Ducati monster

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
eindelijk gereden op een monster 600, maar voor mijn gevoel is het wel wat weinig, alleen de prijs is zeker aantrekkelijk, wat is verstandig een nieuwe 600 en dan over een jaar of 1 á 2 een nieuwe 900 (wat zou ik terug krijgen na 2 jaar en 30.000 km), of nu een 2e handse 900 van een paar jaar oud, wie weet in welk jaar ducati een japanse leverancier voor het elektrische gebeuren ging gebruiken??
 
ik zou direkt een 900 aanschaffen als je \'t nu al wat weinig vindt. Over de japanse inbreng heb ik geen idee. Heb zelf een 600 en vindt het nu na een jaar wat weinig, maar houdt niet in dat je achteraan hoeft te rijden zit genoeg vermogen in.

groet Mad
 
Ik heb zelf een M900S van bouwjaar 2001 en volgens mij zijn die japanse electrische onderdelen er ongeveer in 1997 erop gekomen heb dat geloof ik pas in een intervieuw met een duc baas gelezen
Voor de rest heeft die van mij nog geen klap verkeerd gedaan
 
x-1 bij houden ha een buell, die staat vanzelf stil langs de weg, vanwege dat ietwat ongelukkige harley blok
en volgens de nieuwe kickstart verslaat de s4 zelfs de cagiva raptor 1000 met een tl 1000 blok van suzuki, qua vermogen, koppel en dat met 80 cc minder nog, hoera voor ducati :} :} :} :}
 
Nee, dan moet je ducati gaan rijden.....
Zo ken ik er nog wel een paar!!! :z

Maar eh, je begint bij een Ducati monster 600, via een ongelukkig Harleyblok, een Cagiva Raptor met een Suzuki TL1000 blok kom je bij een Ducati S4 uit....Wat wil je nou precies, ik bedoel, ik begrijp je niet helemaal?! Wil je die motoren (en blokken) met elkaar gaan vergelijken ofzo :?
Ik denk niet dat een vergelijk helemaal reeel is bij de motoren die jij opsomt...
En reken maar dat een TL blok dat net zo op z\'n teentjes zou lopen als zo\'n S4 blok vet meer vermogen en koppel levert :} :} :}
Om over het verschil in prijs nog maar te zwijgen...

Later
 
Hey Mad2,

Niks voor jou zo\'n 900??? Kun je die X1 een beetje bijhouden ;)

Gr Stoef
ook jij kan te ver gaan he :+
die fiets van jou blijft een mooi ding moet ik zeggen, maar zag op je site ietys geks met je uitlaat ?
heb mn VMax wat verbouwd met spullen van Nitromax zn motor
zie mn homepage

die fiets van jou blijft een mooi ding moet ik zeggen
 
Niels,
Mooi, mooi mooi!!
Ziet er goed uit zo met die andere uitlaten en stuurdemper...Zal wel een vette brul uitkomen neem ik aan? Wanneer gaat de nitrofles erop???
Maatje van me heeft nitro gemonteerd op z\'n Kawasaki ZR7. Ziet er best standaard uit allemaal maar WHOOOW, wat een beest wordt dat zeg als je op die knop drukt! Beetje onbesuisd allemaal maar wel gaaaaaff!!

Effe over die X1, ik doelde daar niet op de mijne hoor, maar dat weet Mad2 wel ;)

Moet zeggen dat ik nog steeds erg gelukkig ben met dat ietwat ongelukkige Harleyblok :} :} :}
(Ook al blijft bijna geen uitlaatbeugel heel...)


Later
 
[knip]
Zal wel een vette brul uitkomen neem ik aan? Wanneer gaat de nitrofles erop???
Maatje van me heeft nitro gemonteerd op z\'n Kawasaki ZR7. Ziet er best standaard uit allemaal maar WHOOOW, wat een beest wordt dat zeg als je op die knop drukt! Beetje onbesuisd allemaal maar wel gaaaaaff!!

[knip]
Brullen doet ie zeker nu,maar zonder dempers was ook wel leuk, kpn kiestoon in mn oren :+
die NOS komt er ook op, eerst wat vooranpassingen doen
alles op zn tijd, maar zal er wel komen
wat kleine modificaties om het geweld er op los te gaan laten en dan zou het moeten kunnen
eerst even sparen
 
Laatst bewerkt:
Hey Mad2,

Niks voor jou zo\'n 900??? Kun je die X1 een beetje bijhouden ;)

Gr Stoef

Juist ja, dat had ik ook al bedacht. Maar laatst syb eruit gescheurd bij \'t stoplicht, maar ja daarna zie ik em niet meer natuurlijk zit ie thuis al op de bank :?
btw, als jullie \'t circuitje onveilig gaan maken, en ik wil daar wat van gaan zien mag ik wel een dag eerder vertrekken :) :) haha

groet
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel van plan om het dit jaar wat rustiger aan te doen hoor!
Kunnen we samen oprijden...(je gaat toch wel mee he?!)
Heb hier nog een brief liggen nl van de OvJ.
Ben niet van plan er nog een bij te \"scoren\"
Verleden jaar ging idd wel extreem hard op sommige stukken :]

Maar ja, da\'s verleden tijd. Dit jaar probeer ik me te beheersen tot aan het circuit ;)

Later
 
wat ik bedoelde stoef, is dat de cagiva raptor 1000 in de kicxtart vergeleken en getest word met de monster s4, en daaruit blijkt dat cagiva een hoger vermogen opgeeft dan ducati, en op de test bank nog best wel een aardig stukje minder vermogen en koppel geeft, ik snap ook wel dat dat tl1000 blok meer in zijn mars heeft, maar waarom tunen ze dat ding dan terug, een monster zou toch eigenlijk veel vermogen en koppel moeten hebben en voor zover ik weet is dat stuk-gaat-ie allang verleden tijd, en vinden de mensen het gewoon leuk klinken ;)
 
Ik heb het gelezen ja, het verhaal van Pinhead en Freddy Kruger! Tussen opgegeven vermogen en gemeten vermogen zit inderdaad nogal verschil. Is maar net hoe ze meten denk ik... Ooit een R6 gezien met 120pk in standaardtrim? Niemand denk ik, behalve bij Yamaha zelf, die blijven ermee adverteren. Tsja, als je er gevoeliig voor bent voor dat soort cijfertjes ;)
Waarom ze die machines terugtunen weet ik ook niet, ik zou het juist zo laten. De gedachtengang dat 100pk voor een naked meer dan genoeg is, is inmiddels wel achterhaalt denk ik. Volgens mij zijn Honda (X11 met blackbirdblok) en Triumph (Speed Triple met daytonablok) de enigen met full powered blokken. Ik bedoel een 916 blok levert toch ook 125-130pk? Waarom een ST4 dan niet?
En over geluid valt gelukkig niet te twisten da\'s duidelijk 8-)

ps: Heb jij wel eens op zo\'n ding met ietwat ongelukkig Harleyblok gereden???
Moet je voor de gein eens doen :]

Later
 
Ik las laatst op internet een ZX12-R volledig getuned incl. NOS }) kan die site alleen niet meer vinden. Maar denk dat dat helemaal erg is.. wil niet eens de topsnelheid weten :}
 
ja stoef,
was van plan om mee te gaan ja, maar dan ook tot het circuit en niet erop ;) als ik natuurlijk wel mee mag he :+ En dan moet ik nog ff tijd hebben of maken. Maar denk je wel te zien dan!

gr. mad
 
Ik heb het gelezen ja, het verhaal van Pinhead en Freddy Kruger! Tussen opgegeven vermogen en gemeten vermogen zit inderdaad nogal verschil. Is maar net hoe ze meten denk ik... Ooit een R6 gezien met 120pk in standaardtrim? Niemand denk ik, behalve bij Yamaha zelf, die blijven ermee adverteren. Tsja, als je er gevoeliig voor bent voor dat soort cijfertjes ;)
Waarom ze die machines terugtunen weet ik ook niet, ik zou het juist zo laten. De gedachtengang dat 100pk voor een naked meer dan genoeg is, is inmiddels wel achterhaalt denk ik. Volgens mij zijn Honda (X11 met blackbirdblok) en Triumph (Speed Triple met daytonablok) de enigen met full powered blokken. Ik bedoel een 916 blok levert toch ook 125-130pk? Waarom een ST4 dan niet?
En over geluid valt gelukkig niet te twisten da\'s duidelijk 8-)

ps: Heb jij wel eens op zo\'n ding met ietwat ongelukkig Harleyblok gereden???
Moet je voor de gein eens doen :]

Later
\'nee heb ik niet, maar begrijp mij goed ik zeg niet dat ze er niet uitzien of niet lekker rijden, maar ik vindt het zo jammer van het blok, waarom dan geen Tl 1000, of sp2, ongetrimd natuurlijk :? :? :? :? :? :? :?
 
Waarom dikke naked bikes teruggetuned worden? D\'r is bijna niemand die het in z\'n botte kop haalt om 280 kph zonder kuip gaan te rijden. Terugtunen is het topvermogen afvlakken en er een dikker middengebied voor in de plaats geven. Dat is de reden dat, die dikke naked bikes door een goede rijder zo gemakkelijk op het achterwiel te zetten zijn.
 
P,

Zal ook wel te maken hebben met een stukje karakter... Waarom vind jij rijden op een ducati zo leuk? Waarschijnlijk ook door charme van het ducatiblok. Zie ook geen ducati\'s rijden met japanse blokken :) Zal waarschijnlijk niet gebeuren ook lijkt me. En tsja Buell is nou eenmaal Harley georienteerd. Moet zeggen dat het wel een karaktervol blok is...Lekker veel van onderuit...
Is ook de reden dat het (nieuwe) blok van de Buell XB9R weer gewoon een stoterstangblok is! Weliswaar met kortere slag voor hogere toerentallen maar toch...
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe de nieuwe Buell rijdt!

Mad,

Tof dat je mee gaat! En eh, rondje op Syb z\'n X1 moet toch geen probleem zijn?!

Later
 
Mad past niet op Syb\'s X1! Wel een keertje geprobeert. Ze kon niet bij de grond dus ik ging achterop, met mijn voeten aan de grond... doodeng, nooit meer.
Daarom de Duc Monster want met een uitgeschept zadel (minder dik), het frame lager op de voorvering geplaatst, en 1 cm extra rubber onder de laarzen past het net! Opstappen geeft iedere keer weer een leuk \'hopsje\' :)
Zelf ben ik ook niet zo lang maar op Mad\'s Monster zit ik echt superlaag, best wel cool.

Ik denk dat de Monster de laagste sportieve motor is die er bestaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan