Ducati Monster, motor stopt tijdens rit (170km/h)

waztafel

Die hard MF'er
7 sep 2008
802
0
Enschede
Hallo,

Ik kom net terug van een weekendje ardennen. Op de terugweg door Duitsland reed ik voor het eerst, sinds de aanschaf van de monster, flink door. Ik reed al zo'n 60 minuten tussen de 150 en de 175 km/h toen ineens vanuit het niets mijn motor afsloeg. Geen gehaper, geen gestotter, niets. Mijn contactlampjes begonnen te branden zoals ze dat doen voordat ik mijn motor 's ochtends start en ik schakelde terug naar de 4 en liet de koppeling opkomen om de motor zo opnieuw te starten. Geen probleem. De motor liep direct weer en ik kon rustig doorrijden.
Nu ben ik niet helemaal gerust en wil daarom aan jullie de vraag stellen of jullie enig idee hebben wat hier gebeurd kan zijn.

Het betreft een ducati monster M750 uit 1998 met 18.000km op de teller.

Enkele omstadigheden:

175 km/h rechtdoor rijdend op goed asfalt
Motor is goed warmgereden
Tank was nagenoeg vol
Tanktas zat op de tank
Had een TomTom draaien op 12v (klemmen naar de accu)

Iemand enig idee?
 
vreemd inderdaad, maar al een uur yussen de 150 en 175 dan is de tank van een monster ver leeg hoor.
Maat van me moet zeker na een uur flink doorknallen weer tanken.
Maar als die daarna weer lekker liep zal het dat wel niet geweest zijn
 
De klem op de pluspool van de accu maakte kortsluiting via het frame waardoor de ontsteking uigeschakeld werd. Door dat je terug schakelde stopte de kortsluiting en kon je weer starten?
 
vreemd inderdaad, maar al een uur yussen de 150 en 175 dan is de tank van een monster ver leeg hoor.

Nee hoor :+ . Als ik tussen de 150 en 175 km/h rijd verbuikt mijn monster 1 op 15. Ik zou dan theoretisch, als ik de tank volledig leeg rijd, 300 km moeten kunnen rijden. Ik had dus rustig nog even door kunnen rijden ;). Enfin, de benzinetank was dus zeer zeker niet leeg.
 
Laatst bewerkt:
De klem op de pluspool van de accu maakte kortsluiting via het frame waardoor de ontsteking uigeschakeld werd. Door dat je terug schakelde stopte de kortsluiting en kon je weer starten?

Dat is wel heel onwaarschijnlijk :P
Zeg dan maar :W naar je zekeringen.

Brakke jiffy schakelaar staat nog niet op het lijstje.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor :+ . Als ik tussen de 150 en 1755 km/h rijd verbuikt mijn monster 1 op 15. Ik zou dan theoretisch, als ik de tank volledig leeg rijd, 300 km moeten kunnen rijden. Ik had dus rustig nog even door kunnen rijden ;). Enfin, de benzinetank was dus zeer zeker niet leeg.

Zeg verkoop je je fiets niet ik wil er ook wel 1 die 1755 haalt :9~ :P











:+
 
Lijkt veel op iets dat ik eens gehad heb. Heel de dag wezen rijden. Was weer op de terug weg richting huis en plots gingen ook mijn contact lampjes branden. Gelijk daarna viel hij helemaal stil. Was ook niet meer te starten met het op laten komen van de koppeling. Maar nadat ik mijn sleutel even omgedraaid had ging hij weer als de brandweer.
Ben ook op zoek geweest naar het mogelijke probleem, maar niks kunnen vinden. Heb het verder ook nooit meer meegemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan