Ducati MotoGP Filmpje

Scintilla

geblokkeerd account
23 feb 2002
2.292
0
Tijden de voorbeschouwing van de Gp van Estoril kwam er een filmpje langs van de Ducati Desmocedici :9~

Erug mooi filmpje zelfs!!! en laat ie nu ook op de MotoGp site staan:

images.motograndprix.com/multimedia/146/146776.wmv

Check ook het geluid... als dat niet als een V-twin klinkt(is een V4)...

(Vraag me niet hoe ik aan de link ben gekomen "weet ik namelijk niet"... ;) )
 
Nee, kan het niet mooi vinden heb toch veel liever het oude 2takt geluid.
 
mjiah..

Mijn volgorde der motogp sounds:

1) Aprilia
2) Yamaha (4t)
2) Ducati
4) Suzuki
5) Honda (4t)

En uiteraard blijven de 2 takt sounds ook mooi :)
 
Hebben ze er nu wel of niet een big-bang configuratie van gemaakt? Ik vind het klinken als een normale 4-cilinder V à-la Suzuki, dus zonder het zware roffelgeluid.
 
Ducati heeft twee tweecilinder blokken tegen elkaar geplakt. (oude apollo project uit de jaren 60 oid). De twee cilinderparen (staand en liggend) lopen synchroon. Een tweecilinder met 4 cilinders dus.
 
De Aprilia klonk dus ECHT WEL mooier he. Maar wel te gek dat Duc nu ook in de GP's komt. Ik ben benieuwd of ze gelijk hoge ogen kunnen gooien met het ding.
 
Ducati heeft twee tweecilinder blokken tegen elkaar geplakt. (oude apollo project uit de jaren 60 oid). De twee cilinderparen (staand en liggend) lopen synchroon. Een tweecilinder met 4 cilinders dus.
Ze hebben tot nog toe de keuze opengehouden in onstekingsvolgorde dus bovenstaande kan maar ook als een "echte" V4 iedere cilinder afzonderlijk.

Voor zover ik gelezen heb willen ze de beslissing per circuit nemen voor welke variant van het blok gekozen word.
 
oke, dat nieuws had ik nog niet gehoord.. Schept wel mogelijkheden. 2x2 op een bochtig "koppel" circuit en 4*1 op een snel circuit...
 
Ducati heeft twee tweecilinder blokken tegen elkaar geplakt. (oude apollo project uit de jaren 60 oid). De twee cilinderparen (staand en liggend) lopen synchroon. Een tweecilinder met 4 cilinders dus.

Zo'n configuratie heet dus "big-bang". Maar zoals Chili als zei klinkt het wat te beschaafd voor zo'n motor.
 
Inderdaad was dit de Big Bang-configuratie. Heeft Honda ook gebruikt voor de 500. Zijn die gigantische dikke uitlaatbochten a la twee-takt ook bedoeld om een 'Ducati'-geluid te krijgen? Waarschijnlijk wel. Maar levert dat geen problemen op als er overgegaan wordt naar een normale configuratie? Zullen ze dan wel een ander uitlaatje monteren. Wordt het wel minder Duc van.

Ennuhhhhh .... gaat MV ook weer GP's rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan