ducati Monster S2R Katvervanger

phille

Rookie
11 mei 2011
15
0
Beste,

ik ben sinds eergisteren trotse eigenaar van een ducati Monster S2R 800 2006.

Er staan reeds Termignoni slip-ons op gemonteerd maar de originele pijp + collector hangen er nog onder. Die zou ik graag vervangen. Online vind ik er (katvervangers) voor 269€, niet geplaatst uiteraard. Wanneer ik contact opneem met een Duc-verdeler krijg ik de prijs van 550€ te horen (600€ geplaatst+afgesteld).

600€ is natuurlijk veel geld dus wou ik even horen of er alternatieven zijn.

Groeten,
Phille



Uploaded with ImageShack.us
 
jumpper69: hmm ... ok, die zijn te vinden in "Mijn M-F" naar het schijnt ... maar daar vind ik alleen
"Notitieblok"
"Actuele onderwerpen"
"Onderwerpen waarin je hebt gereageerd"
... geen berichtjes :-(
 
Alleen heeft TC (topic starter) zo te zien z'n PB (persoonlijk bericht) uitstaan. Kan je in je profiel aanpassen.

Katvervanger voor de S2R 800 is inderdaad een item dat je kunt kopen zonder eraan failliet te gaan. Ligt eraan of je er een Ducati labeltje aan wilt hebben of niet.
 
Kheb trouwens nog een vraagje. Op verschillende plaatsen lees ik dat de remmen (& ophanging) van de S2R 800 ondermaats is.
Iemand een idee of ervaring met andere setjes?
 
@texoot: en hoe zit het met de slijtage? (naar 't schijnt slijten de schijven sneller met gesinterde blokken ...). Andere olie ... maakt dat een groot verschil? Welke heb je dan besteld als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Ohja, en ik heb wel eens horen zeggen dat nieuwe remleidingen wel eens verschil kunnen maken, stalen remleidingen. Zijn diegenen die er standaard opzitten niet van staal dan?
 
Ben wel bang dat de schijven idd veel harder slijten,ik heb nu het gevoel dat wanneer de blokken op zijn,de schijven dat ook zijn.
Maar ja,hij remt wel veel beter...
Voorvorkolie word meegeleverd met de veren,die zal een hogere viscositeit hebben om meer demping te krijgen,aangezien de vork niet instelbaar is.
Veren die ze leveren zijn progressieve veren van Wilbers.
Standaard remleidingen zijn op alle Duc's al hard.
 
Hey, ik heb nog een vraagje.
Intussen heb ik een mooie katvervanger gekocht (hij is gisteren toegekomen en gaat er vanavond onder) MAAR, de aansluiting zit niet rechtstreeks op de cilinder, er zit nog een bochtig stukje buis en ... dat ziet er niet zo nieuw meer uit.
Weet iemand of het mogelijk is om dit apart te bestellen? (waar? een idee?)
Het gaat om het onderstaande stukje:


Uploaded with ImageShack.us
 
Hier heb je de gegevens. De prijs weet ik niet meer, maar dat viel mee.
Goed contact met Raymond Koetzier gehad.
Altijd snel reactie gekregen en snelle levering!


TPR RACING B.V.
Exclusive Road & Racing Parts
Postbus 2195
2400CD Alphen a/d Rijn
The Netherlands
e-Mail: info"apenstaartje"tpr-racing.nl
www.tpr-racing.nl
Mobile: +31 6 30 537338
Phone: +31 172 439385
 
Hey, ik heb nog een vraagje.
Intussen heb ik een mooie katvervanger gekocht (hij is gisteren toegekomen en gaat er vanavond onder) MAAR, de aansluiting zit niet rechtstreeks op de cilinder, er zit nog een bochtig stukje buis en ... dat ziet er niet zo nieuw meer uit.
Weet iemand of het mogelijk is om dit apart te bestellen? (waar? een idee?)
Het gaat om het onderstaande stukje:
[~[url="http://img638.imageshack.us/img638/30/katvervanger.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Dat is een voorbocht.

Dit soort dingen los je op door een zogenaamd 'uitlaatsysteem' (google!) te monteren. Scheelt gekut met alles los zoeken. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan