Ducati Monster vs. Suzuki SV 650 (S)

28 apr 2006
45
0
Hoorn
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor motoren, en dit is waar mijn smaak het meest naar uit gaat. Qua uiterlijk meer naar de Ducati, Technisch meer naar de Suzuki.
Mijn eigenlijke vraag is of ik het wel bij het rechte eind heb. Technisch heb ik (nog) niet zo veel verstand van motoren, en deze keuze is eigenlijk gebaseerd op mijn autokennis.
Suzuki is met zowel auto's als motoren zeer betrouwbaar, maar met Ducati weet ik het niet. Sommige mensen noemen Italiaanse auto's auto's met karakter, ik noem het gewoon onproffesioneel en onbetrouwbaar. Maar ik weet niet dus niet mijn Italy-Japan mening wel op z'n plaats is met motoren. Graag jullie reacties hierover.

Groetjes Feiko

P.S. Goede koopargumenten zijn natuurlijk altijd welkom!
 
Jij moet gewoon niet aan een ducati beginnen
Als je nu er al geen goed gevoel over hebt moet je lekker voor de Suz gaan
 
Het is niet zozeer dat ik er geen goed gevoel over heb, maar meer onwetendheid.

Misschien zijn Italiaanse motoren wel veel minder onderhoudsgevoelig dan de auto's.

Als dit niet zo is is de Soes beter omdat ik dan een betrouwbare motor heb om in ieder geval 2 jaar ervaring mee op te doen.
 
Voor dit soort dilemma`s is er toch de Cagiva Raptor 650. _O- _O- _O-
``Best of both worlds`` O-) 8-) O-) 8-) O-) 8-)


:^

absoluut de beste optie voor jou.
Italiaanse looks met het SV 650 blok eronder :P
Heb zelf een 1000 :Y

Zal 'm maar niet in beeld zetten want ik mag 'm van sommige mensen niet te veel posten (zal wel zijn omdat ie te mooi is en ze er stiekem ook één willen :+ )

Bijlage: raptor.JPG
 
Moeilijk inderdaad. Ik heb destijds ook met dezelfde gedachte rondgelopen toen ik zoekende was naar een naked bike. Ducati of iets wat er op lijkt.
Toen kwam ik de Cagiva Raptor tegen, heb een dag lang erop rondgereden (huur), en heb toen voor deze motor gekozen.
Ik ben nog steeds zeer gecharmeerd van de Monster (heb er ook op proefgereden), maar omdat ik net als jij niet al te technisch onderlegd ben, ben ik voor het Suzuki blok gegaan. Misschien een onterechte reden, maargoed.
Sindsdien heb ik geen seconde spijt gehad van mijn fijne Raptor, rijdt echt super.

Succes met je keuze...
 
Gewoon proefrijden.

Dan ga je zeker weten voor de SV, en heb je dus ook geen probleem met het niet kiezen van de Stukgati!
 
Heeft iemand nog goede argumenten om voor de naked te gaan ipv voor de S, of juist andersom??
Ik kan namelijk voor allebei zowel uiterlijk als praktisch voor- en nadelen bedenken, maar kheb niks doorslaggevends...
 
heb al 2 ducati's gehad en nog nooit! gelazer gehad vraag gewoon naar de onderhouds historie bij aanschaf van de duc om de 10000 km een grote beurt,of bij biggelaar onderhoud om de 20000 km of nog beter koop hem bij een officiele ducati dealer
en vergeet alle shit over ducati stukgatie,alle fietsen kunnen stuk gaan en jappen niet minder!
 
Heeft iemand nog goede argumenten om voor de naked te gaan ipv voor de S, of juist andersom??
Ik kan namelijk voor allebei zowel uiterlijk als praktisch voor- en nadelen bedenken, maar kheb niks doorslaggevends...


De S zit verder voorover bijna als een sport.
Ziet er maar half uit. (net geen naked en net geen volle kuip)
Dus als ik zou moeten kiezen ging ik voor de N :Y
Maar niet voordat ik minimaal een proefrit op de raptor zou hebben gemaakt :+
 
De S zit verder voorover bijna als een sport.
Ziet er maar half uit. (net geen naked en net geen volle kuip)
Dus als ik zou moeten kiezen ging ik voor de N :Y
Maar niet voordat ik minimaal een proefrit op de raptor zou hebben gemaakt :+


s is inderdaad Sportiever qua zithouding, je zit achter een kuipje dus de wind voel je niet...
bij een N heb je lekker de wind van voren 8-) maar een snelheidjes van 140 a 150 op de snelweg is zeker nog wel te doen, is ook de rede dat ik al een puntje heb :+ .. haha

dus in princiepe is het de keus tussen sportievere zit en een kuipje extra,
of een echte naked fiets, en volgens mij is er in het blok geen verschil..

:W
 
Ik zou dan minimaal een Monster 750 nemen.
Een monster 600 blijft kwa vermogen achter invergelijking met de SV650...

Monster is mooier! ( rare zin ) SV is verstandiger bij km-vreten.
 
Sinds hij ook twijfelt over een monster,
Weet iemand wat bijvoorbeeld de onderhoudskosten zullen zijn bij een monster 600 en hoe hij rijdt etc.? Ik lees veel op het forum over ducati stukgati, zal wel onzin zijn ;) , en dat de onderhoudskosten duurder zullen zijn bij een duc vanwege de kleppen. En of het natuurlijk een leuke motor is als eerste motor, wel op vol vermogen ;) .

Thanks :}
 
Sinds hij ook twijfelt over een monster,
Weet iemand wat bijvoorbeeld de onderhoudskosten zullen zijn bij een monster 600 en hoe hij rijdt etc.? Ik lees veel op het forum over ducati stukgati, zal wel onzin zijn ;) , en dat de onderhoudskosten duurder zullen zijn bij een duc vanwege de kleppen. En of het natuurlijk een leuke motor is als eerste motor, wel op vol vermogen ;) .

Thanks :}
de laatste beurt die ik heb laten geven was bij mijn vorige brommer een 750 ssie was 350 eurie kwijt voor een 10000 beurt (kleppenstellen en nieuwe tandriemen en alles wat bij een beurt komt kijken natuurlijk)
lijkt mij niet teveel geld ,dus al die kwatch vergeten over dure beurten,ja bij biggelaar kost het je de hoofdprijs maar die haald ook heel je blok uit elkaar
 
Ik rij nu mn 3e monster op rij (600 - 900 - S4) en heb nog nooit stilgestaan of gelazer van technische aard gehad. Vroeger was dat idd anders, maar de laatste jaren is Ducati zelfs 1 van de betrouwbaardere fietsen.
Toen ik aan het rondkijken was voor mn 1e fiets heb ik ook nog over een SV gedacht, maar toch voor de monster gegaan. Hier heb ik echt nooit spijt gehad. Pure funbike met :9~ looks.

Suc6 met je keuze!!

[edit]Typo's...[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Toen mijn Monster 600 werd gejat heb ik een SV650N gekocht.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die SV een heerlijke fiets vond. Hij reed heel erg soepel en was super betrouwbaar. Ik kon alles op/met dat ding. Er was helemaal niets op aan te merken.
Mijn M600 deed het in de winter af en toe gewoon niet.

Maar toch.... uiteindelijk ging ik de looks en het rauwe geluid van Ducati toch erg missen.... Dus ben ik maar weer overgestapt naar een Duc.

Het zijn gewoon alle twee hele leuke fietsen, dus ik begrijp dat de keuze erg moeilijk is.
 
Heren& dames monsterbezitters....op deze vraag gaan we toch niet al te lang door hè?Wie durft er nu in hemelsnaam the godfather van de naakte fietsen rage "IL MONSTRO :X " te vergelijken met de een of andere kloon ervan... |( |( |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan