meest logische oplossing is dan (laten) spuiten.
Is het mogelijk om deze voetsteunen op een eenvoudige wijze te demonteren en ze zwart te laten spuiten (of laten poedercoaten)? Zijn er onder jullie mensen die hier ervaringen mee hebben?
Ik hoor graag jullie reactie.
Steuntjes kan je vrij makkelijk demonteren,borg van de scharnierpen verwijderen en de
pen er uit halen,let daarbij wel op hoe het plaatje,veertje en kogeltje gemonteerd zit,
dan weet je bij montage hoe het hoort te zitten,let verder goed op dat het veertje en kogel
niet weg springt.Er zijn diverse mogelijkheden om die steuntjes zwart te maken, anodiseren
is dan de mooiste optie,of laten poedercoaten,spuiten kan je beter niet doen dat is niet erg slijtvast.
Ok,die platen zou je het beste kunnen poedercoaten,en de voetsteuntjes eventueel ook of die laten anodiseren.Hou er wel rekening mee dat een laag poedercoaten vrij dik is,je
heb dan kans dat de voetsteunen vrij glad worden.
Zo zitten ze vast, Star Twin: the online shop for Ducati OEM spare parts and accessories.
Gefeliciteerd er mee!Hoi iedereen ,
Sinds een paar dagen ik de trotse eigenaar van een Ducati M796, Naja trots... De monster is altijd een droomfiets geweest voor mij. Bij deze lees ik mee .
Heeft één van jullie trouwens een werkplaatshandboek van de M796 in digitaal?
Gefeliciteerd er mee!
Geen eentje voor de 796 helaas, wel voor de 1100. Maar moet zeggen dat ik basis onderhoud voor deze motor redelijk straight forward vind.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp, ze gaat m waarschijnlijk gewoon poedercoaten.
Gisteren heeft ze hem gekocht en ze is direct op zoek gegaan naar een set Akrapovic Slip Ons voor haar 696.
Nu lees ik op het internet dat Akrapovic daarnaast ook een Catalytic Converter Set aanbiedt.
Zijn die laatste echt nodig of zou je uit de voeten moeten kunnen met alleen de set slip ons? Ik begrijp niet echt wat die dingen zouden moeten doen.
Geen idee meer waar ik die vandaan heb gehaald. Er zwerft ook eentje voor de Hypermotard 1100 rond, daarvan is vrij veel hetzelfde.Het gaat er mij meer om dat ik bepaalde momenten wil weten. Bv van de achtertandwiel moeren etc. Echt rotzooien aan t blok laat ik aan de vakman over.. Kan je mij een linkje sturen?
Persoonlijk vind ik de Akra's geen gezicht op de Monster. Ze zijn te lang het te hoekig voor het design, en steken veel te ver uit. Veel beter kun je imo kijken voor een setje van Mivv of Leovince, is ook nog de helft goedkoper.
De katalysatoren kun je optioneel erbij kopen, daarmee is de uitlaat wat stiller (en schoner).
Bij gebrek aan interesse voor mijn VR46 kuipset zelf maar gemonteerd;
[afbeelding]
Het ziet er zeer fraai uit, in het echt nog veel mooier vanwege het fluo effect
De 696 is een betrouwbare, makkelijk te rijden en ook nog eens zuinige fiets. Dus ook ideaal als woonwerk. Onderhoud valt wel mee, is niet (veel) duurder dan een Japanner. Het is redelijk simpele techniek.Dag collega's,
Mijn vrouw is zich aan het oriënteren op een andere motor en een 696 staat bovenaan de lijst
Nu wordt de motor ook voor woon-werk gebruikt. Over het algemeen lees ik positieve verhalen over dagelijks gebruik van een monster in het algemeen en zeker over de 696.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik verwacht dat ik wat meer kwijt zal zijn aan onderhoud dan aan de huidige Japanse fiets, daar krijg je uiteraard ook heel wat voor terug
Verder verwacht ik geen problemen met de luchtgekoelde motor in dagelijks gebruik.
Thanks!
Dit jaar ook mee gedaan?Weet niet of het qua stuuruitslasg past ivm de tank en de inlaatroosters. Maar waarom zou je, ik heb heerlijk gereden in de DCR met het normale stuur. Stuurt ook nog eens makkelijker.
De 696 is een betrouwbare, makkelijk te rijden en ook nog eens zuinige fiets. Dus ook ideaal als woonwerk. Onderhoud valt wel mee, is niet (veel) duurder dan een Japanner. Het is redelijk simpele techniek.
vet! wat rijje voor tijden op il mostro? Heb je in een open klasse gereden?
2.04vet! wat rijje voor tijden op il mostro? Heb je in een open klasse gereden?